וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לחיסול בחיפה: צעיר בן 28 נורה למוות

11.6.2020 / 9:47

חליל חליל, תושב העיר, נורה בשכונת חליסה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם, ובתום פעולות החייאה ממושכות נקבע מותו. המשטרה עורכת סריקות אחר חשודים, אך טרם ידוע על מעצרים. משפחת הצעיר תיארה כי "הוא היה בחור טוב", ויצאה נגד המשטרה: "הם באים רק כשיש אירוע"

צילום: ניב אהרונסון, דוברות מד"א, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: שלושה גברים נורו למוות בצומת לוד, בשבוע שעבר)

צעיר בן 28 נורה למוות הלילה (חמישי) בשכונת חליסה בחיפה. צוותי מד"א ואיחוד והצלה הוזעקו לפינת הרחובות פאר ודוד רזיאל, הם העניקו לצעיר טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בעיר כשמצבו אנוש. לאחר כ-40 דקות של נסיונות החייאה בבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של תושב העיר, חליל חליל.

התקרית אירעה מעט לפני חצות. כוחות המשטרה הוזעקו לזירה וביצעו סריקות באזור אחר חשודים, אך טרם ידוע על מעצרים. חוקרי מז"פ הגיעו לזירה ואספו ראיות. המשטרה מסרה כי הרקע והנסיבות לתקרית נמצאות בבדיקה.

חליל חליל תושב חיפה בן 28 שנורה למוות בעיר. 11 ביוני 2020. ללא, אתר רשמי
חליל חליל בן ה-28 שנורה למוות בחיפה/אתר רשמי, ללא

חליל הותיר אחריו אם וחמש אחיות. אביו מת לפני כשלוש שנים. קרוב משפחתו של חליל, איימן יוסף, סיפר לוואלה! NEWS כי "כל מיני סיפורים רצים בשכונה, אבל אף אחד לא אמר לנו מה באמת קרה שם. דבר אחד בטוח, עכשיו הוא מת ואנחנו צריכים לקבור אותו". יוסף תיאר כי "חליל היה בחור טוב, הוא עבד כמלגזן בשוק הסיטונאי", והוסיף: "יש לנו הרבה טענות נגד המשטרה. הם באים רק כשיש אירוע".

מנהל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, ג'עפר פרח אמר כי "הרצח בחליסה היה ידוע מראש". לדבריו, "ועד השכונה פנה בחודשים האחרונים לכל הגורמים, החל מהעירייה ועד המשטרה וחברי הכנסת, והתריע על המצב החברתי-כלכלי הקשה בשכונה - אך זכה להתעלמות".

פרח מפנה אצבע מאשימה לראשת העיר עינת קליש רותם ולמפקד משטרת חיפה, וטען כי הם "לא טרחו לפגוש את התושבים ולא פעלו לטפל במוקדי העוני והפשיעה". הוא הוסיף כי "חיפושי הנשק שנעשו לאחר אירועי ירי בחודשים האחרונים היו קוסמטיים, למרות שבעבר, ולאחר שצעיר מהשכונה הרג יהודים, המשטרה והשב"כ חיפשו ומצאו עשרות כלי נשק. כל ילד בשכונה יכול להשיג נשק בקלות כשגופי האכיפה ישנים".

אירוע ירי בחיפה, 11 ביוני 2020.. איחוד הצלה
זירת הירי בשכונת חליסה בחיפה, הלילה/איחוד הצלה

על פי נתוני מרכז אמאן, המרכז הערבי למאבק באלימות, מדובר בנרצח ה-39 השנה בחברה הערבית. "במדינה מתוקנת, כשיש ריבוי רציחות בצורה כזאת, ובמיוחד בקרב המעוט - זה מחייב הקמת ועדת חקירה ממלכתית או הסקת מסקנות של השר המופקד", אמר בשיחה לוואלה! NEWS מייסד אמאן, כרמל ריאן.

ריאן, מי שהיה סמנכ"ל המרכז לשלטון מקומי וראש מועצת כפר ברא, ששכל את בנו מועד שנרצח בשנת 2009, הוסיף כי "במדינת ישראל זה לא קורה, כי המערכת התבהמה כשנראה והפכה למערכת שסופרת מתים ולא כמערכת מקדשת חיים. זה מצער, זה כואב וזה מקומם".

זירת הירי בצומת לוד מרכז, 06 ביוני 2020.. פאנט
החיסול המשולש בלוד, בשבוע שעבר/פאנט

תקרית הירי מגיעה לאחר החיסול המשולש בלוד של שלושה תושבי העיר בשבוע שעבר. מחקירה ראשונית עולה כי השלושה, נוהאד שמאלי בן 28, ג'בריל עכאשה בן 28 וראיד עבד אל-לטיף בן 40, המוכרים למשטרה, נורו מטווח קצר.

הירי בוצע לעבר רכב בצומת לוד מרכז שבו נסעו השלושה, שנהרגו ונקבע מותם. מחקירה ראשונית עולה כי הוא היורים ירו מרכב חולף, בעת שהשלושה פנו שמאלה מרחוב הציונות אל תוך העיר. ברכבם נמצאו חומרי בניין. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

(עדכון ראשון: 05:46)

  • עוד באותו נושא:
  • ירי
  • חיפה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully