וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפך חומר דליק ונמלט: תושב הצפון נאשם בהצתת מסעדה שמכרה אוכל לא כשר

2.7.2020 / 21:33

הצעיר נאשם כי הצית את המסעדה שבגליל בשתי הזדמנויות שונות, כשבמקום שהו סועדים רבים. הוא נתפס לאחר שבעל המקום הצליח לאתרו ולהזעיק את המשטרה. הרקע למעשיו של הצעיר הוא דתי-אידאולוגי. ארגון חוננו שמייצג את הנאשם: "הוא נפגע טרור, הדבר השפיע עליו קשות"

צילום: חדשות בזמן, דוברות משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

(בווידאו: המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד 3 תושבי טבריה החשודים בהצתת יער שוויץ)

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד תושב הצפון בגין הצתת מסעדה בגלל שהיא מוכרת אוכל לא כשר. הנאשם, צעיר בשנות ה-20 לחייו שמתגורר באזור, הצית בשתי הזדמנויות שונות את המסעדה, אחת מהן בעת שהייתה ריקה.

לפי כתב האישום, לפני כשבועיים וחצי, ב-16 ביוני, הגיע הנאשם בסביבות השעה 16:20 למסעדת "המגדל" בצומת אלומות כשהוא מצויד בבקבוק עם חומר דליק, שפך את החומר הדליק בסמוך לדלת הכניסה, הצית אותו וברח מהמקום.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין תובל דורי בפרקליטות מחוז צפון, עולה כי הנאשם מחזיק באידיאולוגיה לפיה ארץ ישראל שייכת לעם ישראל שמחויב לקיים את מצוות התורה, ועל כן אסור לגויים למכור בה אוכל שאינו כשר על פי ההלכה היהודית.

מסעדת מגדל. מתוך גוגל מפות, אתר רשמי
הנאשם הצית את המקום בשתי הזדמנויות שונות. מסעדת "המגדל"/אתר רשמי, מתוך גוגל מפות

באותו הזמן שהו במקום אורחים רבים וכן עובדים. בשל האש שפרצה, התמלאה המסעדה בעשן כבד והסועדים נמלטו החוצה דרך דלת יציאת החירום. עובדי המסעדה הצליחו בסופו של דבר לכבות את הדליקה באמצעות מטפי כיבוי.

עוד עולה מכתב האישום כי למחרת בסביבות השעה 01:30 בלילה שב הנאשם למסעדה בעת שהייתה סגורה כשברשותו בקבוק דלק ומצית. הוא ניפץ חלון במסעדה, שפך פנימה את הדלק, הצית בשנית את המקום וברח ממנו.

בעל המסעדה יצא לאחר מכן לחפש אחר הנאשם ובסמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר איתר אותו בעת שהלך לעבר המושבה כנרת והזעיק את המשטרה.

הנאשם ניסה להימלט מהשוטרים ולהתנגד למעצרו, אך בסופו של דבר השתלטו עליו השוטרים והוא נעצר. בית המשפט החליט בשלב זה לאסור את פרסום שמו של וכל פרט מזהה שעשוי לרמז על זהותו. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד בוואלה!

התחפש להומלס והטמין מטענים: תושב הגולן נאשם בניסיון לפוצץ בתי דין רבניים

לכתבה המלאה

בארגון "חוננו" שמספק לצעיר ייצוג משפטי אמרו כי הנאשם הוא נפגע טרור ששכל בני משפחה בפיגוע קשה בילדותו ונמצא במצב נפשי קשה. עוד נמסר מחוננו כי במהלך המעצר, התלונן הצעיר כי הותקף באופן קשה באלימות בידי שוטרים אשר העבירו אותו מבית החולים לדיון בבית המשפט.

בארגון הוסיפו כי "הפרקליטות צריכה להתבייש ביום שבו בן למשפחה שעברה פיגוע טרור קשה מאוד, אשר נמצא במצוקה נפשית, יושב על ספסל הנאשמים".

עו"ד אברהם סופר מייצג את הצעיר מטעם "חוננו" אמר כי "היום הוגש כתב אישום בבית המשפט המחוזי כנגד נאשם שבני משפחתו נרצחו באירוע טרור, הדבר השפיע עליו קשות, באופן שהוא נאלץ להתאשפז מספר פעמים, צר לי שהרשויות החליטו לפעול כנגדו באמצעות כתב אישום, ולא בדרכי הטיפול הראויים למצבו". לדברי עו"ד סופר, "במהלך מעצרו וחרף מצבו הנפשי הקשה, הנאשם הותקף בידי שוטרים שהובילו אותו לבית החולים שם הוא מאושפז. אנחנו נגיב בפרוט לאחר קבלת חומר החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully