וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

299 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה; גידול בתחלואה באשדוד וראשל"צ

משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים הכללי הגיע ל-23,755 איש. חרף העלייה בתחלואה, מספר החולים קשה ירד בשניים, והוא עומד על 39. גידול של יותר מ-5% בכמות החולים נרשם גם בנהריה, רמלה ויישובים נוספים. קבינט הקורונה יתכנס פעם נוספת לאחר אי ההכרה בצעדי המאבק

עריכה: ניר חן

משרד הבריאות עדכן הלילה (שני) כי 299 חולי קורונה חדשים אובחנו מאז חצות, ועד השעה 22:30. בכך, מגיע מספר המאובחנים עם קורונה ל-23,755. בסך הכל החלימו 17,074 איש, וכמות החולים הפעילים עומדת על 6,363. מתוכם, 39 נמצאים במצב קשה ו-22 מונשמים. עד כה מתו 318 חולי קורונה בישראל.

בכמה ערים ויישובים ברחבי הארץ חל גידול בכמות החולים המאובחנים מאז חצות. באשדוד נרשמה עלייה של 5.18%, ובעיר אובחנו 589 חולים מאומתים. בראשון לציות נרשם גידול של 5.10%, ובה אובחנו 371 חולים מאומתים. בנהריה אובחנו 70 חולים עד כה (6.06%), הוד השרון 76 (4.69%) ובכסיפה עם 20 חולים (11.11%).

בתוך כך, קבינט הקורונה יתכנס היום בשעה 13:00, לאחר שהדיון אתמול בבוקר הסתיים ללא הכרעה בנושא הצעדים הבאים במאבק בהתפשטות הקורונה. אחרי ישיבת הקבינט יערוך ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון כלכלי, בהשתתפות שר האוצר ישראל כץ, נגיד בנק ישראל אמיר ירון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ וגורמים נוספים, במהלכו ידונו במהלכים לסיוע למשק.

המשטרה אוכפת את תקנות הקורונה מחוץ לאצטדיון הכדורגל בתל אביב, 20 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
כ-300 חולים ביממה. המשטרה אוכפת את תקנות הקורונה בת"א/דוברות משטרת ישראל

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר אמש כי ישראל נמצאת בפתח גל התחלואה השני בקורונה. בתדרוך במשרד הבריאות בירושלים הציג אדלשטיין את המתווה שהציע לשרים במהלך קבינט הקורונה על מנת לצמצם את התפשטות הנגיף. השר הבהיר כי "ההמלצות לא נעימות, אך הן מחויבות המציאות על מנת לטפל בנגיף בשלב זה ולא להגיע למצב של סגר כולל על המשק".

מתווה משרד הבריאות כולל הגבלת על אירועים דתיים, ללא פגיעה באולמות האירועים, וכן הגבלות בבתי כנסת ועל התקהלות. בנוסף, קרא לקיים את הבחינות במוסדות להשכלה גבוהה מרחוק, במטרה למנוע בהדבקה המונית של סטודנטים ומרצים. השר אף ביקש לקיים עבודה מהבית בשירות הציבורי ולהמליץ למגזר הפרטי לעבוד במתכונת קפסולות.

עוד בוואלה!

אדלשטיין: נמצאים בתחילת גל תחלואה שני, נאלץ להגביל התקהלויות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 28 ביוני 2020. רויטרס
נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, אתמול/רויטרס

עם זאת, אמר כי משרד הבריאות יאפשר את פעילותם של קייטנות, בתי הספר של החופש הגדול ומחנות במהלך הקיץ בהתאם להנחיות התו הסגול. חבילת ההצעות של משרד הבריאות הועלתה היום לדיון קבינט הקורונה, ומחר צפויות להתקבל החלטות בנוגע להגבלות הבאות.

במהלך דבריו השר מתח ביקורת על מפרי ההנחיות. "קיימת תחרות פופוליסטית מי יותר מזלזל בצורך להיזהר מהקורונה. היו שטענו שלא צריך להיבהל מהמספרים. היו שהאשימו אותי ביצירת היסטריה", אמר. "דבר אחד אני לא מוכן לקבל. אני שומע את הגישה שאומרת: מה אתם עושים פאניקה, אז ימותו כמה קשישים! כל מי שאפילו בסתר לבו חושב מחשבה כזאת - שידמיין את סבא וסבתא שלו בין אותם קשישים".

אדלשטיין אף התייחס לביקורת על אופן ההחלטה על אזורים מוגבלים. "האמירות הן שאנחנו כביכול מתייחסים לאוכלוסיות השונות בצורה שונה. איפה שיש אפשרות לסגור רחובות מסוימים במקום עיר כולה - זה נעשה בתיאום מלא עם הרשות המקומית. איפה שאין אפשרות - מחפשים דרכים אחרות", טען.

בסיום דבריו פנה אדלשטיין לציבור: "בואו נהפוך חלום למציאות. חלמנו שנוכל לחבק את הסבא והסבתא, חלמנו שנוכל לצאת לחופשה בחו"ל. זה לא בלתי אפשרי. אם נדע לשמור על ההנחיות ולהיזהר - הדברים האלה שנשמעים כרגע כחלום רחוק - יכולים להפוך למציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully