וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פרץ: "תלמדו שיש גם קולות אחרים; הכי נוח לצעוק עם כולם"

שר החינוך טען בתשובה למתקפה נגדו כי "רוב מי ששמע את גלי ההדף של הריאיון כלל לא צפה בו". אחרי שהביע תמיכה בטיפולי המרה ללהט"בים, הבהיר פרץ בפוסט בפייסבוק: "לא כפיתי ואני לא מתכוון לכפות דבר על אף אחד"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

שר החינוך רפי פרץ השיב היום (ראשון) למתקפה נגדו על דברי התמיכה שהביע בטיפולי המרה ללהט"בים, ואמר כי "לא כפיתי ואני לא מתכוון לכפות דבר על אף אחד". בפוסט שכתב בפייסבוק טען פרץ: "דיברתי על מורכבות של אדם ובפרט רב ואיש ציבור במרחב הישראלי. רוב מי ששמע את גלי ההדף של הריאיון כלל לא צפה בו. לפעמים הכי נוח זה לשחות עם הזרם ולצעוק עם כולם. תלמדו שיש גם קולות אחרים מורכבים אך מכילים. קבלת האחר היא לא נחלתו של צד אחד".

הסערה החלה בעקבות דבריו של פרץ בריאיון ל"חדשות 12", שבהם נשאל על טיפולי המרה והשיב: "יש לי היכרות עמוקה בנושא החינוך וגם עשיתי את זה. חיבקתי אותו ואמרתי לו דברים חמים: בוא נלמד, בוא נתבונן. המטרה היא שיכיר את עצמו היטב, יראה מה הנתונים ואז יחליט".

בארגוני קהילת הלהט"ב דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את פרץ מתפקידו, והערב בשעה 19:00 הם יפגינו נגדו מול קריית הממשלה בתל אביב. מנגד, הרב הראשי של צפת שמואל אליהו התייצב לצדו של פרץ ואמר כי "חייבים להפגין תמיכה בנורמאליות ובשכל הישן". גם עוצמה יהודית הביעה תמיכה בדבריו וכינתה את הביקורת נגדו "מתקפת סתימת הפיות".

רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
השר פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר היום בפתח ישיבת הממשלה כי הוא "מגנה בתוקף את דבריו של שר החינוך בענין טיפולי ההמרה. זו לא עמדת ממשלת ישראל ולא עמדת הליכוד תנועה לאומית ליברלית. אני העברתי תיקון לחוקת הליכוד שתימנע אפליה על רקע נטיה מינית". אוחנה הוסיף כי "יש יהדות מכילה ומקבלת, נטייה מינית לא דורשת טיפול ולא המרה, בורות ודעות קדומות כן דורשים טיפול והמרה".

הבוקר אמר שר החינוך לשעבר נפתלי בנט, שבשבועות האחרונים מחדד את הקו הליברלי בנושאי דת ומדינה מול שותפיו הפוליטיים לשעבר, כי "החברה הישראלית מורכבת מגוונים שונים, ואף אחד לא צריך להמיר אף אחד אחר. אנחנו מקבלים כל אדם כפי שהוא. הדברים שנאמרו אינם מייצגים את מרבית הציבור הדתי-לאומי שמסתייג מהמלחמה האובססיבית בלהט"בים. חביב אדם שנברא בצלם. כל אדם וכל צלם".

רפי פרץ בטקס החלפת שרי החינוך, יוני 2019. צילום מסך
השר פרץ בטקס החלפת שרי חינוך, בחודש שעבר/צילום מסך

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס אף הוא לסערה ואמר בפגישה עם נציגי הקהילה הגאה בגן מאיר בתל אביב כי "שמענו על ההתבטאויות החמורות של שר החינוך רפי פרץ. אנחנו לא מוכנים להתפשר על זה שנקבל את האחר כמו שהוא. אני מתכוון שתיק החינוך יהיה בשליטה שלנו ואני אעסוק בו באופן אישי, באופן שיגרום לכל ילדי ישראל לדבר אחד עם השני ולא אחד על השני". על פרץ אמר גנץ: "אני אוהב אותו ולא הבנתי למה בחר לדבר על הדברים".

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, אמר על פרץ כי "היה מצופה ממי שמתיימר לעסוק בחינוך וערכים שילמד את העובדות ויחזור בו מדבריו הפוגעניים". לדבריו, "אדוני השר, מה שאתה קורא לו 'טיפולי המרה' הוא שם מכובס להתעללות רגשית ופגיעה בנפש האדם, לתת לאדם בריא שנברא בצלם את התחושה שהוא חולה, סוטה ושעליו להתכחש לעצמו, זה איננו טיפול אלא פגיעה אנושה בעיקר בקטינות וקטינים שלא בחרו להיות 'מטופלים'".

(עדכון ראשון: 14:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully