וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: קורא לפלסטינים למו"מ, משוכנע שניתן להגיע לפיוס

בנאום מוקלט ששודר בכנס של ארגון "נוצרים מאוחדים למען ישראל", אמר ראש הממשלה כי הוא נכון לקיים משא ומתן עם הפלסטינים, במסגרת תכנית טראמפ ש"קוראת לפתרון ריאליסטי של שתי מדינות". דבריו מגיעים יומיים לפני המועד בו צפויה לצאת לפועל החלת הריבונות ביו"ש

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הלילה (שני) לפלסטינים לקיים משא ומתן עם ישראל במסגרת עסקת המאה. זאת, יומיים לפני ה-1 ביולי, המועד בו תכנן להתחיל בהחלת ריבונות לפי ההסכם הקואליציוני. במהלך נאום מוקלט ששודר הלילה בכנס של ארגון "נוצרים מאוחדים למען ישראל", נתניהו אמר כי הוא משוכנע שניתן לבנות עתיד של שלום ופיוס בין הצדדים.

נתניהו הפציר בפלסטינים שלא לדחות את "ההזדמנות ההיסטורית של המאה", ואמר: "ישראל מוכנה למשא ומתן בתנאים אלו, אני מוכן משא ומתן בתנאים אלו". הוא שיבח בנאומו את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ואמר כי תוכנית השלום שהציג "קוראת לפתרון ריאליסטי של שתי מדינות". הוא הוסיף, "החלת החוק הישראלי על השטחים לא תפגע בשלום אלא תקדם אותו".

"תחת הפתרון הריאליסטי של שתי מדינות העולה מתכנית טראמפ לישראל לבדה יש את האחריות לביטחונה. זה טוב לישראל, זה טוב לפלסטינים - וזה טוב לשלום", אמר. נתניהו הוסיף, "תכנית טראמפ אינה משנה את המציאות על הקרקע, אלא מכירה במציאות זו. היא אינה מחזירה את ישראל לגבולות 67', אלא מספקת לישראל גבולות בטוחים, כולל בקעת הירדן האסטרטגית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 28 ביוני 2020. רויטרס
"החלת החוק ביו"ש תקדם את השלום". נתניהו/רויטרס

נתניהו התייחס בנאומו לאיראן ואמר כי ישראל פועלת כדי למנוע את התבססות איראן בסוריה. הוא קרא מדינות העולם לפעול כמו ארצות הברית ולהטיל סנקציות על איראן. "אנו נחושים מתמיד להיאבק במשטר ששם לו למטרה למחוק מן העולם את ישראל, ולמנוע ממנו להשיג נשק גרעיני", אמר.

גם שר הביטחון בני גנץ, נשיא המדינה ראובן ריבלין ושגריר ישראל הבא בוושינגטון ובאו"ם גלעד ארדן שידרו את נאומיהם המוקלטים בכנס. גנץ אמר בנאומו כי "תוכנית טראמפ פתחה חלון הזדמנויות היסטורי", וקרא לפלסטינים לשקול מחדש את דחייתה.

גנץ ייפגש היום בבוקר עם הצוות האמריקני שנשלח מטעם הבית הלבן לדיון בהמשך קידום תכנית טראמפ ותוכניות החלת הריבונות. הצוות שהגיע לישראל בסוף השבוע, כולל את השגריר דיויד פרידמן, היועץ המיוחד אבי ברקוביץ' ואיש מחלקת המדינה סקוט פיית.

עוד בוואלה

היערכות לסיפוח: גנץ ייפגש מחר עם הצוות האמריקני, לקראת ה-1 ביולי

לכתבה המלאה
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בישיבת הממשלה בירושלים ב-7 ביוני 2020. רויטרס
ייפגש עם צוות הבית הלבן. גנץ/רויטרס

הם צפויים להיפגש עם ראש הממשלה וראשי כחול לבן בימים הקרובים. הפגישות נערכות לקראת ה-1 ביולי. לפי ההסכם בין הליכוד וכחול לבן, נתניהו לא זקוק בכלל לתמיכה של כחול לבן כדי להתחיל במהלכי הסיפוח, אך הבית הלבן מעונין שהמהלך יקודם בהסכמה ישראלית רחבה. נתניהו וראשי כחול לבן, גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, קיימו שלוש פגישות בנושא אך לא הצליחו להגיע להסכמה.

גנץ הציג בשבוע שעבר את התנאים שלו לתמיכה במהלך: מהלך מדיני שיקודם באחריות מול מערכת הביטחון ותוך שמירה על הסכמי השלום, שכולל מחוות גם לפלסטינים, התנגדות להחלת החוק הישראלי במקומות שבהם יש פלסטינים רבים או שבהם תיפגע ביכולת התנועה שלהם, וכן דרישה לאזרוח הפלסטינים שחיים בשטח שבו יוחל החוק הישראלי.

ביום חמישי אמר גורם אמריקני לסוכנות הידיעות רויטרס כי השיחות בבית הלבן על תכנית הסיפוח הסתיימו ללא החלטה. זאת, ימים ספורים לפני תאריך היעד שהציב ראש הממשלה לתחילת תהליכי החלת הריבונות. בכיר בבית הלבן אמר כי הפגישות שנערכו במהלך השבוע היו פרודוקטיביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully