וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ האמריקני: ישראל בין המדינות המובילות במאבק בסחר בבני אדם

28.6.2020 / 6:00

זאת השנה התשיעית שבה ישראל במדרג העליון, כשבמהלך 2019 זוהו 73 קורבנות סחר ועבדות, בהם 39 למטרות ניצול מיני ו-34 של החזקה בתנאי עבדות. עוד נכתב כי המערכת הממשלתית שאמורה לזהות קורבנות סחר בישראל אינה יעילה מספיק. "משמרת את מעמדה הגבוה בדירוג"

צילום: דוברות המשטרה

ישראל היא בין המדינות המובילות בעולם במאבק בסחר בבני אדם - כך קובע דוח שנתי של משרד החוץ האמריקני המתפרסם הבוקר (ראשון), זו השנה התשיעית ברציפות. בין המדינות הנוספות שנמצאות בדרג העליון של המאבק בסחר בבני אדם נמצאות אוסטרליה, בלגיה, יפן, צרפת, בריטניה, פורטוגל וארגנטינה.

הדוח השנתי של משרד החוץ האמריקני מחלק את מדינות העולם לשלוש רמות לפי מאבקן בסחר בבני אדם, כשכל מדינה נבחנת בשלושה מישורים: מניעת התופעה, אכיפה כלפי העבריינים והגנה על הקורבנות. בשנת 2011 דורגה ישראל ברמה השנייה, אולם מאז 2012 עלתה לקבוצה הראשונה ושומרת על מקומה בעקביות, בזכות צעדים שננקטו כדי להילחם בתופעה. גם השנה, כאומר, דורגה ישראל בקבוצה זו.

מהגרים מגמביה מגיעים ללוב ונסחרים אפריל 2017. רויטרס
הוגשו 20 כתבי אישום בחשד לסחר בבני אדם. מהגרים מגמביה מגיעים ללוב, אפריל 17/רויטרס

אף שישראל עומדת בקריטריונים של הרמה הגבוהה ביותר, הדוח ציין כי ישראל מענישה קורבנות של סחר בבני אדם בגין עבירות על חוקי ההגירה, וכי המדיניות הישראלית מגבירה את פגיעותה של אוכלוסיית המהגרים מאפריקה לסחר, בייחוד של נשים אריתריאיות. עוד נכתב כי המערכת הממשלתית שאמורה לזהות קורבנות סחר בישראל אינה יעילה מספיק - מה שגרם לעיכוב או למניעת הגנה מחלק מקורבנות הסחר.

על פי הדוח, במהלך שנת 2019 זוהו בישראל 73 קורבנות סחר ועבדות - מהם 39 זוהו כקורבנות למטרת ניצול מיני ו-34 כקורבנות של החזקה בתנאי עבדות. כמו כן, במהלך אותה שנה, נפתחו 125 חקירות פליליות בחשד לעבירות של סחר בבני אדם והוגשו 20 כתבי אישום בחשד לסחר בבני אדם ועבירות נלוות.

במישור הטיפול בקורבנות וההגנה עליהם, צויין כי המדינה המשיכה להעניק שיקום והגנה לקורבנות הסחר והעבדות במסגרות השונות הממונות ומפוקחות על ידי המדינה: במקלט לנשים קיבלו 59 נשים סיוע וכן שלושה ילדים, במקלט הגברים ניתן סיוע ל-33 קורבנות, ובדירות המעבר שהו 21 נשים וגברים, ו-18 ילדים. במרכז הארצי לקורבנות סחר ועבדות, המעניק שירותים לקורבנות השוהים בקהילה, טופלו 230 קורבנות סחר ו-125 ילדים.

מנהלת היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בסחר בבני אדם, עו"ד דינה דומיניץ, אמרה כי "ישראל משמרת את מעמדה הגבוה בדירוג העליון בדוח זו השנה התשיעית ברציפות, יחד עם קבוצת מדינות מועטות ונבחרות. הישג זה אינו מובן מאליו ומקורו במאמצים הרבים אותם משקיעה המדינה בתחום, מתוך חשיבות ההגנה על החלשים בחברה, וכן בזכות מאמצים רבים ורב מערכתיים ושיתוף פעולה יזום ופורה בין כל השותפים, בממשלה ומחוצה לה". לדבריה, "הדוח לשנת 2019 מציין לחיוב את העלייה בכמות ההרשעות בעבירות הרלוונטיות, וכן את העלייה במספר הקורבנות שזוהו, ומכיר בהישגים של המדינה בזכות שילוב ידיים זה בין כל משרדי הממשלה, ארגוני החברה האזרחית והגופים הבין לאומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully