וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחמק במשך 14 שנים": אישום הוגש נגד הפורץ שרצח את קלרה רבין באשדוד

29.6.2020 / 17:56

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד אולג דוליה, שעל פי החשד חדר לדירתה של רבין בחיפוש אחר כסף ודקר אותה למוות. הוא נעצר באמצעות דגימת DNA שהותיר מתחת לציפורניה. אדם נוסף מואשם בשידול לשוד

צילום: דוברות המשטרה/קרדיט: דוברות המשטרה

הפרקליטות הגישה היום (שני) כתב אישום נגד אולג דוליה בגין רצח קלרה רבין לפני 14 שנים בדירתה באשדוד. כמו כן, דוליה בן ה-54 מואשם בניסיון שוד בנסיבות מחמירות. כתב אישום נוסף הוגש נגד איגור קוסיאק, בן 51, בגין ביצוע עבירות של שידול לשוד וגרימת מוות ברשלנות.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בלילה שבין 22 ל-23 באוגוסט בשנת 2008 הגיע דוליה לבדו יחד עם אדם נוסף, שזהותו אינה מוכרות בוודאות, לבניין שבו התגוררה רבין כשהוא מצויד בחבל ובסכין. הוא נכנס לביתה מחלון הסלון, שלא היה נעול.

דוליה עבר בין החדרים בחיפוש אחר כסף, אך רבין התעוררה ונעמדה מולו. בשלב זה, הנאשם שלף את הסכין ודקר את רבין בבטנה וכן שש פעמים נוספות בפלג גופה העליון. לאחר מכן, הוא חנק אותה באמצעות חפץ קשיח.

קלרה רבין. -, אתר רשמי
עמדה מול הפורץ - ונדקרה למוות בבטנה ובפלג גופה העליון. רבין/אתר רשמי, -

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד טל אדיר כהן, עולה כי קוסיאק ניצל את קשריו המשפחתיים עם רבין וגילה שסכום גדול של כסף מוחזק בביתה, בזמן שבעלה אינו נמצא בארץ. קוסיאק שידל את דוליה לשדוד את רבין על מנת לקבל לעצמו נתח מהשלל.

התיק נחקר על ידי היחידה המרכזית של מרחב לכיש במשטרת ישראל. בבקשתה להאריך את מעצר הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, ציינה הפרקליטות כי "הנאשם הצליח לחמוק מזרועות החוק במשך 14 שנים, ואלמלא זוהתה דגימת ה-DNA שהותיר מתחת לציפורני המנוחה, הוא היה ממשיך את חייו מבלי לתת את הדין על הרצח האכזרי שביצע".

עוד בוואלה!

בזכות דגימת DNA: חשוד ברצח אישה באשדוד נעצר אחרי 14 שנה

לכתבה המלאה

רבין בת ה-67 נמצאה בזירת הרצח על ידי בנה ובתה, שהגיעו לבית לאחר שלא ענתה לטלפונים כשהיו אמורים לקחת אותה לאירוע משפחתי. פריצת הדרך לפענוח התיק הגיעה רק בחודש אפריל השנה, אז החוקרים ביקשו לבצע בדיקות חוזרות של המוצגים שנאספו מזירת הרצח באמצעות כלים טכנולוגיים חדשים. בבדיקות זוהה ה-DNA של קרוב משפחה של דוליה.

דוליה נעצר כמה פעמים בעבר בשל עבירות רכוש, אך לא נלקחה ממנו בדיקת DNA, מאחר שעבירות אלה אינן מצריכות דגימה זו. ה-DNA של קרוב משפחתו של דוליה נמצא תואם לזה שנמצא בזירת הרצח, ובכך הצליחו החוקרים לשים עליו את ידיהם ב-24 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully