וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לניסיון רצח בחיפה: אב נעצר בחשד לדקירת בתו, מצבה קשה

1.7.2020 / 14:17

הבת, בשנות ה-20 לחייה, פונתה לביה"ח רמב"ם מדירה בשכונת קריית אליעזר בעיר כשהיא מורדמת ומונשמת. מעצרו של החשוד, גבר בן 53, הוארך בשישה ימים על ידי בית משפט השלום בעיר. לפני שבע שנים נרצח בנו: "מדובר במשפחה עם נסיבות טראגיות"

צילום: רוני כנפו, דובורת מ"י, מד"א, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: גבר דקר את אשתו במודיעין עלית וקפץ מהחלון, בחודש שעבר)

גבר בן 53 נעצר הלילה (רביעי) בחשד לדקירת בתו, צעירה בשנות ה-20 לחייה, בחיפה. היא נפצעה באורח קשה והובהלה בית החולים רמב"ם בעיר, שם נותחה והיא מאושפזת מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ. זמן קצר לאחר מכן, עצרה המשטרה את האב, מוופק זובידאת.

האירוע התרחש מעט אחרי חצות, אז הזעיקה המשטרה את מד"א לדירה ברחוב רוטשילד שבשכונת קריית אליעזר. הנסיבות טרם התבררו. בהמשך היום, הובא זובידאת לדיון בעניינו בבית משפט השלום בחיפה, שם השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב האריכה את מעצרו בשישה ימים לבקשת המשטרה. היא מייחסת לו עבירת ניסיון רצח.

עו"ד מאהר תלחמי, המייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי הוא "עבר אירוע מוחי לפני כחצי שנה ונוטל הרבה תרופות".

במשפחה היו בן ובת. לפני שבע שנים נרצח בדקירות הבן, מחרוס זובידאת, כשהגיע לבית של צעיר חיפאי אחר כדי לפשר סכסוך מתמשך בין אחיותיהם, שאחת מהן היא מי שנדקרה היום. "מדובר במשפחה עם נסיבות טראגיות", אמר הסנגור לוואלה! NEWS. "התגלע סכסוך בינו לבין הבת. הוא נמצא במצב נפשי מאד קשה. הוא לא התכוון לתוצאה שקרתה והוא מתחרט עליה. הוא מייחל ומתפלל כי תחלים מהפציעה שלה".

מיון בית חולים רמב"ם מאי 2017. אדריאן הרבשטיין
הצעירה מורדמת ומונשמת. בית החולים רמב"ם/אדריאן הרבשטיין

מנתוני המשטרה עולה כי חלה עלייה מתמשכת בפתיחת תיקי אלימות במשפחה בחברה הערבית. בשנים 2015-2019, נרשמה במשטרה עלייה של 26% במקרי האלימות במשפחה שבהם החשוד היה לא יהודי, לעומת העלייה שחלה בקרב יהודים ב-2.6%, פחות משיעור הגידול המצטבר של האוכלוסייה.

הנתונים פורסמו על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת בשבוע שעבר, והוצגו לוועדת הכנסת המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית בראשות ח"כ ד"ר מנסור עבאס (הרשימה המשותפת).

השבוע, בוועדה, הוצג דוח "יוזמות אברהם" שעסק גם בסוגיית תופעת האלימות כלפי נשים, והומלץ להרחיב את ההגדרה החוקית של אלימות במשפחה ולכלול בה את סוגי האלימות השונים במשפחה ולא רק אלימות בין בני זוג. זאת, מכיוון שהגדרות המשטרה קובעות כי המונח "אלימות במשפחה" כולל עבירות אלימות בין בני זוג בלבד, ולכן מקרים מעין אלה אינם נחשבים למקרים של "אלימות במשפחה".

עוד בוואלה!

חשד לחיסול בחיפה: צעיר בן 28 נורה למוות

לכתבה המלאה

מפת האלימות בחברה הערבית

לעומת משטרת ישראל, הטוענת כי חלה ירידה באלימות בחברה הערבית על רקע של אלימות במשפחה, התושבים וארגוני החברה האזרחית טוענים כי חלה עלייה ניכרת במספר המקרים הללו, גם אם הרצח עצמו לא בוצע בידי בן זוגה של הנרצחת.

בעמותת "יוזמות אברהם" טוענים, בנוסף לכך, כי המשטרה מתקשה לטפל גם במקרים המתאימים להגדרתה ביחס ל"אלימות במשפחה", וזאת לאור מספרם הזעום של החוקרים והחוקרות המוכשרים לכך. בהמלצות העמותה לוועדה השבוע היא ציינה כי כיום, מעטות החוקרות הערביות העוסקות באלימות במשפחה, וכי אין ביכולתן לטפל במקרים הרבים בתחום שעליו הן מופקדות.

האלימות הרצחנית בחברה הערבית אינה פוסחת על הערים המעורבות - בלוד, רמלה, תל אביב-יפו ועכו נהרגו 21 מהקורבנות ב-2019, שהם 24% מכלל ההרוגים עקב אלימות בחברה הערבית בשנה זו.

(עדכון ראשון: 08:06)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully