וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: עד 50 איש באולמות ובמועדונים, התקהלויות - עד 20

3.7.2020 / 8:00

רה"מ הכריז על המגבלות חדשות בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה. נתניהו: "חייבים לשנות כיוון, אנחנו לא רוצים להגיע לסגר הרמטי". עפ"י החלטת הממשלה, החל מהבוקר צומצמו התקהלויות במקומות סגורים ל-20 איש. החל מראשון תוגבל התקהלות של עד 50 איש באולמות, ברים ובתי כנסת

עריכה: ירדנה עבודי פוקס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הכריזו אמש (חמישי) על הגבלות החדשות בעקבות העלייה החדה בתחלואה בקורונה. על פי החלטת הממשלה, מהבוקר בשעה 08:00 צומצמו ההתקהלויות ל-20 איש.

החל מיום ראשון יוגבלו ההתקהלויות באולמות וגני אירועים, ברים, מועדונים, בתי תפילה והלוויות - עד 50 איש. מגבלת ההתקהלויות לא תחול על מסעדות, בשל אי הסכמה בין משרדי הבריאות והאוצר, והחלטה בנושא תתקבל בימים הקרובים.

בהצהרה אמר נתניהו כי על ישראל לחזור למדיניות של מגבלות כדי לשטח מחדש את עקומת התחלואה. "חייבים לשנות כיוון ועכשיו. הנגיף לא מתחשב בנו, כשיש הזדמנות הוא תוקף, לכן אסור לעצום עיניים", אמר. "החלטנו בישיבת ממשלה מיוחדת על מגבלות התקהלות של עד 50 אנשים במרחבים הסגורים: באולמות אירועים, ברים ומועדונים, וכן התקהלויות עד 20 אנשים - כולל בבתים". ראש הממשלה הוסיף כי "לא חל שינוי בהנחיות ביחס לקניונים, מלונות, תחבורה ותיירות. המתקנים האלה עובדים לפי תו תקן מיוחד, בהתאם לכללי התו הסגול".

ראש הממשלה ציין כי ישנה השתדלות למנוע הטלת סגרים. "אני רוצה לומר לכם - הכי קל להשאיר את המצב כפי שהוא, כשכולם לכאורה מרוצים. אבל אם ננהג ככה נגיע לאובדן שליטה. בקצב גידול אקספוננציאלי, מה שנראה סביר עכשיו הופך לעשרות אלפי נדבקים. אסור להגיע לשם", אמר. "אם לא ננהג ככה, נגיע בעוד שבוע למספר שיא של חולים, כולל חולים קשים, ואני לא רוצה להגיע לסגר הרמטי".

נתניהו הכריז גם על פתרונות נוספים למשבר הכלכלי בעקבות הקורונה. "אני מתכוון להציג בימים הקרובים תכנית סיוע כלכלית לחצי השנה הקרובה, אני קורא לה 'ערכת קורונה כלכלית'", הודיע. "בישראל אנחנו מחפשים כל הזמן את נקודת האיזון, מצד אחד להשיג כמה שפחות הדבקה, מצד שני כמה שיותר למנוע פגיעה בכלכלה. אני יודע שהייתה פגיעה, רבים נפגעו, רבים משוועים לעזרה. בימים האחרונים הארכנו את הזכאות בדמי האבטלה, הוספנו שני מיליארד שקלים, בדגש על עסקים קטנים, וצעדים כמו קצבאות, מענקים והלוואות".

"היא תספק הרבה יותר וודאות בתעסוקה ובהכנסה. לא נדאג לכם עד תאריך איקס, אלא ניתן מרווח של זמן שבו תדעו שיש רשת הגנה מינימלית לעסקים, עצמאים, מבקשי עבודה בהתמודדות עם הקורונה", הוסיף נתניהו. "אני מתכוון לדאוג לכך שהאוצר יביא אליכם את הכסף במהירות - ללא בירוקרטיה וללא עיכובים. אני מאמין שעם כוחות משותפים נוכל להחזיר את הכלכלה הישראלית למסלול ונביא אותה לשיאים חדשים, זה בידיים שלנו".

עוד בוואלה!

עימות בקבינט הקורונה: גנץ קרא להעביר סמכויות למשרד הביטחון; נתניהו איים בבחירות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה במשרד רה"מ, ירושלים 2 ביולי 2020. -, אתר רשמי
"הנגיף לא נעלם, הוא פה ובגדול". נתניהו בהצהרת הקורונה הערב/אתר רשמי, -

שר הבריאות הסביר כי אולמות האירועים הפכו למקור הדבקה. "יש לנו עלייה בתחלואה בגלל אירוע משמח אחד. אין מנוס, וליבי כואב, אבל אנחנו חייבים לצמצם נוכחות בגני אירועים ואולמות אירועים עד 50 איש, כך גם במועדונים וברים", אמר. "זוהי שעת חירום. המשימה שלנו היא להוריד את מספר הנדבקים החדשים, על מנת שהמערך יוכל באמת לתת תוצאות ולשטח את העקומה".

אדלשטיין הוסיף כי על הציבור לשמור על האוכלוסייה המבוגרת. "יש לנו נכס, לא בכל דור היו סבא וסבתא והורים מבוגרים. בואו נשמור ביחד על הנכס הזה", הזהיר. "אנחנו כמשרד הבריאות לא צריכים להוציא הנחיות מחייבות לא לראות את הסבים - זו אחריות של כל אחד ואחת מאיתנו, גם של הדור הצעיר וגם של גיל הזהב. בואו נעזור להם להיזהר".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה במשרד רה"מ, ירושלים 2 ביולי 2020. -, אתר רשמי
"אין מנוס, זוהי שעת חירום". שר הבריאות אדלשטיין בהצהרה, הערב/אתר רשמי, -

שר הפנים, אריה דרעי סיכם הערב עם ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל"ל מאיר בן שבת, כי בבתי הכנסת ימשיכו להתפלל במתכונת של עד 50 איש כפי שהיה עד כה, וכך גם הלוויות.

המלצת ראש הממשלה ומשרד הבריאות הייתה להוריד את מספר המתפללים ל-20 איש, אך בקשתו של דרעי להותיר את ההגבלה על 50 התקבלה. "לא ייתכן שבמסעדות, ברים ומועדונים שהסכנה שם גדולה שבעתיים, אפשר יהיה להכניס 50 איש ולבתי כנסת ייכנסו רק 20", אמר השר. "במועדונים לא מקפידים על מרחק ולא כולם עוטים מסיכות. בבתי הכנסת לא אוכלים, אין ריקודים והמתפללים מקפידים על חבישת מסיכות, ריחוק חברתי ושמירה מלאה על ההנחיות ואותם רצו להגביל ל-20 איש".

פתיחת המסעדות וברים ברחובות תל אביב. 27 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"השמחות הפכו למקור הדבקה". תושבי תל אביב מבלים בכיכר דיזינגוף/ראובן קסטרו

בדיון בקבינט הקורונה שהתקיים מוקדם יותר, דרש משרד הבריאות שהמגבלות יחולו גם על מסעדות. עם זאת, ההחלטה נדחתה בשל מחלוקת שהתגלעה בין משרד האוצר למשרד הבריאות סביב הנושא. האוצר הציג מתווה לפיו ההגבלה לא תהיה סביב מספר האנשים, אלא שההגעה למסעדות תותנה בהזמנת שולחן מראש, בהתאם לגודל ומספר המקומות שהן מכילות.

שר האוצר, ישראל כץ, אמר כי "ניתן לקבוע ביחס למסעדות כללים ברורים של חובת רישום מוקדם וישיבה במקומות מוזמנים. הצעות הבריאות צריכות לבוא לידי ביטוי יחד עם הצעות האוצר, כשמשרד הבריאות מסביר את המשמעות הבריאותית ומשרד האוצר את המשמעות המשקית של ההחלטות".

נוסף על כך, וכפי שמסר נתניהו בהצהרתו, שר האוצר קיים אתמול דיון ראשון עם בכירי משרדו במטרה לגבש תכנית מקיפה לסיוע לכל מגזרי המשק, בשני שלבים של חצי שנה כל אחד. הסיוע יכלול שכירים, עצמאים ובעלי עסקים, בענפים שלא יחזרו לפעילות עד למועד סיום המשבר, ותחומים שיוגבלו באופן זמני. כץ יביא לממשלה הצעה לתקציב קורונה מיוחד בהיקף המתאים, כדי לממן את עלות התכנית.

מתפללים בבית כנסת לאחר ההקלה במגבלות הקורונה,אפרת, 20 במאי 2020. גרשון אלינסון, פלאש 90
"המתפללים מקפידים על חבישת מסיכות". בית כנסת באפרת/פלאש 90, גרשון אלינסון

איגוד בעלי האולמות וגני האירועים זעמו על החלטת הממשלה לצמצם את מספר האורחים. "אל תטעו - החלטת הממשלה לצמצם את מספר האורחים בחתונות ל-50 משמעותה סגירת הענף. לאחר חודשים של גסיסה, הונחה מכת המוות על ענף האירועים. אנו קוראים לממשלת ישראל - סגרתם? תפצו. לא עוד תכניות ארוכות טווח, ולא עוד הבטחות וועדות - אנחנו דורשים כסף בכיסים שיחלץ 150 אלף עובדי התעשייה מאסון".

בעלי אולמות אירועים בהפגנת העצמאים - ה-17 למאי 2020. יוסי שטיינר, אתר רשמי
"מכת מוות על הענף". הפגנת בעלי אולמות האירועים, מאי האחרון/אתר רשמי, יוסי שטיינר

במהלך הדיון בקבינט הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי ושר הפנים אריה דרעי קראו להתחיל להעביר סמכויות למשרד הביטחון. הצעה זו הועלתה גם על ידי שר הביטחון בני גנץ. בשל כך, פרץ עימות בין שרי כחול לבן לנתניהו, שתקף אותם בתום הדיון ואיים בבחירות. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, ראש הממשלה אמר כי "התדרוכים הפוליטיים מובילים רק בכיוון אחד".

נתניהו זעם גם על הודעה שהוציאה לשכת שר הביטחון תוך כדי ישיבת הקבינט, בה קרא גנץ לייצר תו ייחודי לאירועים בשטחים פתוחים. לפי גורם בלשכת ראש הממשלה, "הם עושים פוליטיקה תוך כדי הישיבה. הממשלה חייבת להיות בקו אחיד מול הציבור".

משרד הבריאות עדכן כי נכון לאתמול בבוקר, 966 בני אדם אובחנו בקורונה. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-26,452. ביום רביעי התקבלו תוצאות עבור 20,798 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.6%. מספר החולים הפעילים הוא 8,647. בבתי החולים מאושפזים 270 חולים, מתוכם 24 מונשמים ו-58 חולים קשה. נכון לאתמול בבוקר מתו 324 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully