וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: כ-30 פצועים בפיגוע בעצרת תמיכה בראש הממשלה

המשטרה אמרה כי פצצה גרמה לעשרות נפגעים בהפגנה במחוז אורומיה, אך אביי אחמד לא נכח בה. זהו סימן נוסף לחוסר היציבות במדינה לקראת הבחירות החשובות באוגוסט

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קרוב ל-30 בני אדם נפצעו אתמול (ראשון) בפיצוץ בעצרת תמיכה בראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד - כך אמר גורם במשטרה לסוכנויות הידיעות הצרפתית. הפיצוץ, שלפי המשטרה נגרם כתוצאה מפצצה, קרה בעיר אמבו, שנמצאת כמאה ק"מ ממערב לבירה אדיס אבבה. מפקד המשטרה במחוז אורומיה, ארסה מרדסה, אמר כי 28 מ-29 הפצועים נשלחו לבתיהם. לדבריו, המשטרה עצרה שישה חשודים במעורבות במתקפה.

התקרית הייתה סימן נוסף לחוסר היציבות במדינה לקראת הבחירות שאמורות להתקיים ב-29 באוגוסט. האופוזיציה וארגוני חברה אזרחית הטילו ספק בקיום בחירות שלוות ואמינות, לאור האלימות האתנית שמשתוללת במדינה מאז שאביי מונה לתפקיד ב-2018, בעקבות שנים של הפגנות נגד הממשלה. הקמפיין הרשמי לבחירות ייפתח במאי.

אביי, שלא נכח בעצרת, זכה בשנה שעברה בפרס נובל לשלום בזכות סיום המלחמה עם אריתריאה השכנה. הוא מקווה שהבחירות יבטיחו לו את המנדט להמשיך ברפורמות הפוליטיות והכלכליות השאפתניות שלו.

ראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד אחרי בחירתו לתפקיד בביקור במחוז אורומיה - 11 באפריל 2018. רויטרס
רוצה לקבל מנדט לביצוע הרפורמות. ראש ממשלת אתיופיה/רויטרס

המשטרה הטילה את האחריות על המתקפה על צבא השחרור של אורומו (OLA), סיעה שפרשה ממפלגת האופוזיציה "חזית השחרור לאורומו". ה-OLA הואשם גם באחריות להתנקשות בגורם ביטחוני בכיר בעיר בוראיו, גם היא במחוז הנמצא בפאתי אדיס אבבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully