וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה בתוך שעות: ביהמ"ש הורה למשפחה מסילוואן להתפנות עד אוגוסט

בית המשפט המחוזי בי-ם דחה את הערעור של בני המשפחה על פסיקה קודמת, שקבעה כי אין להם זכות בנכס במזרח העיר, שנמכר לחברה בת של קק"ל. הם הודיעו כי ישקלו לערער לעליון. מפגינים יצאו להביע בהם תמיכה: "מנסים לזרוק אותם לרחוב"

עריכה: תומר לוי

(בווידיאו: משפחת סיאם פונתה מביתה בשכונת סילוואן בתום מאבק של כ- 25 שנה, יולי 2019)

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) ערעור של בני משפחה מסילוואן שבמזרח ירושלים וקבע כי עליהם להתפנות עד ל-16 באוגוסט. את תביעת הפינוי הגישה חברת הימנותא, חברה בת של קק"ל, לאחר שבני משפחת סומרין הוכרזו נפקדים והנכס נמכר לה.

שופטי המחוזי שדנו בערעור נגד הפינוי הבוקר החליטו בתוך שעות כי אין מקום להתערבותם. בעקבות ההחלטה, המשפחה הודיעה כי תבחן אם להגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"השימוש של קק"ל בחוק - פסול ולא בתום לב". הפגנה מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים/מערכת וואלה, צילום מסך

קק"ל הגישה תביעת פינוי כבר בשנת 1991 בטענה כי אחד מבני המשפחה, מוסא סומרין, נפקד. זאת, על סמך חוק נכסי נפקדים, המאפשר להפקיע נכסים אם בעליו היו במדינת אויב בעת מלחמת העצמאות. בית המשפט דחה את התביעה וקבע כי ההכרזה על הנכס כנפקד שגוי.

הקרן המשיכה להילחם בהליכים משפטיים נגד המשפחה ובספטמבר האחרון, קיבל בית משפט השלום בירושלים את תביעת הפינוי וקבע כי לבני המשפחה אין כל זכות במקרקעין.

עוד בוואלה

בעקבות העלייה בתחלואה: משרד הבריאות ידרוש להטיל סגר בערים נוספות

לכתבה המלאה
סילוואן, 15 ביולי 2019. ראובן קסטרו
בית המשפט קבע כי למשפחה אין זכות במקרקעין. סילוואן/ראובן קסטרו

מפגינים שיצאו לתמוך במשפחת סומרין מסרו כי "הפלפולים המשפטיים של קק"ל לא ישנו את העובדה היסודית שהשימוש בחוק נכסי נפקדים כדי להשתלט על הבית היה פסול, ונעשה ללא תום לב, כפי שקבעו שני יועצים משפטיים, וועדת חקירה ממשלתית".

הם הוסיפו כי "בשבועות האחרונים יותר מעשרת אלפים אנשים ברחבי העולם קראו לקרן הקיימת לישראל להסיר את ידיה מבית משפחת סומרין ולהפסיק מיד את הניסיונות לזרוק את המשפחה לרחוב, בהם 34 כלות וחתני פרס ישראל, 120 אנשי רוח, וכ-150 בוגרות ובוגרי חוגי סיירות של קק"ל. פסק הדין הזה רק מחזק את דרישתנו שהקק"ל תבחר בדרך הצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully