וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ערעור: אושר החיפוש בטלפון החשודה בעדות שקר לטובת שרה נתניהו

29.6.2020 / 10:09

החיפוש במכשיר הטלפון של עובדת מעון רה"מ אושר כבר בדיון הקודם, אך הערעור נדחה והוא אושר בשנית. הבקשה הייתה חריגה ביותר, מאחר שההליך נעשה בדרך כלל במעמד צד אחד. "התרשמתי כי תוצרי החקירה מחזקים את החשדות שהוטחו בחשודה", קבע השופט

בווידאו: שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה מגיעה להעיד בתביעה שמנהלת נגדה עובדת המעון לשעבר שירה רבן/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: שרה נתניהו מגיעה להעיד בתביעת עובדת מעון רה"מ לשעבר, 2019)

בית משפט השלום בראשון לציון אישר אתמול (ראשון) לבצע חיפוש במכשיר הטלפון הסלולרי של אחת מעובדות מעון ראש הממשלה שחשודה במתן עדות שקר לטובת שרה נתניהו. החיפוש כבר אושר בעבר, אולם באופן חריג ביקש סנגורה של העובדת, עו"ד איתמר בן גביר, לערער על הצו, ובהסכמת הצדדים הדיון חזר שנית לאולמו של השופט גיא אבנון.

מדובר בהליך חריג ביותר, שכן צווי חיפוש, גם בטלפון, ניתנים בדרך כלל במעמד צד אחד - כשהמשטרה מבקשת אותם ובית המשפט הוא שבוחן את הבקשה. השופט אבנון דחה את בקשת העובדת גם על הסף וגם לגופה. "הקניית זכות לעיון חוזר ולערר נגד צווי בית המשפט תפגע באופן אנוש ביכולתה של משטרת ישראל לקיים חקירות ולקדמן", כתב.

דיון שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה בירושלים , דצמבר 2019. ראובן קסטרו
חשודה במתן עדות שקר לטובתה. שרה נתניהו בבית הדין לעבודה/ראובן קסטרו

אבנון הוסיף לגופו של עניין כי "עיינתי גם בדו"ח הסודי ובחומרי החקירה הגולמיים שצורפו לו, ושוכנעתי כי החקירה מקודמת באופן ראוי". לדבריו, "אין בידי לקבל את טענת ב"כ החשודה לפיה הסוגיה הנחקרת, חשד למתן עדות שקר ושבועת שקר איננו מצדיק את המשך החקירה, או את ביצוע החדירה למכשיר הטלפון של מבקשת. נהפוך הוא, התרשמתי כי החקירה הניבה עד כה תוצרים שיש בהם לחזק את החשדות שהוטחו בחשודה (ולא רק בה), כי יש לאפשר למשטרה להמשיך בחקירה, וכי חיפוש בטלפון חיוני לקידום החקירה".

בתחילת החודש המשטרה הוציאה צו לחיפוש במכשיר הטלפון של העובדת. הצו הוצא שלושה שבועות קודם לכן, ונתפס על ידי המשטרה בעת חקירתה. בן גביר פנה אתמול לבית משפט בבקשה דחופה לעכב את ביצוע החיפוש בפועל, אך השופט אבנון דחה את בקשתו. השופט ציין כי בניגוד למקרה של יועצי ראש הממשלה, שעליו ניסה להסתמך בן גביר, הפעם הוציאה המשטרה צו חיפוש מראש.

בעקבות דחיית הבקשה, הגישה העובדת ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי מרכז. בערעור נטען היה נכון לקיים דיון במעמד שני הצדדים, "במיוחד נוכח הטענות כי פריצה לטלפון הנייד אינה נחוצה, אינה מידתית ויש בה פגיעה בפרטיות".

בית משפט בראשון לציון, מאי 2015. ראובן קסטרו
הבקשה נדחתה על הסף. בית משפט השלום בראשון לציון/ראובן קסטרו

החקירה, העוסקת בחשד ששתי עובדות במעון הגישו תצהירים שקריים או עדות שקר, מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי פרקליטות המדינה. בעקבות החקירה, הפרקליטות הגישה בחודש שעבר בקשה לעכב את ההליכים בתביעה שהגישה עובדת המעון לשעבר שירה רבן.

סנגוריה של שרה נתניהו, עו"ד יוסי כהן, ביקש מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים לדחות את בקשת המדינה. הוא הגדיר את הבקשה כ"התערבות בוטה וחסרת תקדים בהליך אזרחי שבו המדינה נתבעת", וטען כי הוא "בדק ולא מצא ולו מקרה אחד שבו רשויות האכיפה נקטו הליך דומה".

שירה רבן, לשעבר עובדת במעון רה"מ בירושלים במהלך דיון התביעה נגד שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים 11 ביוני 2019. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
לטענתה עברה התעללות במעון. שירה רבן/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

רבן הועסקה במעון ראש הממשלה במהלך ספטמבר 2017. כחודש לאחר מכן הגישה באמצעות עו"ד נעמי לנדאו תביעה על סך 225 אלף שקלים, בה טענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה. רבן תיארה בכתב התביעה שורת התעמרויות, ואף מקרה אחד בו לטענתה כמעט הוכתה על ידי נתניהו - ואז ברחה ולא שבה עוד למעון ראש הממשלה.

באוקטובר האחרון ביקשה המדינה לדחות את עדותם של עובדת המעון ליאורה בביאן, שהגישה תצהיר שתמך בטענותיה של נתניהו ושל אב הבית במעון, אפי אזולאי. המדינה הודיעה אז כי היא מבקשת לדחות את עדויותיהם בשל "מידע חדש שהגיע לידיה, ואשר עשוי להיות רלוונטי להעדתם, אשר מצוי בימים אלה בבחינה". בהמשך לאותה הודעה על "בחינה", מסרה לפני כשבוע וחצי המדינה לבית המשפט כי מתקיימת חקירת משטרה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully