וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח של זמר מפורסם הצית מהומות אתניות ברחבי אתיופיה

הצ'לו הונדסה היה קולם של בני האורומו, שהובילו להחלפת השלטון ולעליית ראש הממשלה אביי. הוא נורה למוות באדיס אבבה, ותומכיו נהרו לבירה. במחוז הבית שלו, דווח על שלושה הרוגים ופצועים רבים. האינטרנט הושבת בחלקים מהמדינה. רה"מ גינה, שגרירות ארה"ב: "לא לצאת מהבית"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שלושה בני אדם נהרגו ועוד אחרים נפצעו קשה במהלך הפגנות שפרצו היום (שלישי) באתיופיה אחרי שזמר מוביל נורה למוות בבירה אדיס אבבה - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. המהומות, שהובילו את הממשלה להשבית את האינטרנט בבירה, מבליטות את המתיחות האתנית המאיימת על הרפורמות הדמוקרטיות של ראש הממשלה אביי אחמד, חתן פרס נובל לשלום.

הצ'לו הונדסה, שהיה מוכר בזכות שיריו הפוליטיים, הפך לקול המחאה של בני האורומו - הקבוצה האתנית הגדולה ביותר במדינה - במהלך ההפגנות האנטי-ממשלתיות נמשכו שנים עד שאביי עלה לשלטון ב-2018. הוא נורה למוות במהלך הלילה, והיום זרמו מפגינים רבים לבירה ממחוז אורומיה המקיף אותה, כשהם חוסמים כבישים.

הזמר האתיופי הצ'לו הונדסה. -, אתר רשמי
"הדם שלך לא נשפך לשווא". הזמר הצ'לו הונדסה/אתר רשמי, -

רופא בעיר אדאמה, בירת מחוז אורומיה, אמר כי הייתה אלימות רבה בעיר, אחרי שהקורבנות נורו לפי הדיווחים על ידי כוחות הביטחון. "יש קורבנות רבים, רובם מפציעות ירי. שלושה מתו ורבים במצב אנוש", אמר המנתח דסלגן פקדו, מבית חולים בעיר, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "יש גם יותר מעשרה מאושפזים עם כוויות. הם סיפרו שהבתים שלהם הוצתו".

כוחות הביטחון אמרו כי אין להם מידע על הרוגים. המניע לירי בזמר לא ברור, אבל המשטרה באדיס אבבה אמרה כי היא עצרה "כמה חשודים".

עוד בוואלה!

אתיופיה: כ-30 פצועים בפיגוע בעצרת תמיכה בראש הממשלה

לכתבה המלאה

שגרירות ארצות הברית אמרה היום כי היא "עוקבת אחרי הדיווחים על הפגנות ומהומות, כולל ירי ברחבי אדיס אבבה". בשגרירות אמרו כי אחד ממוקדי ההפגנות היה מחוץ למבנה. "המשטרה נפרסה ברחבי העיר בתגובה לדיווחים על אלימות. המצב נפיץ בשלב זה. אנא הישארו בבתיהם עד להודעה חדשה".

קבוצה אחת של מפגינים קראה קריאות לזכרו של הצ'לו בזמן שנופפה בדגלי מחוז אורומיה. "יום אחד נהיה חופשיים. הצ'לו, הדם שלך לא נשפך לשווא", הם צעקו.

אביי הביע "צער עמוק" בהצהרה שפרסם בטוויטר, ותיאר את הזמר בתור "אמן צעיר וזוהר" וקרא להרגעת הרוחות.

בעוד שאביי הוא המנהיג הראשון של אתיופיה המגיע מקרב האורומו, גורמים לאומניים בקבוצה האתנית מאשימים אותו בכך שהוא לא דואג מספיק לאינטרסים שלהם מאז שעלה לשלטון במדינה המגוונת מבחינה אתנית.

בנובמבר בשנה שעברה נהרגו לפחות 78 בני אדם במהומות ברחבי מחוז אורומיה, בעקבות גל של אלימות שהחל במחאה נגד ראש הממשלה אך התפתח לעימותים על רקע אתני ודתי.

(עדכון ראשון: 15:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully