וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרדף המשטרתי הסתיים בהתהפכות רכב: תושבי מנדא נאשמים בהריגה

11.8.2019 / 12:30

צעיר מכפר מנדא ובן דודו מואשמים בהפקרתה של אידה קרמר מקריית ביאליק, שנהרגה בתאונה בצומת המוביל. על פי כתב האישום, הנער שנהג פתח במנוסה לאחר ששוטרים ביקשו לבדוק את רכבו, תוך שהוא נוהג בפראות וחוצה צמתים באור אדום. כשהמכונית התהפכה - השניים נמלטו מהמקום

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניב מעוז ותומר לוי

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אסלאם בן אימן חטיב בן ה-19 ונגד בן דודו בן ה-17, שניהם מכפר מנדא, בגין המתה בקלות דעת של אידה קרמר, הפקרתה, נהיגה ללא רישיון ועבירות נוספות. קרמר, בת 22 מקריית ביאליק, נהרגה בהתהפכות רכב בצומת המוביל לאחר מרדף משטרתי בצומת המוביל בחודש יולי האחרון.

ביום האירוע, בשעות הלילה, יצאה קרמר לבילוי עם חברים שהסתיים למחרת בבוקר ביער קריית אתא. ביציאה ממנו המתינו שוטרים בניידת שביקשו לבדוק את רכב המאזדה בו ישבה במושב האחורי. לדברי השוטרים, הנער נהג וחטיב ישב במושב הנוסע לצדו. לטענת המשטרה, פתח הנער הנהג במנוסה תוך שהניידת מנהלת אחריו מרדף על כביש 79 לצפון, לכיוון צומת המוביל. השוטרים אמרו כי נהג בפראות, חצה צמתים באור אדום ונמלט מחסימות משטרה תוך שעקף כלי רכב אחרים וסיכן אותם וכל אותה עת שוטרי הניידת כורזים לו לעצור והוא אינו נענה להם.

אסלאם ח׳טיב בהארכת מעצר לחשודים בתאונה בצומת המוביל שבה נהרגה אידה קרמר, מחוזי חיפה. שלומי גבאי
אסלאם חטיב בדיון בבית המשפט בחיפה, היום/שלומי גבאי

מאוחר יותר התברר שבהודעת הווטסאפ האחרונה ששלחה קרמר לחברתה היא כתבה "חחח מרדף", ואז נותק הקשר עמה. רבע שעה קודם לכן היא עוד שוחחה עם אחותה ויקטוריה, בת ה-33. "היא בסך הכול יצאה ערב קודם לבלות עם הידידים שלה וב-08:45 של יום שישי הם ישבו עוד במכונית בתום הבילוי הזה. היא אמרה לי שהיא עוד מעט בדרך חזרה ושתוך שעה תגיע הביתה ושהכל בסדר". זאת הייתה שיחתן האחרונה.

המרדף הסתיים בהתהפכות הרכב, שעה שביצע פנייה חדה מדי ימינה בצומת יפתחאל סמוך למושב אלון הגליל. אידה קרמר נפצעה ונותרה בזירת התאונה ולטענת המשטרה אסלאם חטיב והנער הפקירו אותה ונמלטו רגלית מהמקום. כשעה לאחר ההתהפכות, תוך כדי מצוד נרחב שערכה המשטרה באזור, בסיוע מחסומים על הקרקע ומסוק משטרה באוויר, חטיב הופיע עצמאית במשטרה. הוא טען כי מוקדם יותר שלושה אלמונים שדדו ממנו באיומי סכין את רכב המאזדה שבבעלותו.

עוד בוואלה!

מהומות בהר הבית: שוטרים ומתפללים מוסלמים נפצעו; המתחם נפתח ליהודים

לכתבה המלאה
תמר קרמר, ויקטוריה ויקה קרמר בכסא גלגלים, החברה ולריה קובל בהארכת מעצר לחשודים בתאונה בצומת המוביל שבה נהרגה אידה קרמר, מחוזי חיפה. שלומי גבאי
האם תמר, האחות ויקה והחברה ולריה בדיון בבית המשפט, היום/שלומי גבאי
רכב שהתהפך במהלך מרדף משטרתי, אוגוסט 2019. צילום מסך
תיעוד התהפכות הרכב/צילום מסך

במשטרה לא קנו את הגרסה הזו. הוא נעצר והועבר לתחנת זבולון שניהלה את החקירה. במהלך החקירה עלה כי הנער היה מי שנהג ברכב, ולא בן דודו בן ה-19. הנאשם נמנע מלהביע התנצלות או צער על מה שאירע.

את חטיב מייצגים עו"ד יוסף שלבי ועו"ד איהאב זובידאת ממשרדו. את הנער המעורב בפרשה מייצג עו"ד מטאנס זידאן. הדיונים שלהם התקיימו עד כה בנפרד, אבל מעתה יאוחדו מאחר שהוגש כתב אישום אחד. במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם של השניים, עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. דיונים בעניין זה עוד יתקיימו ובינתיים, תוך שהסניגורים לומדים את תיקי החקירה מסתמן שבהסכמתם עם הפרקליטות, יאריך השופט יחיאל ליפשיץ את המעצר עד החלטה אחרת.

לשניהם מיוחסות עבירות המתה בקלות דעת, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, ידיעות כוזבות, נהיגה ללא תעודת ביטוח. עבירת הפקרה מיוחסת לנער שנהג ועבירה מקבילה של חובת נוסע להתקשר לגופי ההצלה מיוחסת לחטיב. כמו כן, לשניהם מיוחסת עבירת איסור לנהוג ללא רישיון נהיגה.

בוקר התאונה - דקה אחר דקה

על פי כתב האישום, אסלאם חטיב והנער בילו באותו הלילה בפאב "הצריף 69" בציר הבילויים אח"י אילת בקרית-חיים. רק בין השעות 5:00-6:00 נסעו משם ליער קריית אתא, כשלטענת הפרקליטות חטיב נהג שתוי ברכב המאזדה שלו, והנער רכב על אופנוע מסוג ימאהה.

מכתב האישום עולה שלמקום הגיעו עוד חברים, ובסביבות 06:00 בבוקר יצרה אידה קרמר קשר טלפוני עם שניים מהנוכחים. בעקבות זאת, חטיב יצר איתה קשר טלפוני, היא מסרה לו את מיקומה ברחוב בר-יהודה בנשר, ואסף אותה בשעה 6:45 או בסמוך לכך והביא אותה ליער שם בני החבורה המשיכו בשתייה. בשעה 8:40 או בסמוך לכך, קרמר ביקשה מנאשם מחטיב שיסיע אותה לביתה אבל לטענת הפרקליטות הנער הוא מי שהתיישב במושב הנהג ונהג ברכב, על אף שאין לו רישיון.

עורכי הדין איהאב זביחאת (מימין) ומוחמד סביחאת המייצגים הנאשמים בדריסת אידה קרמר. שלומי גבאי
עורכי הדין איהאב זביחאת/שלומי גבאי

הוא החל בנסיעה, לכיוון כללי קריית-אתא, כשחטיב יושב במושב הקדמי לידו וקרמר במושב האחורי של הרכב. מספר דקות לאחר מכן, בהגיע הנאשמים למעבר צר מתחת לגשר עליו עובר כביש 70, הבחינו בהם השוטרים פאדי נבואני ושיר בוגנים שנסעו בכיוון הנגדי לנסיעתם, בניידת משטרה מסומנת בכחול לבן עם אור מהבהב על גג הרכב והורו להם לעצור בצד הדרך. הנער נענה להוראות השוטרים, נסע לאחור על מנת לפנות את המעבר ועצר את הרכב בצד הדרך, והשוטרים נעצרו עם הניידת במקביל לרכב.

בשלב זה, הנאשמים החלו בנסיעה מהירה מהמקום, כשהם מאיצים את מהירות הרכב, והחלו במנוסה מפני השוטרים, בכוונה להפריע לשוטרים מלמלא את תפקידם ובכוונה להכשילם, בעוד המנוחה יושבת במושב האחורי של הרכב. המרדף התנהל לאורך כ- 14.3 ק"מ, בכביש המוביל מהיער לקריית אתא, והמשיכו ברחוב בגין עד הגעתם לכיכר במפגש הרחובות בגין-ג'קומוטי, שם נכנסו לכיכר בנתיב הנגדי לכיוון התנועה, וגרמו לרכב שנסע שם לבלום ולסטות ממסלולו, כדי להימנע מפגיעתם בו. הם המשיכו בנסיעה פרועה במהירה גבוהה ביחס לעיקול הכביש, תוך שהם גורמים לרכב שנסע בנתיב הימני לסטות בחדות לשול השמאלי של הכביש, ואף לעצור בשול, כדי להימנע מפגיעתם בו. בנוסף לכך, הם שעקפו רכבים שנסעו בכיוון נסיעתם, משמאל ומימין, עברו במהירות ובחדות בין נתיבים, נסעו בין שתי משאיות - על אף שמדובר בכביש דו-מסלולי, עקפו רכבים בנסיעה בשול הימני של הכביש, ואילצו רכבים לסטות לשוליים כדי להימנע מפגיעתם בהם.

אחד האשמים בחשד להמתת בקלות דעת של אידה קרמר בחודש יולי האחרון. 11 באוגוסט 2019. שלומי גבאי
אחד האשמים בחשד להמתת אידה קרמר גלוי למחצה בבית המשפט/שלומי גבאי

השוטרים הפעילו את הסירנה, והורו להם פעמים רבות לעצור באמצעות מערכת הכריזה. בשעה 9:01 הם התקרבו לצומת המרומזר של יפתחאל במפגש הכבישים 79 ו-784 במהירות מופרזת שאינה תואמת את תנאי הדרך. בהגיעם סמוך לפני הצומת עקפה המאזדה, מימין, שיירה של כלי רכב שנסעו באיטיות לפני הצומת בכביש בכיוון נסיעתם, נסעו בנתיב הימני אשר מיועד לפניה ימינה לאלון הגליל, במהירות בלתי סבירה ביחס לחדות הפניה, סטו ממסלול נסיעתם ועלו על אי תנועה בנוי שנמצא במסלול תנועתם. מעוצמת ההתנגשות ומהירות הנסיעה הגבוהה, הרכב התרומם באוויר, פגע בחלקו העליון של מעקה הבטיחות שנמצא בשול הימני בכיוון הנסיעה הנגדי, והתהפך מעבר לכביש לתוך שדה שנמצא במפלס נמוך בגובהו ביחס לגובה הכביש.

קרמר נפצעה באורח אנוש תוך שנגרמו לה שברים בגולגולת, באגן, בצלעות ובזרוע השמאלית. בהמשך פתולוגים קבעו שמותה נגרם כתוצאה מנזק חמור למוח בשל חבלת ראש קהה בעוצמה גדולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אידה קרמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully