וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי יו"ש ואזרחים ותיקים ישובו לשלם במזומן בתחבורה הציבורית

עם החזרה לשגרה בתחבורה הציבורית הופסק לחלוטין השימוש במזומן, מה שמנע מתן הנחה לה זכאים תושבי יו"ש. בעקבות פניית ראש מועצת שומרון, השרה רגב הנחתה לאפשר תשלום במזומן מ-12 ביולי לתושבי האזור, וכן לקשישים ומלווים לעיוורים "תוך שמירה על בטיחות הנוסעים והנהגים"

צילום: ערוץ כנסת

(בווידאו: נתניהו על הפיצויים לנפגעי הקורונה)

שרת התחבורה מירי רגב הנחתה לאחרונה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לאפשר תשלום במזומן באוטובוסים, שהופסק במהלך משבר הקורונה. התשלום יתאפשר לתושבי יהודה ושומרון, לאזרחים ותיקים, ומלווים של נוסעים עיוורים.

מאז חזרת התחבורה הציבורית לפעולה ב-17 במרץ במגבלות הקורונה, חל מעבר גורף לתשלום באמצעות כרטיסי רב קו במקום שימוש במזומן - צעד שאמור היה לצמצם משמעותית את המגע בין הנוסעים לבין נהגי האוטובוסים. מלבד הקושי שהצעד גרם לנוסעים מאוכלוסיית האזרחים הוותיקים, הדבר מנע את ההנחה הניתנת לתושבי יהודה ושומרון בשיעור של 50% מעלות הנסיעה.

עליה אל האוטובוסים תותר גם מהדלתות האחוריות באמצעות כרטיס רב קו דן אגד. קובי ליאני
תושבי יו"ש ישובו לשלם במזומן/קובי ליאני

ההנחה, שניתנה בתשלום במזומן בלבד, שרדה את המעבר לתשלום בכרטיסי רב-קו בסוף דצמבר 2018, ותושבי יהודה ושומרון נמנו עם האוכלוסיות להן מתאפשר תשלום במזומן. עם זאת, עם החזרה לשגרה בקווי התחבורה הציבורית הוגבל התשלום לכרטיסי רב קו בלבד כדי למנוע מגע ולבלום את התפשטות הנגיף, מה שמנע את מתן ההנחה.

בעקבות פניה של ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ואנשי המקצוע במועצה לשרת התחבורה מירי רגב, החל מ-12 ביולי יתאפשר לתושבי השומרון לשלם במזומן לנהגי האוטובוס ולזכות בהנחה.

עוד בוואלה!

תקועים בתחנה: הפעלת אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית הוקפאה

לכתבה המלאה
שרת התחבורה, מירי רגב במהלך ביקור בתחנת רכבת בתחנת יצחק נבון בירושלים ברקע פתיחת הרכבות תחת המגבלות 22 ביוני 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
הנחתה לעקוב מקרוב אחר יישום השינוי בשטח. השרה רגב/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ההסדר עבור שטחי הגדה המערבית קיים משנת 2000, אז החל כפיילוט שנכנס לתוקף מלא כשנתיים מאוחר יותר ונקרא "הנחת מיגון". המטרה המקורית הייתה לעודד נסיעה באוטובוסים ממוגני ירי בשטחי יהודה ושומרון, בתקופה בה רחש האזור פיגועים ואיומי ירי. במהלך השנים היו מספר ניסיונות להפסיק את מתן ההנחות, אך אלו נבלמו על ידי שר התחבורה דאז ישראל כץ, שהצהיר כי מיגון אוטובוסים חוסך למדינה כסף רב שאלמלא זה היה מופנה למיגון מכוניות פרטיות, והוצאות על ליווי מכוניות פרטיות או אוטובוסים שאינם ממוגנים.

השינוי בעמדת משרד התחבורה כולל לא רק את תושבי השומרון, אלא גם אזרחים ותיקים. עד לפני הקורונה, הורשו הקשישים לשלם במזומן בשל קשיים טכניים שחוו עם אמצעי התשלום החדשים, מה שגרם לעיתים להורדתם מהאוטובוס. גם מלוויהם של נוסעים עיוורים יוכלו לשלם במזומן.

השרה רגב הנחתה את הגורמים השונים לוודא כי החלטת המשרד לא תסכן בריאותית את הנוסעים והנהגים. "הנחתי את אנשי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לעקוב מקרוב אחר יישום ההנחיה בשטח ולוודא כי אנו שומרים על בטיחות הנהגים והנוסעים כאחד, באופן ראוי ומידתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully