וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פרץ במסע תיקון נזקים: "מתנגד נחרצות לטיפולי המרה"

אחרי שעורר סערה בדבריו על טיפולי המרה, שלח שר החינוך מכתב למנהלים ובו הבהיר כי "מעולם לא חשבתי, ודאי שגם לא אמרתי, שנכון להכניס טיפול שכזה למערכת החינוך". במקביל, פרץ שיגר מכתב ליו"ר הסוכנות היהודית שבו הבהיר את התייחסותו להתבוללות כ"שואה שנייה"

צילום: בני ויינר ואבי כהן, עריכה: ניב מעוז

שר החינוך רפי פרץ טען הערב (שלישי) כי הוא "מתנגד נחרצות" לטיפולי המרה. במכתב ששלח למנהלים אחרי הסערה שעורר בדבריו על טיפולי המרה, לפיהם "זה אפשרי וגם עשיתי את זה", כתב פרץ: "אני יודע שטיפולי המרה הם דבר פסול וחמור, זוהי עמדתי והיא אינה משתמעת לשני פנים. אני מבין שמדובר בטיפול פולשני שאינו תואם את נפש האדם, המסב למטופלים בו יותר סבל מהקלה, ומגיע אף עד כדי סכנת חיים מאובדנות שניתן למנוע. מעולם לא חשבתי, ודאי שגם לא אמרתי, שנכון להכניס טיפול שכזה למערכת החינוך, ומאליו מובן שאין בכוונתי לשנות משהו מעמדתי זו".

לטענתו, הוא כיוון בריאיון לכך שזכותם של בעלי הנטייה המינית לפנות ולמצוא אוזן קשבת ועזרה אצל הגורמים המקצועיים בדרך מכבדת ואוהבת. "בשנותיי הרבות כאיש חינוך, פנו אליי לא פעם בנושא הנטייה מינית. תמיד הקשבתי ברוב קשב למצוקה שהועלה בפניי ולפעמים הצעתי התייעצויות עם אנשי מקצוע. עם זאת, מעולם לא הפניתי כתף קרה או הצעתי לעשות טיפולי המרה", כתב השר.

מוקדם יותר השר פרץ הבהיר גם את דבריו, שפורסמו בשבוע שעבר בחדשות 13, לפיהם ההתבוללות בתפוצות היא "שואה שנייה", שנאמרו בישיבת הממשלה לפני כשבועיים. לאחר שיו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג פנה בדחיפות לפרץ וביקש ממנו להבהיר את התבטאויתיו, פנה אליו היום השר ואמר לו כי "מתוך חרדה עמוקה לגורל העם היהודי השתמשתי במילה 'שואה', ביטוי שבא לבטא את עומק הכאב. אני מכבד ומוקיר את העם היהודי כולו בארץ ובתפוצות".

רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
"מעולם לא חשבתי שנכון להכניס טיפול שכזה למערכת החינוך". השר פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

אמירתו של פרץ כי הוא בעד טיפולי המרה עוררה סערה במערכת הפוליטית ובארגוני הקהילה הגאה. נתניהו אמר בתגובה כי "דבריו של שר החינוך ביחס לקהילה הגאה אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי". נתניהו הוסיף כי שוחח עם פרץ, "שהבהיר את דבריו והדגיש כי מערכת החינוך הישראלית תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדל של נטייה מינית".

שר המשפטים, אמיר אוחנה, גינה את אמירתו של פרץ ואמר כי "ממשלת הליכוד, התנועה הלאומית-ליברלית לא תיתן את ידה לטיפולי המרה". יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הבהיר כי "כל אמירה בקשר לטיפולי המרה אינה יכולה להיות לגיטימית בישראל של 2019". גם יו"ר העבודה, עמיר פרץ, יצא נגד הדברים וכינה אותם "אנושים ואינם יהודיים".

עם זאת, שותפו להנהגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתייצב לצדו. "מאחר שאי הבעת הדעה האישית שלי מתפרשת כהפקרת הרב רפי ללינץ' התקשורתי האלים שהוא עובר מאז אמש, אז מרגע זה אני מתייצב לצידו", כתב. "אני לא חייב להסכים עם כל מילה שלו בשביל זה. אני פשוט לא מוכן לקבל מציאות שבה כל 'שוחרי חופש הדיבור' והליברליזם - שוב מוכיחים שהם בעיקר דיקטטורים מחשבתיים שיורים בצרורות בליבו של מי שמעז להביע אמירה היוצאת מהשורה השולטת בשיח".

הפגנת הקהילה הגאה כנגד שר החינוך, רפי פרץ קריית הממשלה בתל אביב 14 ביוני 2019. ראובן קסטרו
הפגנת הקהילה הגאה, שלשום/ראובן קסטרו

שלשום הפגינו מאות פעילי להט"ב ותומכים נוספים מול קריית הממשלה בתל אביב נגד פרץ בעקבות תמיכתו בטיפולי המרה. הארגונים דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר אותו מתפקידו. המפגינים נשאו שלטים עם תמונתו של השר פרץ עם הכיתוב "שר החושך" ו"טיפולי המרה - לא בבית ספרנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully