וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמאס להסתתר ולפחד לאהוב": אירוע גאווה ראשון בבית שמש

במהלך האירוע שמתקיים ביוזמת צעירים להט"בים בעיר יתקיימו מעגלי שיח בנושאי פלורליזם וסובלנות. תושבת העיר: "יש עוד המון שרוצים להגיע, אך חוששים ממה שיגידו עליהם". מארגני האירוע: "החלטנו להפסיק לפחד ולהילחם על הבית שלנו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

כ-200 בני אדם התכנסו הערב (חמישי) בפארק הגפן שבבית שמש לאירוע הגאווה בבית שמש, הראשון זה שנים המתקיים בעיר. האירוע התקיים תחת אבטחה כבדה ביוזמת צעירים מהקהילה הגאה בעיר, שסיפרו במהלכו על חוויותיהם ואף יתקיימו מעגלי שיח בנושא הנוגעים לפלורליזם וסובלנות. "אנחנו נרגשים לראות חלום שנראה רחוק רק לפני מספר חודשים קורם עור וגידים", אמרו שי טבת ואליס הופמן ממארגני האירוע המשותף לציבור הדתי והחילוני בעיר. "אנחנו מזמינים את כל תושבי ותושבות בית שמש והסביבה שמאמינים שכל אהבה היא אהבה ושלכולם וכולן יש מקום בעיר שלנו".

טבת והופמן נימקו את היוזמה לקיים אירוע בעיר ברצון להבהיר שיש מקום ללהט"בים - גם במרחב הדתי, זאת על רקע הקריאות הקשות נגד הקהילה. . בין המשתתפים ניתן לראות צעירים, משפחות, חילונים ודתיים. גם ח"כ עידן רול (כחול לבן) ומיכל רוזין (מרצ) הגיעו לאירוע.

קייט ווליצקי, המתגוררת 18 שנה בעיר הסבירה כי החליטה להשתתף משום ש"בית שמש היא מקום עם הרבה שנאה ואם לא נבוא לאירוע של סובלנות ניתן לקולות קיצוניים לקבוע". היא הוסיפה כי לא האמינה שאירוע כזה יכול להתרחש בבית שמש. "לפחות ילדים יגדלו בידיעה שיש להם הזדמנות ותמיכה".

אירוע גאווה ראשון בבית שמש, 25 ביולי 2019. רוני כנפו
עשרות באירוע הגאווה בבית שמש, הערב/רוני כנפו

אלישבע, דתייה המתגוררת 11 שנה בעיר אמרה "לכל ילד מגיע שיהיו לו הורים שאוהבים אותו ומקבלים אותו. בגלל זה הגעתי. האירוע הזה חשוב בכל עיר, אבל בבית שמש במיוחד". פאני סיבוני, תושבת העיר סיפרה על בתה הלסבית. "אני גאה בה מאוד והולכת איתה לכל המצעדים", אמרה. "האירוע מאוד חשוב לבית שמש". חברתה אתי קקון הוסיפה כי היא מאמינה "שיש עוד המון אנשים שמעוניינים להגיע אבל לא רוצים להיראות כדי שלא יגידו עליהם דברים".

אירוע גאווה ראשון בבית שמש, 25 ביולי 2019. רוני כנפו
בית שמש, הערב/רוני כנפו

שמה של בית שמש הוזכר בשנים האחרונות כעיר בה הנוכחות החרדית הולכת ומתחזקת, ולעתים מתרחשות בה התנגשויות בין הציבור החרדי לחילוני. יותר ממחצית מהתושבים הצביעו בבחירות האחרונות לכנסת למפלגות יהדות התורה ולש"ס והיא נחשבת לעיר שמתחרדת, כאשר לא פעם היא עולה לכותרות בעקבות מאבקים בין חרדים לחילונים. ניצחונה של המועמדת הדתייה עליזה בלוך בבחירות האחרונות לראשות העירייה התקבלה יחסית בהפתעה. בלוך ניצחה את ראש העירייה לשעבר משה אבוטבול בפער של כ-500 קולות בלבד.

אירוע גאווה ראשון בבית שמש, 25 ביולי 2019. רוני כנפו
בית שמש, הערב/רוני כנפו

בהקשר זה, טבת סיפר כי נהג לדבר עם שותפיו לארגון האירוע כבדיחה עצובה. "זו הייתה בדיחה שהזכירה את המציאות של הפחד להיות בבית שמש ולשמור מרחק מגבר שאתה אוהב כדי שלא ידעו שאתה הומו", סיפר. "עד לפני כמה חודשים חשבתי שבית שמש לעולם לא תציין את חודש הגאווה אבל הזמן עבר ובזמן שאנשים איבדו תקווה החלטנו אליס ואני שנלחמים על הבית. החלטנו להילחם על האירוע הזה כדי שהעיר תהיה יותר בטוחה. נמאס לנו להתחבא ולפחד לאהוב".

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, התייחס לאירוע היום בעיר ואמר כי "מאות המשתתפים באירוע הגאווה הראשון בבית שמש הם התשובה לכל מי שמנסה להשתיק אותנו. לפני מספר שנים לא היה ניתן לדמיין שיתקיים אירוע גאווה בבית שמש והיום ברור לכולם שהקהילה הגאה היא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. חברי וחברות הקהילה הגאה נמצאים בכל מקום ובכל מגזר. נמשיך להפיץ אור וגאווה בכל עיר, יישוב וכפר עד שנגיע לשיוויון זכויות מלא".

(עדכון ראשון: 19:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully