וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עצרה חברי רשת של מכירת תינוקות באינסטגרם

המשטרה בטהראן הודיעה כי שלושה גברים נעצרו אחרי שאותרו פרסומות למכירת תינוקות בסכום של 2,000 עד 2,500 דולר. שני תינוקות שנמצאו ברשותם הועברו לרשויות הרווחה. אחד מהם סיפר כי הוא "מביא תינוקות ממשפחות עניות" ומוכר אותם למשפחות מבוססות

נשים יוצאות מתפילה במרכז טהראן, איראן, 17 במאי 2019. AP
נשים יוצאות מתפילה בטהראן, בשנה שעברה/AP

שלושה גברים נעצרו באיראן בחשד שניסו למכור שני תינוקות באינסטגרם. מפקד משטרת טהראן, חוסיין רחימי, אמר שאחד התינוקות היה בן 20 ימים. השני היה בן חודשיים. התינוקות כבר נקנו ב-500 דולר והוצעו למכירה נוספת בסכום של 2,000 עד 2,500 דולר.

אחד העצורים סיפר כי הוא "מביא תינוקות ממשפחות עניות" ו"מוסר אותם למשפחות שיכולות לספק להם עתיד טוב יותר". מפקד המשטרה אמר לתקשורת המקומית כי השוטרים קיבלו התרעה על "פרסומות באינסטגרם למכירת תינוקות". השוטרים גילו בין עשרה ל-15 עמודים כאלו, ומצאו שני תינוקות עם שלושת החשודים שנעצרו. התינוקות הועברו לשירותי הרווחה. לדברי מפקד משטרת טהראן, התינוקות נרכשו בסכום קטן.

זאת לא הפעם הראשונה שנחשף מקרה כזה באיראן. מוקדם יותר השנה חשפה המשטרה במחוז גורגן שהיא עצרה ארבע נשים וגבר בחשד שהם היו תרים אחרי נשים עניות בהיריון, משלמים את הוצאות בתי החולים עבורן ואז לוקחים מהן את התינוקות לאחר הלידה.

ב-2016 אמרה סגנית הנשיאה דאז לענייני משפחה ונשים, כי היא מודאגת מהמספר ההולך וגדל של אימהות המוכרות את התינוקות שלהן. היא אמרה אז שנשים נאלצות לעשות זאת בשל "מגוון סיבות", כולל עוני, התמכרות לסמים, נישואים בגיל צעיר ומחסור בדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully