וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הקלות המס: עיתוי הדיון לא היה נכון, אני מצר על כך

ראש הממשלה הגיב בטוויטר על הביקורת הציבורית סביב הדיון בוועדת הכספים, אחרי שאישרה את בקשתו לקבל פטור רטרואקטיבי ממסים ששילם. עם זאת, הוא הדגיש כי "הנושא מוצדק, אין לחייב אותי בהיטל פרסונלי". לפיד: "הטיימינג הזכיר לכולם כמה אתה והממשלה מנותקים"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי הדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת הכספים על הקלות המס שקיבל "היה מוצדק - אך בעיתוי לא נכון". נתניהו הוסיף בציוץ שפרסם בטוויטר כי "הנושא מוצדק כי אין לחייב אותי בהיטל פרסונלי, שמעולם לא הוטל על אף ראש ממשלה אחר, ולכן קבעה ועדת הכספים שאין חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל ראשי הממשלה האחרים. העיתוי לא היה בזמן הנכון ועל כך אני מצר".

יו"ר האופוזיציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, השיב לנתניהו כי "הפוך אדוני ראש הממשלה, הפוך. הדיון לא מוצדק, כי לא מגיע לך מיליון שקל מקופת המדינה בזמן שיש מאות אלפי מובטלים ועצמאים רבים נמצאים בפני קריסה. הטיימינג דווקא מוצדק כי הוא הזכיר לכולם כמה אתה והממשלה שלך מנותקים".

למרות ההתנצלות של נתניהו, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר בשבוע שעבר כי לא היה ניתן לקדם את התיקון בעיתוי אחר, היות שלדבריו, "רשות המסים לא הסכימה להמתין עם החיוב של ראש הממשלה במאות אלפי שקלים באופן לא מוצדק". לטענתו, "לכן לא הייתה לנו ברירה מלבד לפתור את הסוגיה הזו באופן מיידי על מנת לחסוך מראש הממשלה עוול מיותר".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בדיון ועדת שרים לעניין משבר הקורונה במשרד החוץ 17 ביוני 2020. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
מצר על העיתוי. נתניהו/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

ועדת הכספים אישרה ביום שלישי את בקשתו של נתניהו לקבל פטור רטרואקטיבי על הוצאות פרטיות בגין מילוי תפקידו כראש ממשלה. ההערכה כי תשלום זה, ששילם במשך תשע שנים בתקופת כהונתו כתוצאה מ"תשלומים, שירותים וטובות הנאה", נאמד במאות אלפי שקלים.

בשנת 2017 בג"ץ קבע שנתניהו צריך לשלם מס על הוצאות הבית הפרטי. חצי שנה לאחר מכן, ח"כ מיקי זוהר העלה הצעת חוק שאושרה בכנסת, הפכה את ההחלטה וקבעה שנתניהו, החל מראשית 2018, לא צריך לשלם מס על הוצאות פרטיות. כעת, הוועדה אישרה תיקון הכולל פטור מתשלום מס על הוצאות פרטיות גם לפני 2018, ובכל השנים מאז כהונתו כראש הממשלה מאז 2009.

עוד בוואלה!

נתניהו צודק, אבל מנהיג אמיתי לא מבקש הטבות מס כשיש מיליון מובטלים

לכתבה המלאה

בכחול לבן תמכו בסעיף ביטול המס על נתניהו, לאחר שלטענת גורמים במפלגה עלתה המסקנה כי כי אף ראש הממשלה לא שילם מסים בגין הוצאותיו הפרטיות, ובקשת נתניהו "עניינית". עם זאת, חברי הסיעה לא נכחו בדיון, וההצעה אושרה לבסוף עם שמונה ח"כים תומכים, חמישה מתנגדים וחבר אחד נמנע.

(עדכון ראשון: 09:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully