וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח מגולדן סטייט הודה שהרג 13 אנשים - ויינצל מעונש מוות

ג'וזף ד'אנג'לו בן ה-74 צפוי להישלח למאסר עולם, אחרי שהודה בבית המשפט בשורת פשעים, הכוללים רצח, מעשי אונס ופריצה בשנות ה-70 וה-80 בקליפורניה. השוטר לשעבר אותר בזכות דגימות DNA על סיגריה. בחקירתו טען כי אישיות "אחרת" השתלטו עליו: "לא רציתי לעשות את זה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ג'וזף ד'אנג'לו, המוכר בכינוי "הרוצח מגולדן סטייט", הודה אתמול (שני) ברצח של 13 אנשים בהסכם טיעון שיציל אותו מעונש מוות. ד'אנג'לו, שהיה שוטר בקליפורניה בזמן שביצע את פשעיו בשנות ה-70 וה-80, נעצר ב-2018 בזכות ממצאי DNA. הוא הודה בשורה ארוכה של מעשי אונס, שוד ופשעים אחרים.

העונש על הרוצח בן ה-74 צפוי להיגזר באוגוסט, בשימוע נוסף, כשנפגעי המעשים שלו יורשו לקרוא את הפגיעה שעברו. השימוע בסקרמנטו נערך באולם גדול באוניברסיטה, כדי לאפשר לקורבנות ולמשפחות להשתתף. במסגרת ההסדר, צפוי ד'אנג'לו להישלח למאסר עולם. הוא זכה לשורת כינויים לאורך החקירה, שהחלה בשנות ה-70 ומשכה את תשומת הלב העולמית, ורק בהמשך התברר לחוקרים כי אותו אדם אחראי למעשים הללו ברחבי קליפורניה.

השוטר לשעבר, שלחם במלחמת וייטנאם ועבד בתור מכונאי רכב, נעצר באפריל 2018 אחרי שהחוקרים הגיעו אליו דרך התאמה של ה-DNA לעץ משפחתי שמגיע עד למאה ה-19. החוקרים עקבו אחריו ומצאו בדל סיגריה שהשליך, ועליו היו דגימות שאותרו בכמה זירות. מאז הוא הוחזק בבידוד בכלא בסקרמנטו.

ג'וזף דאנג'לו, במהלך דיון בעניינו בסקרמנטו 30 ביוני 2020. רויטרס
השימוע נערך באולם באוניברסיטה בשל הקורונה. ד'אנג'לו בבית המשפט, אתמול/רויטרס

בזמן השימוע אתמול, ד'אנג'לו ועורכי דינו חבשו מסיכות פלסטיק בשל נגיף הקורונה. הוא הוכנס לאולם בכיסא גלגלים והשתמש במקל הליכה.

התובעים בתיק ציינו כי הפשעים שלו בוצעו בתקופה שלפני 45 עד 34 שנה, וכי התפרסותם הגיאוגרפית היא "פשוט מזעזעת". הוא נאלץ לומר "אשם" בכל הפשעים שבהם הואשם ו"אני מודה" בעבירות שהוא לא הואשם בהן באופן רשמי.

ג'וזף דאנג'לו, במהלך דיון בעניינו בסקרמנטו 30 ביוני 2020. רויטרס
"השמדתי את חייהם. כך שעליי לשלם עתה את המחיר"/רויטרס

התובע תיין הו סיפר כי לאחר מעצרו, נותר ד'אנג'לו לבדו בחדר החקירות והחל לדבר לעצמו, כאילו לאדם נוסף בתוכו. "אני עשית את הכול", אמר אז. "לא היה לי את הכוח לעצור אותו. הוא הכריח אותי. הוא הלך איתי. זה כאילו היה בראש שלי, אני מתכוון, הוא היה חלק ממני. לא רציתי לעשות את הדברים האלו. דחפתי את ג'רי החוצה והיו לי חיים שמחים. עשיתי את כל הדברים האלו. השמדתי את חייהם. כך שעליי לשלם עתה את המחיר".

עם זאת, התביעה הביעה ספקות לגבי אמינות דבריו, לאור העובדה שהוא זייף בעבר התקף לב אחרי שפוטר מעבודתו בשל גניבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully