וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת צרפת לשעבר ייחקר על התרשלות בניהול משבר הקורונה

בית משפט ייבחן את האופן שבו אדואר פיליפ, שהתפטר יחד עם ממשלתו במסגרת השינויים שעורך מקרון בממשלו, התמודד עם התפרצות הנגיף. גם שרת הבריאות לשעבר ומחליפה עומדים בפני אותן האשמות. 29,875 בני אדם מתו מקורונה במדינה עד כה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: ראש ממשלת צרפת ושרים נוספים התפטרו)

בית משפט בצרפת יחקור את האופן בו ניהלו ראש הממשלה לשעבר אדואר פיליפ ושני חברי קבינט את משבר הקורונה. התובע הבכיר פרנסואה מולאן אמר אתמול (שישי) כי את החקירה יוביל "בית המשפט לחוקי הרפובליקה", שאמון על בחינת התנהגות ממשלתית בלתי ראויה.

לצד פיליפ, שהוחלף אתמול כצעד הראשון בסדרת שינויים שייערכו בממשלה, ייחקרו שרת הבריאות לשעבר אגנס בוזין, שפרשה מתפקידה בחודש פברואר בעקבות ניסיון בלתי מוצלח לרוץ לראשות העיר פריז, ומחליפה - אוליבייה וראן. וראן היה שר הבריאות בנקודת השיא של המשבר. עדיין לא ברור אם ימשיך בתפקידו לאחר סדרת השינויים שצפויה להסתיים בימים הקרובים.

ראש ממשלת צרפת אדוארד פיליפ בטקס העברת התפקיד, 3 ביולי 2020. רויטרס
החקירה תבחן אם התרשל בתפקידו. פיליפ/רויטרס

בית המשפט קיבל 90 תלונות ובחן 53 מהן. הוא החשיב תשע מהתלונות כקבילות, והן יהוו את הבסיס לחקירה. התלונות הוגשו על ידי אנשים פרטיים, רופאים, אגודות ואף אסירים. החקירה תבחן אם פיליפ, בוזין ווראן התרשלו בתפקידם כשעמדו בפני המשבר.

התפרצות הקורונה גרמה למותם של 29,875 בני אדם בצרפת עד כה, והציתה זעם נגד הממשלה בשל המחסור בציוד מגן בשלבים המוקדמים של המגיפה.

עוד בוואלה!

ממשלת צרפת התפטרה אחרי הכישלון של מקרון בבחירות המקומיות

לכתבה המלאה

צרפת אינה המדינה היחידה בה נשקלים הליכים משפטיים נגד שרים לשעבר בעקבות מגיפת הקורונה. תובעים תשאלו את ראש הממשלה ג'וזפה קונטה ושני שרים באיטליה בחודש שעבר על הטיפול שלהם במשבר, כחלק מחקירה שנועדה לקבוע אם היה צריך לעשות יותר כדי להציל חיים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully