וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נערכת לעצרת הגאווה בירושלים, שלושה פעילי להב"ה נעצרו

28.6.2020 / 9:30

יותר מאלף שוטרים יוצבו סביב גן העצמאות בבירה, בה תיערך עצרת במקום המצעד המסורתי בשל מגבלות הקורונה. המשטרה עצרה שלושה פעילים, שאחד מהם נוהג להפגין נגד המצעד ובעבר אף הצליח להסתנן אליו. "נשמור על שלום הציבור", נמסר. עורך דינו: "איבוד פרופורציות"

בווידאו: אביה של שירה מבהיר כי הם צועדים לזכרה ועל מנת לעודד מתינות וסבלנות/צילום: רוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: אביה של שירה בנקי נואם במצעד הגאווה בירושלים, 2019)

משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים לקראת עצרת הגאווה שתיערך הערב (ראשון) בגן העצמאות בעיר. בשל הגבלות הקורונה, העצרת תתקיים במקום מצעד הגאווה המסורתי.

לקראת האירוע, הידוע כבעל פוטנציאל נפיץ, המשטרה עצרה שלושה פעילי ארגון להב"ה. אחד מהם הוא משה בן זיקרי, שנוהג להפגין נגד המצעד ובעבר אף הצליח להסתנן לאירוע ולעלות לבמה. גם בשנה שעברה הוא נעצר לפני המצעד.

מצעד הגאווה בירושלים, 6 ביוני 2019. ניב אהרונסון
יותר מ-1,200 שוטרים ב-6 מעגלי אבטחה. מצעד הגאווה בירושלים, בשנה שעברה/ניב אהרונסון

עורך דינו, עו"ד איתמר בן גביר, הגיב למעצר, וטען כי לפעילים ישנה הזכות למחות נגד האירוע. "לצערי, משטרת ירושלים לא מפנימה את יסודות חופש הביטוי. נבקש מבית המשפט לשחרר את בן זיקרי ללא תנאי כפי ששוחרר תא"ל השכל. חופש הביטוי זה לא רק לאנשי שמאל".

הוא הוסיף כי המשטרה "מאבדת את הפרופורציות. במקום להבין שמותר למחות גם נגד מצעד הגאווה, מחליטים במשטרה להלך אימים גם על מפגינים ולנסות להפחיד אותם. זכות המחאה היא של כולם".

1,200 שוטרים, רחפנים ואמצעים טכנולוגיים

במסגרת ההיערכות המשטרתית, יתפרסו יותר מ-1,200 שוטרים ולוחמי מג"ב מסביב לגן. בנוסף לכך, יוקמו מגדלי תצפית שבהם יוצבו שוטרים כדי להבטיח את שלום החוגגים ולמנוע איומים, כפי שהתרחש בשנת 2015, כששירה בנקי נרצחה במצעד הגאווה בעיר.

בעקבות הגבלות הקורונה, רק כ-1,250 אנשים יורשו להיכנס לעצרת הגאווה במתחם גן העצמאות, מה שיקל גם על עבודת המשטרה. על מבצע האבטחה יפקד ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים ומועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. שוטרים גלויים וסמויים יוצבו כבר משעות אחר הצהריים באזור התחנה המרכזית בעיר, בתוואי הרכבת הקלה ומסביב לגן העצמאות, על מנת להבטיח "הגעה חלקה" של המשתתפים לאירוע.

מצעד הגאווה בירושלים, 6 ביוני 2019. ניב אהרונסון
"המטרה היא לסיים את האירוע עם אפס הפרות סדר". מצעד הגאווה בי-ם, בשנה שעברה/ניב אהרונסון

סנ"צ שלומי בכר, ראש ענף מבצעים במחוז ירושלים, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "יש פעילות גלויה וסמויה, שמתבצעת על מנת להבטיח שהאירוע יעבור בשלום. עד לרגע זה לא קיבלנו בקשה להפגנות נגד האירוע הזה, למרות זאת אנחנו נערכים לאפשר ולאבטח הפגנות כאלה בהתאם לחופש הביטוי".

הוא הסביר כי "המטרה של המחוז היא לסיים את האירוע עם אפס הפרות סדר ואירועים חריגים". לשם כך, סיפר סנ"צ בכר כי ניצב ידיד הנחה את המפקדים בשטח לנקוט אפס סבלנות כלפי מפרי סדר, ולהקפיד היטב על מעגלי אבטחה גדולים וביצוע עבודה מודיעינית מקדימה. לשם כך, המשטרה תקים חפ"ק ברחוב רבי עקיבא בסמוך לגן, שיאגד את כל הכוחות. גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה צפוי להגיע לאירוע ולעמוד מקרוב על היערכות המשטרה במקום.

דורון ידיד מפקד מחוז ירושלים. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הנחה את המפקדים בשטח לנקוט אפס סבלנות. ידיד/אתר רשמי, דוברות המשטרה

כחלק ממאמצי האבטחה, יפעילו במשטרה אמצעים טכנולוגיים שונים, בהם רחפנים שיועלו לאוויר ויפקחו ממעוף הציפור. "אנחנו מוכנים לכל תרחיש, המטרה שאנשים יבואו בביטחון ויחזרו בביטחון", אמר סנ"צ בכר.

החל משעות הצהריים ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות מסביב לגן העצמאות, בהם אגרון, הלל ורחוב רבי עקיבא. "אני קורא לתושבי אזור גן העצמאות לשים לב כי ביום הזה יהיו שיבושי תנועה ותהיה נוכחית משטרתית מוגברת החל משעות הבוקר", אמר סנ"צ בכר. בנוסף לאבטחת האירוע, בכוונת משטרת ירושלים לאכוף גם את הנחיות משרד הבריאות, ולחלק קנסות למי שלא יעטה מסיכה באופן תקני. "ברגע שנבין שתפוסת הגן הגיעה למקסימום, אנחנו נדע למנוע כניסה של אנשים נוספים", הדגיש סנ"צ בכר.

במשטרה מתכוונים לבצע בדיקות בכל הכניסות לגן, כשמי שיראה חשוד יעבור בידוק גופני באוהל מבודד שהוקם במיוחד לשם כך. השוטרים תודרכו לזהות חושדים פוטנציאליים ויהיו בידיהם גם מגנומטרים ידניים לאיתור מתכות. "המשטרה תפעל ביד נחושה כלפי כל מי שינסה להפר את הסדר באירוע, מי שרק ינסה יטופל בנחישות, ובאותה נשימה אני קורא לציבור שמתכוון להגיע לאירוע להגיע בזמן ולהצטייד בכרטיסים בכניסות", אמר סנ"צ בכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully