וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה האווירית תשתף פעולה עם חברה מאיחוד האמירויות במאבק בקורונה

3.7.2020 / 1:22

חטיבת אלתא של התעשייה האווירית הודיעה על הסכם למחקר ופיתוח פתרונות למגיפה עם חברת "Group42" מאבו דאבי. בשיחה ביניהן, דנו על דרכים לשימוש בטכנולוגיות משותפות בתחומי הבינה המלאכותית, החישה והלייזר. "שיתוף פעולה שלא הכרנו עד כה", הכריז רה"מ

עריכה: ירדנה עובדיה פוקס

התעשייה האווירית חתמה היום (חמישי) על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת "Group42" מאבו דאבי שבאיחוד האמירויות, לפיתוח פתרונות שיסייעו במאבק בנגיף הקורונה. חטיבת אלתא של התעשייה האווירית חתמה על ההסכם באמצעות שיחת וידאו בין איחוד האמירויות לישראל, במהלכה נידונו דרכים למינוף טכנולוגיות חדשניות משותפות בתחומי הבינה המלאכותית, החישה, הלייזר ועוד. מהחטיבה נמסר כי פתרונות ויוזמות רפואיות וטכנולוגיות משותפות נועדו לא רק לאוכלוסיית שתי המדינות, אלא לסיוע למאבק העולמי בקורונה והביטחון הבריאותי באזור כולו, במסגרת "הסכם היסטורי".

מפרוץ המגיפה, התעשייה האווירית קיימה שיתופי פעולה עם גורמים במערכת הבריאות, מערכת הביטחון ומפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית), וכן הצטרפה לרשות החברות הממשלתית ביוזמה להבנת הצרכים המתפתחים במאבק בנגיף.

מטוס מטען של חברת התעופה של איחוד האמירויות הערביות נחת לראשונה בישראל, 9 יוני 20. רשות שדות התעופה, צילום מסך
מטוס מטען של איחוד האמירויות נוחת לראשונה בישראל/צילום מסך, רשות שדות התעופה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כבר בשבוע שעבר על הסכם שיתוף הפעולה בתחומי המחקר והפיתוח, שהוכרז היום באופן רשמי. "שרי הבריאות של איחוד האמירויות הערביות וישראל יכריזו על שיתוף פעולה בתחומי המחקר, הפיתוח והטכנולוגיה, ובתחומים שישפרו את הביטחון הבריאותי באזור כולו", אמר נתניהו בטקס סיום קורס טיס. "זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים. זה יביא ברכה לרבים באזורנו".

עוד הוסיף כי "אנחנו מתייחסים במלוא כובד הראש לאיומי ההשמדה של גורמים איראנים ופרו-איראניים כלפי ישראל. ודווקא כאן אני חוזר ואומר: כל מי שינסה לתקוף אותנו, מעמיד עצמו בסכנה גדולה שבעתיים". לדבריו, "המאבק שלנו בתוקפנות האיראנית באזור נועד בראש ובראשונה להגן עלינו, על מדינת ישראל, אבל המאמץ הזה משרת אינטרס של יציבות באזור כולו. היכולת שלנו לפעול נגד הקורונה מייצרת לנו גם הזדמנויות לשיתוף פעולה גלוי שלא הכרנו עד כה עם מדינות מסוימות באזור", הוסיף.

עוד בוואלה!

נתניהו: ישראל ואיחוד האמירויות יכריזו על שיתוף פעולה במאבק בקורונה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך נאומו בסיום קורס טייס בחצרים 25 ביוני 2020. -, אתר רשמי
"הזדמנות לשיתוף פעולה". נתניהו בטקס סיום קורס טיס/אתר רשמי, -

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי הצטרף לדברי נתניהו, והוסיף כי חברות מהסקטור הפרטי במדינות הן אלה שיחתמו על ההסכמים. "שיתוף הפעולה המדעי והרפואי מגשר מעל אתגרים פוליטיים היסטוריים באזור, במציאות של סדר עדיפות אנושי למציאת פתרון לנגיף".

"שיתוף הפעולה יביא לשיפור וחיזוק החוסן הבריאותי של תושבי האזור. במציאות בה המגיפה תוקפת ופוגעת בכלל מדינות העולם זו חובה למצוא פתרונות לשמירה על בריאות בסדר עדיפות עליון וזאת על מנת למצוא פתרון למגיפה בממדים שהעולם לא הכיר עד היום", אמר לוי.

דוברת משרד החוץ של איחוד האמירויות, הנד אל עוטייבה, הבהירה גם בחשבון הטוויטר שלה כי "ההסכם נחתם בין שתי חברות פרטיות במדינתה בין שתי חברות ישראליות", וכי זה הוא אינו הסכם בין הממשלות.

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, חזי לוי במהלך טקס חילופי מנכ"לים במשרד הבריאות 18 ביוני 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
"שיתוף הפעולה מגשר מעל אתגרים היסטוריים". לוי/אתר רשמי, משרד הבריאות

נציגי איחוד האמירויות הזהירו את ישראל בשבועות האחרונים כי צעדים חד צדדיים יפגעו בנורמליזציה בין המדינות, אך במקביל העבירו מסרים פומביים על הרצון בחיזוק היחסים למרות חילוקי הדעות בנושא הפלסטיני.

לישראל אין יחסים דיפלומטיים רשמיים עם האמירויות וגם לא קשרי תעופה. לפי פרסומים זרים ישנם קשרי מודיעין ענפים, ההולכים ומתפתחים בין המדינות. סביר להניח שהמגעים הביטחוניים מתנהלים לרוב בחשאיות.

עם זאת, כבר לפני כחודשיים חלה התחממות ביחסים בין המדינות, כשמטוס של חברת התעופה של איחוד האמירויות "Etihad Airways", נחת בישראל בפעם הראשונה בטיסה ישירה מאבו דאבי. מטוס המטען העביר 14 טונות של אספקה רפואית דחופה למאבק בקורונה מאיחוד האמירויות לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה, בסיוע ארגון המזון העולמי של האו"ם ובתיאום עם משרד החוץ.

בשנים האחרונות, פוליטיקאים ואנשי עסקים ישראלים הגיעו למדינה והשתתפו באירועים בינלאומיים. בנוסף לכך, לפי פרסומים שונים שתי המדינות מקיימות קשרים מאחורי הקלעים כדי להיאבק יחד באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully