וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד השר פרץ: "לא צריך להמיר אף אחד, דבריו אינם מייצגים"

שר החינוך לשעבר, שבשבועות האחרונים מחדד את הקו הליברלי מול שותפיו הפוליטיים לשעבר, אמר כי "מרבית הציבור הדתי-לאומי מסתייג מהמלחמה האובססיבית בלהט"בים". ארגוני קהילת הלהט"ב יפגינו בדרישה לפטר את פרץ. גנץ בפגישה עם נציגי הקהילה: על תיק החינוך להיות אצלנו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

הסערה סביב דברי פרץ - כל הפרטים:

  • בנט על תמיכת פרץ בטיפולי המרה: "הדברים אינם מייצגים את מרבית הציבור הדתי-לאומי"
  • ארגוני הקהילה הגאה יפגינו בדרישה לפיטורי שר החינוך: "מפיץ רעל להט"בופובי"
  • השר אוחנה בפתח ישיבת הממשלה: "מגנה בתוקף, בורות ודעות קדומות דורשים המרה"
  • הרב אליהו תומך בפרץ פומבית: "חייבים להפגין תמיכה בנורמאליות ובשכל הישר"
  • גנץ בפגישה עם נציגי קהילת הלהט"ב: "כמה התעסקו בחוקי חסינות לנתניהו ולא בחינוך?"

שר החינוך לשעבר נפתלי בנט יצא הבוקר (ראשון) נגד השר רפי פרץ, ואמר כי "החברה הישראלית מורכבת מגוונים שונים, ואף אחד לא צריך להמיר אף אחד אחר. אנחנו מקבלים כל אדם כפי שהוא. הדברים שנאמרו אינם מייצגים את מרבית הציבור הדתי-לאומי שמסתייג מהמלחמה האובססיבית בלהט"בים. חביב אדם שנברא בצלם. כל אדם וכל צלם".

דבריו של בנט מחדדים את ההבדלים בינו לפרץ ושאר נציגי איחוד מפלגות הימין. בשבועות האחרונים בנט חידד את הקו הליברלי בנושאי דת ומדינה ובנושאים נוספים מול שותפיו הפוליטיים לשעבר, בניסיון להשיג את קולותיהם של המצביעים הליברלים בציונות הדתית שמתנגדים לעמדות מסוימות של החוגים החרד"לים בציונות הדתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אף אחד לא צריך להמיר אף אחד אחר". בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

המערכת הפוליטית כולה וארגוני הקהילה הגאה סוערים מדבריו פרץ אמש בריאיון ל"חדשות 12", כי הוא בעד טיפולי המרה לקהילה הלהט"בית. בריאיון טען השר פרץ כי "יש לי היכרות עמוקה בנושא החינוך וגם עשיתי את זה. חיבקתי אותו ואמרתי לו דברים חמים: בוא נלמד, בוא נתבונן. המטרה היא שיכיר את עצמו היטב, יראה מה הנתונים ואז יחליט".

באגודה למען הלהט"ב דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את פרץ מתפקידו, והערב בשעה 19:00 יקיימו ארגוני הקהילה הפגנה נגדו מול קריית הממשלה בתל אביב. "אסור שילדות וילדי ישראל ייחשפו לרעל הלהט"בופובי שמפיץ מי שמתיימר לעסוק בחינוך וערכים", נמסר מטעם האגודה. "אנחנו ממליצים לפרץ לנסות בעצמו טיפולי המרה מסוג אחר: טיפולי המרה נגד שנאת האחר ובעד אהבת חינם, נגד דעות חשוכות ובעד פתיחות וקבלה".

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי הוא "מגנה בתוקף את דבריו של שר החינוך בענין טיפולי ההמרה. זו לא עמדת ממשלת ישראל ולא עמדת הליכוד תנועה לאומית ליברלית. אני העברתי תיקון לחוקת הליכוד שתימנע אפליה על רקע נטיה מינית". אוחנה הוסיף כי "יש יהדות מכילה ומקבלת, נטייה מינית לא דורשת טיפול ולא המרה, בורות ודעות קדומות כן דורשים טיפול והמרה".

רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
עורר סערה כשהביע תמיכה בטיפולי המרה. פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

מנגד, הרב שמואל אליהו, חבר מועצת הרבנות הראשית והרב הראשי של צפת, הביע תמיכה פומבית ראשונה בדבריו של פרץ וכתב היום בפייסבוק כי "חייבים להפגין תמיכה תמיכה בנורמאליות ובשכל הישר". אליהו התייחס לניתוחים לשינוי מין והוסיף כי "אם רוצים לעשות חוק נגד המרה, זאת ההמרה הראשונה שצריך לאסור בחוק".

לדבריו, "הלהטב"ים שמפגינים נגד שר החינוך רוצים כי יתירו המרות של ניתוחים וסטרואידים. רוצים שהמדינה תממן את הניתוחים הללו. רוצים לאסור על מטפל לחזק את הגבר בזהות הגברית שלו, ולחזק את הבחורה בזהות הנשית שלה. לדעתם חיזוק הזהות המינית של גברים או של נשים היא התערבות פסולה בטבע וצריך להכניס לבתי כלא מי שעושה כן. לדעתם רק דעתם לגיטימית. לדעתם אסור להביע דעה אחרת. מי שמביע דעה אחרת הוא פסול לכל משרה ציבורית".

גם עוצמה יהודית התייצבה לצדו של פרץ ואמרה שהיא "הודפת את מתקפת סתימת הפיות" נגדו. "אלה המעודדים ניתוחים לשינוי מין, אל להם לסתום פיות של המתנגדים לכך. מי שרוצה להתגבר על הנטייה שלו, יש לסייע לו בדרך אוהבת של שיחה ותמיכה. אנחנו כמובן נגד כפיה, סירוס זריקות ואין לנו ספק כי הרב פרץ לא התכוון לכך", מסרה המפלגה.

יו״ר כחול לבן, והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, בגן מאיר בתל אביב בפגישה עם נציגי הקהילה הגאה. קובי ריכטר/TPS, TPS
''תיק החינוך יהיה בשליטה שלנו ואני אעסוק בו באופן אישי", גנץ במפגש עם הקהילה הגאה בתל אביב/TPS, קובי ריכטר/TPS

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר מוקדם יותר בפגישה עם נציגי הקהילה הגאה בגן מאיר בתל אביב בפגישה כי "שמענו על ההתבטאויות החמורות של שר החינוך רפי פרץ. אנחנו לא מוכנים להתפשר על זה שנקבל את האחר כמו שהוא. אנחנו נעמוד ליד כל אזרח במדינת ישראל בדיוק כמו שהוא ולא ננסה לעצב ממנו משהו אחר בעזרת תהליכי המרה לא חוקיים".

עוד אמר גנץ כי כחול לבן תפעל חקיקתית בעניין הקהילה הגאה, "נקבל את האחר באמצעות חוק הפונדקאות, ברית הזוגיות וכו'. בעזרת גישה שמאפשרת לאנשים להיות מה שהם. נקטין את השנאה ונגביר את האיחוד". אז תקף את הליכוד והצהיר על כוונות המפלגה לקבל את תיק החינוך, "כמה התעסקו בשנה שעברה בחוקים אישיים שנועדו להעניק חסינות לנתניהו ולא התעסקו בחינוך? אני מתכוון שתיק החינוך יהיה בשליטה שלנו ואני אעסוק בו באופן אישי, באופן שיגרום לכל ילדי ישראל לדבר אחד עם השני ולא אחד על השני. אני מכיר את הרב רפי פרץ, אני אוהב אותו ולא הבנתי למה בחר לדבר על הדברים".


(עדכון ראשון: 10:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully