וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת הכריעה נגד הקמת ועדה מיוחדת לטיפול בתאונות הדרכים

למרות סיכום מוקדם בין הקואליציה והאופוזיציה על הקמת הוועדה, היוזמה נפלה בין הכיסאות, וועדת הכנסת החליטה להקים במקומה ועדה אחרת, שתיאבק בנגע הסמים והאלכוהול. ח"כ טופורובסקי: "זה הפרצוף הרע של הפוליטיקה"

הרוגה ןפצוע בתאונת דרכים ליד שעריה/מד"א

(בווידאו: נערה בת 12 נהרגה וצעיר בן 20 נפצע בתאונת דרכים בכביש 471, 19 ביוני)

ועדת הכנסת החליטה אתמול (שני) שלא להקים ועדה מיוחדת למאבק בתאונות הדרכים, בניגוד לסיכום מוקדם בין הקואליציה והאופוזיציה. תחת זאת, הכריעה הוועדה להקים ועדה למלחמה בנגע הסמים והאלכוהול. על כן, נושא תאונות הדרכים יישאר תחת תחום אחריותה של ועדת הכלכלה.

הוועדה, שבראשותה אמור היה לכהן נציג סיעות האופוזיציה, הייתה אמורה לקום כחלק מסיכום מוקדם בין סיעות הבית. הליך הקמתה החל כבר לפני יותר מחודש, אולם בשלב מסוים הוחלט לצרף לתחום אחריותה את נושא הסמים והאלכוהול - שלבסוף דחק לגמרי את נושא תאונות הדרכים.

ההחלטה הבוקר הייתה רק התוצאה הסופית של הליך שלווה בליקויים שונים מאז החל. בקואליציה ובאופוזיציה האשימו את הצד שמנגד בנתק בתקשורת שהוביל לנפילת היוזמה. בנוסף, בתהליך לא שותף אף אחד מהגופים שמטפלים בנושא, בין אם ממשלתיים כמו הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ובין אם ארגונים אזרחיים, דוגמת עמותת "אור ירוק". משרד התחבורה, שתחום הבטיחות בדרכים נמצא תחת אחריותו, התעלם מהנושא, ולא התערב במהלך.

זירת התאונה בה נפצע נער בן 14 בהידרדרות רכב לתעלה סמוך לצומת כרמיאל. 29 ביוני 2020. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
"כמה עוד אנשים צריכים להיהרג בתאונות דרכים כדי שמישהו יצא מהאדישות"/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), מחברי הכנסת הבודדים שמשמיעים את קולם בנושא, שאינו נחשב למתגמל מבחינה פוליטית, התבטא בחריפות בישיבת הוועדה הבוקר ואמר כי ההחלטה "מראה על חוסר האכפתיות מכל נושא תאונות הדרכים". לדבריו, "ועדה מיוחדת שתטפל בבטיחות בדרכים תעשה עבודה יותר טובה מזו שנעשתה עד היום".

"זה הפרצוף הרע של הפוליטיקה", אמר טופורובסקי בוועדה, "בשם ריבים פוליטיים של מי יישב בראש ועדה כזו או ראש ועדה כזו, פתאום הורידו את הנושא, זה מתחבר לזה שעד היום אף הצעה לסדר, ואף שאילתה שביקשתי, כמעט כולן בנושא של בטיחות בדרכים - אף לא אחת התקבלה".

עוד בוואלה!

איטיות, פגיעות, ללא רישיון: כך מסכנות הקלנועיות את חיי הנהגים

לכתבה המלאה

בעמותת "אור ירוק" מתחו גם כן ביקורת על ההחלטה. "מדינת ישראל נמצאת במקום האחרון והגרוע בשינוי מספר ההרוגים בשנת 2019 בהשוואה לשנת 2018. בכל מדינה מתוקנת שהייתה נכשלת ומשיגה נתונים ותוצאות כאלו שליליות הייתה קמה ועדה מיוחדת למלחמה בקטל בדרכים, היו מכינים תכנית לאומית והיו מוסיפים תקציבים שמיועדים להצלת חיי אדם. בישראל קורה דבר הפוך. במקום לקדם את הבטיחות בדרכים מורידים ומקצצים", אומר מנכ"ל העמותה, ארז קיטה.

בועז טופורובסקי. מתוך ויקפדיה, אתר רשמי
"הורידו את הנושא בשם ריבים פוליטיים". ח"כ טופורובסקי/אתר רשמי, מתוך ויקפדיה

"כמה עוד אנשים צריכים להיהרג בתאונות דרכים כדי שמישהו יצא מהאדישות שלו יבין שמדובר במכת מדינה שבה יותר מ-300 משפחות נהרסות בכל שנה? תאונות דרכים הן לא גורל משמיים אלא מאבק שניתן להצליח בו רק כאשר המדינה לוקחת אחריות ולא מאשימה רק את הנהגים. כולי תקווה שגם ועדת המשנה תחת ועדת הכלכלה תיתן מענה אמיתי וביקורתי לבעיית הקטל בדרכים. מהיכרותי עם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי ומחויבותו לנושא, אני בטוח שנושא זה יקבל את המקום הראוי והוועדה תקבל מקום מרכזי בסדר היום ובעשייה כדי להציל חיים".

מאז הישיבה הראשונה בנושא הוועדה, שהתקיימה ב-27.5, נהרגו בכבישים 24 בני אדם, בהם נהגי רכב פרטי, נהג אוטובוס, הולכי רגל, רוכבי אופנועים ונהגים בשולי הדרך.

מטעם השרה מירי רגב לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully