וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: פיצוץ במתקן גז סמוך לאתר הגרעיני בפרצ'ין

הבזק כתום נצפה בשמי האזור שממזרח לטהראן, אך משרד ההגנה הבהיר כי הפיצוץ לא היה בבסיס שלפי החשד ערך המשטר פעילות גרעינית. לא דווח על נפגעים

תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

פיצוץ אירע הלילה (שישי) במתקן גז באזור הסמוך לאתר הצבאי בפרצ'ין שממזרח לטהראן - כך הודיע משרד ההגנה של איראן. דובר המשרד אמר כי הפיצוץ קרה ב"אזור ציבורי" בפרצ'ין, ולא באתר הצבאי, שבו, לפי הערכות גורמי ביון מערביים, עסקה איראן בפיתוח תכנית הנשק הגרעיני שלה. בטהראן דוחים את ההערכות הללו.

על פי משרד ההגנה, שריפה נגרמה כתוצאה מהפיצוץ, אך הושגה עליה שליטה ואין נפגעים. לא נמסר מידע לגבי סיבות הפיצוץ, אך סוכנות הידיעות פארס, המקורבת למשמרות המהפכה, דיווחה מפי גורם המעורה בנושא, כי מתקן לאחסון גז התפוצץ בסמוך לבסיס הצבאי. המקור הוסיף כי הפיצוץ לא קשור לבסיס עצמו, ואמר כי המשטרה פתחה בחקירה.

לפי דיווחים באיראן, נשמע פיצוץ עז במהלך הלילה מזרחית לטהראן. סרטונים ותמונות שפורסמו ברשתות החברתיות הראו הבזק כתום בוהק בשמיים שנצפה לאחר הפיצוץ, זמן קצר לאחר חצות. לאחר מכן נראה עשן סמיך מיתמר משמי האזור.

עוד בוואלה

במתקן סודי במדבר: פרויקט האלומיניום של איראן ליצור דלק טילים

לכתבה המלאה

באחד הערוצים ברשתות החברתיות, הידוע כמקורב לכוח קודס, יחידת העלית של משמרות המהפכה, דווח בתחילה כי הפיצוץ התרחש באתר עצמו. עם זאת, בהמשך הוא הסיר את הדיווח ואמר כי הפיצוץ קרה באזור הסמוך חוג'יר.

הרשויות באיראן לא ממהרות להגיב או לספק דיווחים מפורטים על תקריות ביטחוניות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully