וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישגים לירוקים בבחירות המקומיות בצרפת, מפלה למקרון

המפלגה ובעלי בריתה בשמאל ניצחו בכמה ערים גדולות, עם המשך המומנטום מהבחירות לפרלמנט האירופי. מנגד, המפלגה הצעירה של הנשיא כשלה לבסס את מעמדה לקראת הבחירות לנשיאות ב-2022, פרט לניצחון ראש הממשלה בעיר לה הברה. לה פן ניצחה לראשונה בעיר עם יותר ממאה אלף תושבים

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

המפלגה הירוקה של צרפת ובעלי בריתה בשמאל רשמו אתמול (ראשון) הישגים משמעותיים בסיבוב השני בבחירות המקומיות. הם זכו ורשמו הישגים בערים גדולות כמו ליון, מארסיי, בורדו, ננסי ושטרסבורג, בעוד שמפלגת המרכז LREM של הנשיא עמנואל מקרון לא הצליחה לנצח בשום עיר גדולה, אולם ראש הממשלה הפופולרי שלו, אדוארד פיליפ, ניצח בקרב על ראשות עיר הנמל לה הברה.

ניצחונו של פיליפ עשוי להוביל לשינויים בממשלה, אף שהחוקה מאפשרת לו למנות מחליף לתפקיד ראש העיר בזמן שהוא נותר בממשלה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון מצביע בבחירות המקומיות בלה טוקה, 28 ביוני 2020. רויטרס
לא הצליח לנצח בערים הגדולות. מקרון בקלפי בפריז, אתמול/רויטרס

בפריז, ראשת העיר אן הידלגו, שמפלגה הסוציאליסטית כמעט שנמחקה ברמה הלאומית, זכתה בקדנציה שנייה ברוב גדול. מרטין אוברי, בכיר אחר במפלגה הסוציאליסטית, ניצח ברוב דחוק וזכה בכהונה שנייה בליל.

במקביל, מפלגת הימין הקיצוני של מרין לה פן ניצחה בבחירות בעיר פרפיניין שבדרום המדינה. זאת הפעם הראשונה שהיא זוכה בעיר עם יותר מאלף תושבים.

מקרון קיווה שהבחירות המקומיות יאפשרו למפלגתו הצעירה להתבסס ברחבי המדינה, כולל בפריז, לקראת ניסיונו הצפוי להיבחר מחדש ב-2022, אולם מקורביו הנמיכו לאחרונה את הציפיות. התוצאות עשויות להוביל לשינויים בממשלתו ולנקיטת מדיניות ירוקה יותר שתנסה למשוך קולות מהשמאל.
הירוקים, מצדם, המשיכו במומנטום מהבחירות לפרלמנט האירופי בשנה שעברה.

יאניק ז'דוט, מחוקק בפרלמנט האירופי ממפלגת הירוקים, התגאה בניצחון ההיסטורי. "זהו גל ירוק יוצא דופן", אמר.

עוד בוואלה

מקרון: לא נסבול את "המשחק המסוכן" של טורקיה בלוב

לכתבה המלאה
קלפיות במסגרת הבחירות לסיבוב השני לראשות עיריית פריז 28 ביוני 2020. AP
התוצאות עשויות להביא למדיניות ירוקה. קלפיות בפריז/AP

אף שהבחירות ל-35 אלף הרשויعת בצרפת עוסקות בדרך כלל בנושאים מקומיים, הן מאפשרות למצביעים להעניש את הנשיא באמצע הקדנציה.

"יש לנו ממשלה שלחלוטין מנותקת מהמציאות", אמרה נואל, מצביעה ברובע ה-9 של פריז שאמרה שהיא תומכת במועמד המרכז-ימין מהאופוזיציה.

בתחילת הקנדציה שלו, מתנגדיו של מקרון מהשמאל תקפו אותו בתור "הנשיא של העשירים" בשל הקלות המס לחברות הגדולות ורפורמות שביטלו את ההגנה על עובדים על מנת לתמרץ את הכלכלה החנוקה מרגולציה. לצד צמיחה איתנה בקרב מדינות גוש האירו וירידה באבטלה, שלוש שנות תפקידו אופיינו בזעם חברתי. הקורונה אף פגעה בחלק מההישגים הגדולים ביותר של מקרון, והתמיכה בו באגף השמאלי של המפלגה דעכה.

"התחום האקולוגי נחשב למקום שבו מקרון לא עשה דבר", אמר מנהל חברת הסקרים Ifop, פרדריק דאבי. "הצרפים רצו תוצאות בנושאים ירוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully