וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שיתף סרטון שבו אחד מתומכיו קרא בעד עליונות הגזע הלבן - ומחק

28.6.2020 / 19:15

הנשיא צייץ מחדש סרטון של עימות בין מתנגדיו לאוהדיו בפלורידה, ובמהלכו אחד מהאחרונים צעק "כוח לבן" לעבר מפגין שהאשים את טראמפ בגזענות. הרפובליקני השחור בסנאט קרא לו להסיר את הציוץ, ובבית הלבן טענו: "הוא לא שמע"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שיתף היום (ראשון) סרטון בטוויטר שבו נראה אחד מתומכיו צועק "כוח לבן" לעבר מפגינים שמחו נגד ממשלו בפלורידה, ומחק זאת בהמשך היום אחרי ביקורת שהוטחה בו גם מצד הסנאטור הרפובליקני השחור היחיד.

בסרטון תועדו חילופי קללות בין מתנגדי הנשיא לתומכיו. אחרי שאחד המפגינים קרא לתומך של טראמפ גזען, הוא השיב בהרמת אגרופו וצעק "כוח לבן" - סיסמה המשמשת ניאו-נאצים. "תודה לאנשים הנהדרים מהווילג'ס", כתב טראמפ בציוץ, בהתייחסו לקהילת פנסיונרים שבה ביקר בשנה שעברה.

"אין שאלה על כך שהוא לא היה צריך לשתף זאת והוא צריך להסיר זאת", אמר הסנאטור טים סקוט לרשת CNN. "כל הדבר הזה היה פוגעני, בטח ההערה על הכוח הלבן. אנחנו צריכים להסיר זאת".

ציוץ של הנשיא דונלד טראמפ שבו הוא משתף סרטון של אדם הצועק סיסמה ניאו-נאצית, 28 ביוני 2020. -, אתר רשמי
הסרטון ששיתף טראמפ בטוויטר/אתר רשמי, -

ג'אד דיר, דובר מטעם הבית הלבן, אמר כי הנשיא הוא "תומך נלהב של הווילג'ס. הוא לא שמע את ההצהרה הזאת בסרטון. מה שהוא כן ראה זה את ההתלהבות האדירה מצד תומכיו הרבים".

עוד בוואלה!

טראמפ חתם על צו נגד הרשתות החברתיות: "לא מוגנות יותר"

לכתבה המלאה

שיתוף הציוץ הגיע בהמשך לתגובה העוינת של הנשיא נגד המפגינים שמחו על הגזענות בארצות הברית בעקבות ההרג של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר לבן במיניאפוליס, שישב על צווארו עם ברכו למשך כתשע דקות.

טראמפ הואשם בגזענות על ידי חברי קונגרס בשל ציוצי עבר שלו, בין היתר כשתקף מחוקקים שחורים וקרא לארבע חברות קונגרס שחורות ומוסלמיות "לחזור למקום שממנו הן באו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully