וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטלנד: שני בני אדם נדקרו למוות בגלזגו, התוקף נורה ונהרג

אדם שדקר כמה בני אדם במרכז בירת סקוטלנד, נורה למוות ע"י המשטרה. שישה בני אדם נפצעו באירוע ופונו לבתי החולים, והאזור נחסם לתנועה לשעות ארוכות. המשטרה מסרה כי אין אינדיקציה לכך שמדובר באירוע טרור. ג'ונסון: "מביע צער עמוק בפני משפחות הקורבנות"

צילום: רויטרס

שני בני אדם נדקרו היום (שישי) למוות בסמוך לכניסה למלון במרכז גלזגו שבסקוטלנד. לאחר שביצע את מתקפת הדקירות, הוא נורה למוות על ידי כוחות גדולים של משטרה שהוזנקו לאזור. בסך הכל, פונו מזירת האירוע שישה בני אדם שנפגעו בדרגות שונות לבתי החולים. משטרת גלזגו מסרה כי היא אינה חוקרת את התקרית כאירוע טרור.

המשטרה חסמה את האזור שבו אירעה התקרית, וגם את דרכי הגישה אליו. בהודעת המשטרה המקומית נמסר כי הכוחות "הכילו" את הסיטואציה, ואין סכנה לציבור הרחב. עם זאת, בכיר במשטרת סקוטלנד, סטיב ג'ונסון, ביקש מאנשים להתרחק מהאזור. "שוטרים חמושים מגיבים לתקרית ואני יכול לאשר שגבר חשוד נורה על ידי שוטר חמוש", אמר בכיר המשטרה.

"ברצוני להרגיע את הציבור כי איננו מחפשים אחר חשודים נוספים בתקרית הזאת. אני יכול לאשר גם ששוטר נפצע במהלך הטיפול בתקרית, והוא מקבל טיפול בבית החולים", הוסיף ג'ונסון.

זירת אירוע הדקירה במרכז גלזגו 26 ביוני 2020. -, אתר רשמי
כוחות הביטחון בזירה בסקוטלנד, היום/אתר רשמי, -

עד ראייה, ששהה בבניין משרדים סמוך, סיפר כי הוא ראה ארבעה אנשים שפונו באמבולנסים מזירת האירוע, והוסיף: "ראיתי אדם ממוצא אפריקני שוכב על האדמה ללא נעליים. הוא היה על האדמה ומישהו החזיק אותו מהצד. אני לא יודע אם הוא היה פצוע מירי או מדקירה".

עוד תיאר עד הראייה כי "אחר כך ראינו מהומה, אמבולנסים, ובהמשך ראינו שוטרים חמושים שכולם רצו למלון הסמוך. עדיין עמדנו בחוץ, אחרי זה השוטרים ירדו ואמרו לנו לחזור ולנעול את הדלת".

עוד בוואלה!

משטרת בריטניה: הדקירות בעיר רדינג - אירוע טרור

לכתבה המלאה
זירת אירוע הדקירה במרכז גלזגו 26 ביוני 2020. רויטרס
זירת הדקירה בסקוטלנד, היום/רויטרס

השרה הראשונה של סקוטלנד ניקולה סטרג'ון אמרה זמן קצר לאחר התקרית כי הדיווחים על האירוע נוראיים, וכי היא "תעדכן במידע ככל שהמצב יתבהר". היא הוסיפה כי "המחשבות שלי הן עם כל המעורבים באירוע". שר המשפטים הסקוטי, חומזה יוסף, צייץ בטוויטר כי הממשלה קיבלה תדרוך על המצב.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הביע "צער עמוק" על התקרית, וצייץ בטוויטר: "מחשבותיי נתונות לקורבנות ולמשפחותיהם. תודה לאנשי כוחות החירום האמיצים שלנו שמגיבים לאירוע".

(עדכון ראשון 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully