וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקירו את גופתה בזירה: שני תושבי מנדא הורשעו בהמתת צעירה במרדף משטרתי

30.6.2020 / 21:32

הצעירים, שהיו בני 17 ו-19 בעת התאונה, הורשעו בהפקרת גופתה של אידה קרמר בת ה-23 לאחר שרכבם התהפך כשנמלטו משוטרים לפני כשנה. הכרעת הדין ניתנה במסגרת עסקת טיעון בין סנגוריהם לפרקליטות חיפה, שכעת הותרה לפרסום. משפחתה של קרמר: "שיסבלו כמו שאנחנו סובלים"

צילום: נתיבי ישראל

(בווידאו: תיעוד התאונה בצומת המוביל בה נהרגה אידה קרמר, יולי 2019)

שני בני דודים מכפר מנדא הורשעו בהמתה בקלות דעת של אידה קרמר באזור הגליל, וכן בהפקרתה, בנהיגה ללא רישיון ובעבירות נוספות. קרמר בת ה-23 נהרגה בתאונת דרכים ביולי 2019, שהשניים גרמו לה בעת שניסו לברוח מניידת משטרה סמוך לצומת המוביל, כשקרמר שוהה ברכב. הרשעתם, שהותרה אתמול (שני) לפרסום על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה, הגיעה במסגרת עסקת טיעון בין סנגוריהם לבין פרקליטות מחוז חיפה.

"אמא ואני מחכות לגזר הדין", אמרה לוואלה! NEWS ויקטוריה, אחותה בת ה-34 של אידה. "בית המשפט יודע מה הוא עושה וכל החלטה שהם יקבלו שם אני משוכנעת שהיא תהיה צודקת. מקווה שלפחות המוות הזה לא ייגמר בסתם, הם עשו טעות והם ישלמו עליה. אני רוצה שהאשמים יקבלו מה שמגיע להם".

האם, תמר, הוסיפה בבכי: "שיסבלו כמו שאנחנו סובלים. שלהורים שלהם יכאב כמו שכואב לנו. שלא יהיו להם נכדים ולא נינים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רוצות שהאשמים יקבלו מה שמגיע להם". אידה קרמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשפט מתנהל בפני השופט רון סוקול בדלתיים סגורות כיוון שאחד הנאשמים היה קטין במועד האירוע. כתב האישום נגד הצעיר השני, אז בן 19, ונגד בן דודו שהיה אז נער בן 17, הוגש באוגוסט אשתקד. על פיו, השניים שתו לשוכרה בפאב בליל חמישי, 18 ביולי, ולאחר מכן נפגשו עם חבריהם ביער קריית אתא, כשאחד מהם הזמין את קרמר להצטרף.

הצעיר אסף אותה מאזור נשר והם חזרו יחדיו ליער, שם המשיכה הקבוצה בשתיית אלכוהול. בשעות הבוקר ביקשה אידה מבן ה-19 להסיע אותה לביתה. שני בני הדודים נכנסו עמה לרכב כשבן ה-17 מתיישב במושב הנהג, זאת על אף שאין לו רישיון נהיגה.

עוד בוואלה!

המרדף המשטרתי הסתיים בהתהפכות רכב: תושבי מנדא נאשמים בהריגה

לכתבה המלאה
הרוגה בתאונת דרכים עצמית  בכביש 79, בין שמשית לצומת המוביל, 19 ביולי 2019. דוברות כבאות והצלה - מחוז צפון, דוברות כב"ה
המכונית שהתפכה במהלך התאונה, יולי 2019/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה - מחוז צפון

שוטרים בתפקיד חיכו ביציאה מיער קריית אתא והורו להם לעצור. השניים הבחינו בהם ועצרו את הרכב בצד הדרך, אך כעבור זמן קצר פתחו בנסיעה מהירה וברחו מהמקום.

מאוחר יותר התברר שבהודעת הווטסאפ האחרונה ששלחה קרמר לחברתה היא כתבה "חחח מרדף", אז נותק הקשר עמה. רבע שעה קודם לכן היא עוד שוחחה עם אחותה ויקטוריה. "היא אמרה לי שהיא עוד מעט בדרך חזרה ושתוך שעה תגיע הביתה ושהכל בסדר", סיפרה.

אמה של אידה קרמר, תמר תושבת קריית ביאליק בת 22, שנהרגה בהתהפכות כלי רכב בכביש 79 סמוך לצומת המוביל, 21 ביוני 2019. יואב איתיאל
"מקווה שלפחות המוות הזה לא ייגמר בסתם". אימה ואחותה של אידה קרמר/יואב איתיאל

לדברי המשטרה, הקטין נהג בפראות על כביש 79 לצפון, חצה צמתים באור אדום ונמלט מחסימות משטרה תוך שעקף כלי רכב אחרים וסיכן אותם, זאת מבלי להיענות לקריאות השוטרים לעצור.

במהלך נסיעה במהירות מופרזת, תוך ניסיון הבריחה ובהגיעם סמוך לצומת המוביל, עקפו השניים מימין שיירה של כלי רכב ובפנייתם ימינה בצומת יפתחאל לכיוון אלון הגליל הם עלו על אי תנועה, הרכב התרומם באוויר והתהפך לתוך שדה סמוך. מותה של אידה נקבע במקום. שניות ספורות אחר כך הם נמלטו מהמקום תוך שהם משאירים את גופתה בזירה. התיק מטופל באמצעות עו"ד סופי גרניט מהמדור הפלילי של פרקליטות מחוז צפון.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully