וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: איסור התקהלות מעל 20 איש, המשטרה במבצע אכיפה נרחב

בשעה 08:00 נכנסו לתוקפן הנחיות חדשות בשל העלייה בתחלואה בקורונה, לפיהן תצומצם ההתקהלות במקומות סגורים. המשטרה תערוך מבצע אכיפה נרחב במהלך סוף השבוע במוקדי התקהלות. החל מיום ראשון - יותרו התכנסויות עד 50 איש בלבד באולמות

עריכה: ירדנה עבודי פוקס

איסור התקהלות של יותר מ-20 איש במקומות סגורים נכנס הבוקר (שישי) לתוקף בשעה 08:00. זאת, בשל העלייה התלולה בתחלואה בנגיף הקורונה. במקביל, המשטרה תצא במבצע אכיפה רחב היקף בכל הארץ במהלך סוף השבוע. הכוחות יסיירו במרחב הציבורי, בקניונים, אולמות אירועים ומקומות בילוי, ותגיע גם למקומות נוספים בהתאם לדיווחים על הפרת התקנות. השוטרים הונחו לא להיות סלחניים, ולחלק קנסות לכל אדם שלא עוטה מסיכה.

עיקר הפעילות תתמקד באי עטיית מסיכות, התקהלויות אסורות והפרות תקנות הקורונה מצד בתי עסק. גורם במשטרה מסר כי יש צורך בהרתעה בשל ההתרופפות במשמעת של הציבור. "נפעל ביד קשה במטרה לבצע סגירות של עסקים לצורך הרתעה, מכיוון שאנחנו רואים שבתוך המקומות האלו לא שומרים על ההנחיות", אמר הגורם. "אנחנו לא מחפשים את האדם הבודד שהולך לבד ברחוב, יש לשוטרים שיקול דעת בשטח. המשטרה מצפה לאחריות של האזרחים".

אכיפת תקנות החירום ביפו 23 ביוני 2020. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
"נפעל ביד קשה". אכיפת תקנות החירום ביפו/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר כי הכוחות פועלים כלפי המיעוט שבוחר לזלזל בחוק. "המאבק בהתפשטות הנגיף הופך קשה ומורכב יותר עם הזמן. לא רק לנו כמי שבחזית מאמץ האכיפה, אלא גם לציבור שנאלץ לשנות משמעותית את שגרת חייו, וחווה לצד דאגות בריאותיות גם לא מעט קשיים וחוסר ודאות", אמר. "לכן, עלינו תמיד להיות קשובים לרחשי הציבור, להפעיל שיקול דעת ולהגיש עזרה לכל אזרח שנזקק לה. מנגד עלינו לפעול במקצועיות ובנחישות כלפי המעטים הבוחרים לזלזל בחוק ולנסות להכשיל ולשבש את פעילות האכיפה המתבצעת למען בריאות הציבור".

בתקופה האחרונה מחלקת המשטרה יותר מ-2,500 דוחות בממוצע בכל יממה בגין הפרת הנחיות משרד הבריאות. מרבית הדוחות ניתנים בגין אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי, ובמהלך החודשיים וחצי האחרונים חולקו יותר מ-44 אלף דוחות בשל הפרת ההנחיה.

עוד בוואלה!

השרים אישרו: עד 50 איש באולמות ובמועדונים, התקהלויות - עד 20

לכתבה המלאה
אכיפת תקנות החירום ביפו 23 ביוני 2020. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
המשטרה מחלקת 2,500 דוחות ביום. שוטרים אוכפים עטיית מסיכות/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

על פי החלטת הממשלה, בנוסף למגבלת ההתקהלויות במקומות סגורים, החל מיום ראשון יוגבלו גם ההתקהלויות באולמות וגני אירועים, ברים, מועדונים, בתי תפילה והלוויות - עד 50 איש. זאת, בכפוף לאישור ועדה בכנסת.

מגבלה זו לא תחול על מסעדות, בשל אי הסכמה בין משרדי הבריאות והאוצר. החלטה בנושא צפויה להתקבל בימים הקרובים.

פתיחת המסעדות וברים ברחובות תל אביב. 27 במאי 2020. ראובן קסטרו
ביום ראשון תחול מגבלת התקהלות בברים ומועדונים. כיכר דיזינגוף בת"א/ראובן קסטרו

משרד הבריאות עדכן אמש כי מחצות אתמול אובחנו בקורונה 690 בני אדם. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-27,074. מספר החולים שמצבם קשה הוא 65, מתוכם 25 מונשמים. מניין המתים עלה ל-324 בני אדם.

מספר החולים הפעילים הוא 9,176, מתוכם 265 מאושפזים בבתי החולים השונים. סך המחלימים הוא 17,547. שלשום בוצע מספר הבדיקות היומי הגבוה ביותר - 21,430, כששיעור החיוביים מבין הנבדקים הוא 4.5%.


(עדכון ראשון: 07:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully