וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לפקקי ענק: העבודות שיימשכו עד 2022 וישביתו את ירושלים

בעקבות עבודות הבנייה, שד' שז"ר יחסמו לרכבים בכניסה לבירה ופעילות הרמזורים באזור תופסק זמנית. שוטרים ופקחים יכווינו את התנועה, שצפויה להיות עמוסה במיוחד, ותתאפשר תנועת תחבורה ציבורית. במסגרת הפרויקט, תיכרה מנהרה בעומק של 30 מטרים. כל הפרטים

קרדיט: דוברות משרד התחבורה

עומסי תנועה כבדים צפויים בכניסה לירושלים החל מהיום (ראשון) בבוקר, עם סגירת שדרות שז"ר לרכבים פרטיים. העבודות צפויות להימשך עד לשנת 2022, ובמהלכן תתאפשר רק תנועת תחבורה ציבורית ברחוב. זאת, במסגרת פרויקט הכניסה לעיר, שכולל הפרדה מפלסית.

מדובר בשלב השני של הפרויקט שיכלול גם אלפי מ"ר של מגורים, מסחר ושטחי ציבור, ובכלל זה הקמת מרכז תחבורתי משולב. העבודות כוללות גם כריית מנהרה מתחת לכניסה לעיר באורך של 250 מטרים ובעומק של 30 מטרים, שתשמש רכבים פרטיים. לאחר שהסתיימו עבודות הכרייה, הסבירו אנשי הפרוייקט כי כעת יש לבצע עבודות מעל לקרקע, ולכן יש לסגור את הרחוב לחלוטין לרכבים פרטיים לאחר שחלקו נסגר בשנה שעברה.

עוד בוואלה! NEWS:
גיא פלג ליאיר נתניהו: "אם שוב תקרא לי דמבו, תחטוף תביעה"
"יהודים, תבינו - לעולם לא נוותר על הדרישה שלנו לשוויון מלא"
"אי הפדופיליה'' של אפשטיין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החל ממחר ועד ליום חמישי תופסק פעילות הרמזורים באזור והתנועה תוכוון על ידי שוטרים ופקחים. ביום שישי יופעלו הרמזורים במסגרת חדשה. במסגרת הסדרי התנועה החדשים, הבאים לירושלים מגינות סחרוב יופנו לרחובות שד' הרצל, רבין, ירמיהו ולירידה לכביש בגין. לבאים והיוצאים מירושלים, מומלץ לבחור בדרכים אחרות: כביש 9, הארזים, כביש עין כרם, וכביש 443.

על מנת לסייע לבאים והיוצאים בשערי ירושלים, יופעל מוקד וואטסאפ והודעות זמין שמספרו054-884-8323 וכן יינתן מענה שוטף במוקד העירוני 106.

פקקי ענק בכניסה לירושלים, יולי 2019. ששון תירם,
חסימת הכבישים ליד גשר המיתרים, הבוקר/ששון תירם

יואל אבן, מ"מ מנכ"ל חברת מוריה שמבצעת את הפרויקט, ביקש לצמצם ככל האפשר את ההגעה עם רכבים פרטיים לכניסה לעיר. הבוקר הוא אמר ש"אנחנו מקימים פה חניון תת קרקעי של מעל 1,300 מקומות חניה. מעל זה הפרדה מפלסית לרכבים פרטיים שיעברו מגשר המיתרים וימשיכו עד אגריפס. מעל זה מעבר הולכי רגל חדש שמחבר את אזור בנייני האומה לרכבת ישראל ומעל זה רכבת קלה על שז"ר".

אבן הוסיף שיש גם עבודות לפיתוח המרחב הציבורי ולהקמת רובע עסקי חדש. "בשביל לעשות את כל מה שתיארתי עושים את ההסדר הזה. מסיטים את התנועה הפרטית להרצל וכל שזר יהיה רק לתנועה הציבורית כדי לבצע את העבודות".

(עדכון ראשון: 6:05)

חפירות המנהרה מתחת לשדרות שז''ר בירושלים. אתר רשמי
מנהרה תת קרקעית בעומק של כ-30 מטר. עבודות הבנייה מתחת לשד' שז''ר בירושלים/אתר רשמי
פקקי ענק בכניסה לירושלים, יולי 2019. ששון תירם,
העבודות על הרכבת הקלה בכניסה לעיר, הבוקר/ששון תירם
פקקי ענק בכניסה לירושלים, יולי 2019. ששון תירם,
תידרוך לקראת סגירת שד' שז"ר בכניסה לעיר, הבוקר/ששון תירם
פקקי ענק בכניסה לירושלים, יולי 2019. ששון תירם,
העבודות בכניסה לעיר, הבוקר/ששון תירם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully