וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו תובעת 200 אלף שקלים מעובדת המעון שטענה להתעמרות

16.6.2020 / 14:42

אשת רה"מ הגישה לביהמ"ש תביעה נגד סילבי גנסיה, עובדת המעון לשעבר שתבעה את נתניהו עצמה בגין התנכלות בזמן עבודתה. היא תובעת את הסכום בגין פגיעה בפרטיות, הפרה של חובת סודיות ולשון הרע. "אימצה טיעונים מכוערים שנטענו על ידי עובדים אחרים", נכתב בתביעה

בווידאו: שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה מגיעה להעיד בתביעה שמנהלת נגדה עובדת המעון לשעבר שירה רבן/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

אשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרה נתניהו, הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב תביעה נגד סילבי גנסיה, עובדת המעון לשעבר שהגישה תביעה נגד נתניהו עצמה בגין התעמרות לכאורה במהלך עבודתה במעון הרשמי. נתניהו תובעת מגנסיה 200 אלף שקלים בגין פגיעה בפרטיות, הפרה של חובת סודיות בחוזה העבודה עליו חתמה, ולשון הרע.

בכתב התביעה טוענת נתניהו כי גנסיה "הפרה התחייבות מפורשת לשמירה על סודיות, ותוך הסתמכות על קטעי רכילות, אימצה וחיקתה טיעונים מכפישים ומכוערים שנטענו על ידי עובדים אחרים לשעבר של המעון, תוך שהיא פוגעת הן בפרטיותה של התובעת והן בשמה הטוב וגורמת לה לנזקים כבדים מנשוא".

בתביעה מוזכרים גם ראיונות שנתנה גנסיה למגזין מעריב ולתוכנית "אופירה וברקוביץ'". בראיונות אמרה גנסיה בין היתר: "היא (נתניהו) קראה לי מטומטמת והייתה אומרת שיש לי שכל של ילדה בת חמש", וכן: "מה שאני עברתי במשך חמישה חודשים אצל הגברת, אני לא מאחלת לאף אחד. עברתי גיהנום, אני סבלתי, אני בכיתי. היא יכולה להגיד שאני שקרנית, היא יכולה להגיד מה שהיא רוצה. אני מה שיש לי בלב אני חייבת להוציא".

דיון שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה בירושלים , דצמבר 2019. ראובן קסטרו
"מדובר באוסף שקרים מכפישים". אשת ראש הממשלה/ראובן קסטרו

עוד אמרה גנסיה בראיון הטלוויזיוני כי נתניהו ביקשה ממנה לנשק את רגליה, וכי סיפרה על אירוע בו בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, היה צריך להרגיע את אמו שצרחה עליה. "לא ידעתי שצריך לכבס את הבגדים של הילדים ביד ולא במכונת כביסה", אמרה גנסיה בראיון. "כיבסתי את המכנסיים של אבנר וכשהיא שאלה אותי איפה הבגדים ואמרתי לה שהם במכונה, היא השתוללה וצרחה עלי. יאיר בא לעזור לי והוא אמר לה 'תרדי מכאן'". עוד סיפרה גנסיה: "איימו עלי שאני אצהיר שהכל בסדר אבל הכל לא בסדר".

בתביעה שהגישה היום נתניהו, באמצעות עו"ד יוסי כהן, נטען כי "מדובר באוסף שקרים מכפישים, הזויים ומרושעים שמטרתם להשפיל את התובעת' לבזותה ולהשפיע באופן פסול על ההליך המשפטי שמתנהל בבית הדין לעבודה".

עוד נטען כי "לאחר שהנתבעת (גנסיה) הכפישה את התובעת באמצעי התקשורת, היא פנתה מיוזמתה לתובעת, התנצלה וחזרה והביעה חרטה ובושה על מעשיה, תוך שהיא מבקשת לשוב לעבודתה. 'מאחר והכתובת הייתה כבר על הקיר' והיה ברור שהנתבעת הינה כזבנית מועדת ואינה אמינה, היא נתבקשה להעלות את הדברים על הכתב. הנתבעת ביקשה דף נייר חלק וכתבה מיוזמתה וללא כל התערבות מכתב התנצלות בו הביעה צער וחרטה, אמרה שאין לה כל טענה כנגד התובעת וביקשה להמשיך להחזיק במשרתה".

עו"ד אופיר שמשון, המייצג את גנסיה, מסר בתגובה: "מדובר בתביעת השתקה בזויה ומקוממת, שהיא העתק של תביעה הזויה נוספת, אשר הגישה שרה נתניהו נגד סילבי. מטרת התביעות היא ללחוץ על סילבי ולמנוע את חקירת וחשיפת האמת. אנו משוכנעים שמשטרת ישראל תחקור את הסיבה למסירת עדויות שקר, ותמצא את הדין עם האשמים, ושבית המשפט יקבע שמדובר בעוד תביעת השתקה מהסוג הבזוי ביותר".

עוד בוואלה!

עוד לפני החקירה החדשה, המורשעת שרה נתניהו קודם צריכה להחזיר 120 אלף שקל

לכתבה המלאה
סילבי גנסיה. צילום מסך, מתוך אופירה וברקוביץ', אתר רשמי
סילבי גנסיה, עובדת מעון רה"מ לשעבר, שהוגשה נגדה התלונה/אתר רשמי, צילום מסך, מתוך אופירה וברקוביץ'

בחודש מרץ כבר תבעה נתניהו את גנסיה בתביעה נפרדת שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים בעילות דומות, אך בשל ראיונות שהעניקה לחדשות 12. באותה תביעה צוטט גם "מכתב החרטה" שגנסיה כתבה, כביכול מיוזמתה, לחברת "מוריה" שדרכה הועסקה במעון הרשמי.

"אני סילבי גנסיה מצטערת על המסרון ששלחתי וכיניתי את הגברת בצורה לא ראויה אני חוזרת בי מכל מסרון ששלחתי", נכתב. "הגברת נתניהו היא אישה מדהימה ומתייחסת אליי תמיד בכבוד רב, אני מאוד מעריכה אותה ולומדת ממנה המון דברים חדשים; אני אוהבת את העבודה וכיף לי עם הצוות והמשפחה המדהימה".

את המכתב כתבה גנסיה לאחר שהושעתה בעקבות פוסט שפרסמה, וכדי לשוב לעבודתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully