וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 מעשי רצח ו-50 מעשי אונס: הרוצח מגולדן סטייט נתפס אחרי 40 שנה

26.4.2018 / 8:31

בשנות ה-70 וה-80 הטיל הרוצח אימה על קליפורניה, ובזכות ראיית DNA נחשף כי היה זה ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו, שוטר לשעבר. רבים סברו שלא ייתפס לעולם, וחשיפתו הובילה לאנחת רווחה. "מצאנו מחט בערימה של שחת"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בקליפורניה הודיעו אתמול (רביעי) כי ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו בן ה-72, יואשם בשני מקרי רצח, לאחר שנעצר השבוע בחשד שהוא "הרוצח מגולדן סטייט" שפעל בשנות ה-70 וה-80 במדינה שבחוף המערבי של ארצות הברית.

פשעיו של דיאנג'לו, שוטר לשעבר, הוגדרו כ"אחת התעלומות הגדולות ביותר בהיסטוריית הפשע של ארצות הברית", לאחר עשור בו הטיל אימה על תושבי קליפורניה, ורבים - כולל אלה שהשתתפו במאמצים ללכידתו, חשבו כי לא ייתפס לעולם. הוא אנס כ-50 נשים, הצעירה שבהן בת 13, ורצח עוד 12 בני אדם - ולאחר 40 שנה הוא נתפס.

האשמות שיוחסו לדיאנג'לו יוחסו לו לאחר שהתגלתה ראיית DNA חדשה, שקשרה אותו לביצוע הפשעים. הוא התגורר בפרברי העיר סקרמנטו, ועבד כשוטר בשנים בהן בוצעו המעשים המיוחסים לו. המשטרה המקומית סירבה לפרט מהן הראיות החדשות שהתגלו, אך בתדרוך לכתבים נמסר כי דיאנג'לו לא היה חשוד עד לשבוע שעבר.

"מצאנו מחט בערימה של שחת, וזה היה ממש כאן, בסקרמנטו", אמרה התובעת המחוזית, אן-מארי שוברט. שריף מחוז סקרמנטו, סקוט ג'ונס, סיפר כי דיאנג'לו עבד כשוטר בין השנים 1973 ל-1979. המשטרה חשדה זה זמן כי "הרוצח מגולדן סטייט" הוא בעל רקע של שוטר בגלל המקצוענות בה בוצעו הפשעים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "ההתנקשות במלזיה - חלק ממבצע של המוסד לחיסול מוחות חמאס"
הגשם נמשך: סופות רעמים ברחבי הארץ וחשש משיטפונות | מזג אוויר
די לאנטישמיות: אלפים השתתפו ב"מצעד הכיפות" בברלין

הרוצח מקליפורניה ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו  - 25 באפריל 2018. רויטרס
נתפס לאחר 40 שנה. ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו (צילום: רויטרס)/רויטרס

מחומרי החקירה עולה כי דיאנג'לו ביצע את העבירות בכמה גלים. תחילה פרץ לעשרות בתים. החל משנת 1976, גם החל לבצע עבירות מין - גם תוך כדי פריצות לבתים וגם ברחוב, מה שזיכה אותו בכינוי "הסטוקר הלילי". באמצע שנות ה-80 החל גל של מקרי רצח של זוגות בביתם. הוא חדל ממעשיו בשנת 1986. מאז, הוא נודע בתור "הרוצח מגולדן סטייט". בשנת 2001, הצליחו הרשויות לקבוע באמצעות ראיות DNA כי המקרים הללו קשורים זה לזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מסיבת העיתונאים בה הוכרזה תפיסת הרוצח מקליפורניה ג'וזף ג'יימס דיאנג'לו  - 25 באפריל 2018. רויטרס
נתפס הודות לראיית DNA חדשה. מסיבת העיתונאים בסקרמנטו בה הוכרז על מעצר החשוד (צילום: רויטרס)/רויטרס

ג'ון הול, מפקד משטרת העיר ויסאליה, בה החל דיאנג'לו לבצע את פשעיו, אמר כי הוא מזועזע מן הגילוי שהחשוד היה שוטר. "זה פשוט מזעזע, מאכזב וכואב. לא רק שהוא ביצע את הפשעים הנוראיים הללו, הוא גם ביצע אותם בעת שלבש מדים ונהנה מאמון הציבור". במהלך השנים ניסו הרשויות להביא ללכידתו בשורה של אמצעים, ובשנת 2016 אף הציע ה-FBI פרס של 50 אלף דולר למי שיצליח למסור מידע רלוונטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully