וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת יוצאי אתיופיה: צעיר מחיפה נאשם בהצתת קטנוע משטרתי

מכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה עולה כי אליעזר פיטיגו החליט להצית את הקטנוע של שכנו השוטר לאחר שהורחק מהפגנה שהתקיימה בכניסה לעיר. בסרטון האבטחה מתחנת הדלק, הוא נראה רוכש 3 ליטרים בנזין, שבאמצעות הצית לכאורה את השריפה וגרם נזק למכוניות סמוכות

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

בעקבות ההתפרעויות במהלך מחאת קהילת יוצאי אתיופיה, הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד אליעזר פיטיגו בן ה-21 בגין הצתת קטנוע משטרתי. על פי כתב האישום, האירוע החל להתגלגל כשהמפגינים יוצאי העדה חסמו לתנועת כלי רכב את צומת מת"ם בכניסה הדרומית לחיפה, בערב יום שלישי ב-2 ביולי. פיטיגו התערב לטובת דודתו שניהלה ויכוח עם אחד הנהגים שרצה לפרוץ את החסימה, ואז שוטר הרחיק אותו מהמקום.

מכתב האישום עולה כי או אז גמלה בלבו ההחלטה להצית את הקטנוע המשטרתי, שהוא ידע כי נמצא בשימוש שכנו השוטר בשכונת שער העלייה הסמוכה, וחונה ליד בניין המגורים שלו ברחוב סעדיה פז. חוקרי תחנת חיפה תפסו סרטון אבטחה של תחנת הדלק "דלק מבואות חיפה", המתעד את פיטיגו מעט לפני חצות כשהוא מגיע לתחנה רכוב על קטנוע, רוכש כשלושה ליטרים בנזין בכ-21 שקלים וממלא מיכל פלסטיק. למתדלק הוא סיפר שחבר שלו נתקע בלי דלק.

קטנוע משטרתי שהוצת בחיפה על ידי צעיר ממחאת יוצאי אתיופיה. צילום מסך
הקטנוע שעל פי כתב האישום הוצת על ידי פיטיגו/צילום מסך

מעדויות שגבו חוקרי חיפה עולה שהוא סיפר סיפור דומה לכמה צעירים ממכריו שפגשו אותו בתחנת הדלק. המתדלק דרש תעודת זהות ולקח את פרטיו. על פי כתב האישום, מעט אחר כך הוא כבר הגיע רעול פנים לרחבה שמאחורי בניין המגורים ברח' סעדיה פז, שפך את הבנזין על מושב הקטנוע והצית אותו. שכנים שראו את הנעשה הזעיקו משטרה וכבאים שהוזעקו למקום, השתלטו על האש.

אולם, בינתיים הקטנוע המשטרתי כבר נשרף כליל ולעוד שתי מכוניות שחנו בסמוך נגרמו נזקים כבדים. אלעזר פיטיגו נעצר באותו יום. במהלך מעצרו, חוקרי תחנת חיפה הפעילו מדובב שהפליל אותו. אחר כך הוא הודה במעשה בפני החוקרים ואף שיחזר אותו.

תיעוד אליעזר פיטיגו מחיפה רוכש דלק בתחנת דלק לפני הצתת קטנוע משטרתי. צילום מסך
פיטיגו רוכש בנזין. תיעוד ממצלמות האבטחה של תחנות הדלק/צילום מסך

במסגרת כתב האישום הראשון שמוגש בעיר בגין אירועי מחאת יוצאי אתיופיה, מואשם פיטיגו בהצתה ובחבלה במזיד ברכב. במקביל, מבקשת התובעת, עו"ד רינת לוי, את המשך מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. סנגוריו, עו"ד תמי אולמן ועו"ד שאדי סרוג'י ממשרדה, יבקשו לשחררו, גם אם בתנאים מגבילים. ממחוז חוף של המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה פגיעה בסמלי שלטון ומערכת החוק במדינת ישראל ותמשיך לפעול בכל דרך ואמצעי על מנת לאתר ולמצות את הדין עם הפוגעים בהם".

במקביל, הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד אחד המשתתפים בהפגנת יוצאי העדה שהתקיימה בפתח תקווה ב-2 ביולי. החשוד נעצר בחשד להפרות סדר, שריפת צמיגים ופחים בצמתים מרכזיות וזריקת בקבוקי תבערה לעבר שוטרים, שאחד מהם גרם להתקלחות נעלו של אחד מהם. ביום חמישי הוגשה נגדו הצתת תובע. על פי החשד, המפגינים ניסו להצית את אחת מניידות המשטרה, ללא הצלחה. החשוד שנעצר, שאותר כעבור חמישה ימים, ובביתו נתפסו פרטי לבוש הקושרים אותו ליום האירוע וכן אקדחי אוויר ואגרופן.

(עדכון ראשון: 10:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully