וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשת המעמד של קורבן סחר לא אושרה, אך תקבל אשרה לשנה

צ'ילה עזרא הובאה לארץ לפני כ-20 שנה על ידי סוחרי נשים, אולצה לעבוד בזנות והתחתנה עם ישראלי - שמת לפני שקיבלה מעמד. רשות האוכלוסין הודיעה כי המשך מעמדה ייבחן בתום תקופת האשרה. עורכת דינה תקפה: "מפגן של אטימות, הגירוש בסך הכול נדחה בשנה"

בווידאו: ועדה הומינטרית דנה במעמד אישה שנחטפה ונמכרה לזנות בישראל/עריכה: ניר חן

רשות האוכלוסין וההגירה החליטה היום (שני) שלא לקבל את בקשתה למעמד של צ'ילה עזרא, שהובאה לארץ על ידי סוחרי נשים, אך לתת לה אישור שהייה ועבודה למשך שנה. בתום התקופה, ייבחן מחדש מעמדה בהתאם לנסיבות העדכניות.

מנכ"ל הרשות, שלמה מור יוסף, כתב בהחלטתו כי הבקשה אושרה לפנים משורת הדין וכי זיקתה "למדינת מוצאה חזקה וממשית מזיקתה לישראל". זאת, בהתאם להמלצת הוועדה ההומניטרית של משרד הפנים, שדנה בבקשת המעמד שלה. כעת, היא תצטרך להגיש בקשה חדשה.

עזרא הובאה לישראל על ידי סוחרי נשים מהונגריה לפני 22 שנה ונאלצה לעבוד בזנות. היא התחתנה בארץ עם ישראלי והחלה בתהליך קבלת מעמד, אך לפני כשש שנים הוא מת. בעקבות זאת, בקשתה למעמד נדחתה והיא נדרשה לעזוב את הארץ, אך החליטה להגיש בקשה למעמד בישראל מטעמים ההומניטריים.

צ'ילה עזרא, 23 ביוני 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"אין הבדל בין לחטוף אותי מהחיים שלי לבין לגרש אותי מהחיים שלי". עזרא/פלאש 90, יונתן זינדל

"אני אופטימית אבל אני לוקחת בחשבון את שתי האופציות. אני לא משלה את עצמי אבל מאוד אופטימית", אמרה עזרא לוואלה!NEWS בשבוע שעבר, בעת הדיון בוועדה ההומניטרית שנערך בעניינה. "בעיניי, מה שהמדינה רוצה עכשיו זה שוב אותו דבר. אין הבדל בין לחטוף אותי מהחיים שלי לבין לגרש אותי מהחיים שלי. אני פשוט בציפייה שיהיה שם מישהו בוועדה שיצליח לפתוח קצת את הלב שלו".

עוד בוואלה!

מה קורה בלשכות האפלות של רשות ההגירה

לכתבה המלאה

עו"ד חן תירוש, המייצגת את עזרא, תקפה את משרד הפנים ואת הוועדה ההומניטרית שלו, ואמרה כי "בניגוד לספין שמשרד הפנים ניסה לפזר בתקשורת, ההחלטה של הוועדה 'ההומניטרית' - אותה טרח משרד הפנים לשלוח לעיתונאים לפני ששלח אותה לצ'ילה עצמה - מתמצה בסך הכול בדחיית הגירוש בשנה. החלטת הוועדה המתפרסת על תשעה עמודים הינה מפגן של אטימות הרצוף בטעויות עובדתיות".

עוד הוסיפה עו"ד תירוש כי "הוועדה התעלמה משלל חוות הדעת שהוגשו בעניינה של צ'ילה. הוועדה הגדילה לעשות ולא רק שלא הכירה בעובדה שצ'ילה נחטפה לישראל והינה קורבן סחר היא אף קבעה שזיקתה של צ'ילה להונגריה, שם מחכה לה דוד שהתעלל בה מינית, חזקה מזיקתה לישראל - בה סייעה עד כה לעשרות אנשים להינצל מתהום הזנות. אנחנו נגיש ערעור לבית המשפט ונבקש את התערבותו בהחלטה הלא מוסרית הזו ובמקביל נמשיך במאבק הציבורי למענה של צ'ילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully