וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מות הנער: מתחזקת גרסת השוטר כי לא ירה לעבר סלומון טקה

מחקירת מותו של סלומון טקה עולה כי קצין המשטרה פנה ל-3 צעירים שהכו נער, ובהמשך התקרבו אליו וכשחש בסכנה - הוא ירה לרצפה. גורמים המעורים בנושא אמרו לוואלה! NEWS כי נתיחת הגופה מחזקת את גרסת השוטר. משפחתו הועברה לדירת מסתור: "הילדים ברמת האיום הגבוהה ביותר"

הפגנה/הפגנה

חקירת הירי בסלומון טקה - כל הפרטים:

  • חקירת הירי: השוטר פנה לשלושה נערים שהכו צעיר בעת בילוי עם משפחתו
  • מהחקירה עולה כי אחרי שניתק מגע - הם הגיעו לעברו והחלו להשליך אבנים
  • השוטר טוען שחש בסכנת חיים וירה לכיוון הקרקע כדי להרחיק אותם
  • גורמים המעורים בחקירה לוואלה! NEWS: נתיחת הגופה מחזקת את גרסתו
  • משפחת השוטר היורה הועברה לדירת מסתור, המשטרה הציבה אבטחה

מבדיקת הקליע שפגע בסלומון טקה, בן ה-18 מקריית חיים שמותו הצית מחאה ברחבי הארץ, גוברת ההערכה כי השוטר ירה על הרצפה - אך נתז פגע באבי העורקים של הנער וגרם למותו. על פי התמונה העולה מהחקירה, הקצין סיים משמרת בתחנת המשטרה, הגיע לביתו ובשעות הערב יצא עם אשתו ושלושת הילדים לגן המשחקים הסמוך לביתו. במהלך הבילוי השוטר הבחין בשלושה צעירים, בהם שני יוצאי אתיופיה, כשהם מכים נער בן 13 ועלפי החשד מנסים לקחת ממנו כסף ואת הטלפון הנייד שלו.

השוטר ביקש מהם להפסיק, אך הם לא התייחסו אליו. הוא אמר להם: "אני שוטר", ובתגובה הם החלו לקלל אותו ולאיים עליו. בשלב זה, הנער בן ה-13 עזב את המקום, והשוטר ניתק מגע עם השלושה, ששניים מהם היו ככל הנראה תחת השפעת אלכוהול.

מחאת יוצאי אתיופיה - עוד בוואלה! NEWS:
מפקד מחוז חוף לאביו של סלומון טקה: "מקווים זה המקרה האחרון"
מחאת יוצאי אתיופיה נמשכת: הפגנות צפויות בנתב"ג ובקיסריה
נדרס תוך כדי מחאת העדה האתיופית: "פינו אותו מדמם" | תיעוד

סלומון טקה וורקנך צעיר ממוצא אתיופי בן 20 שנורה למוות על ידי שוטר בקריית חיים ב-30.6 2019.. אתר רשמי, אתר רשמי
נתיחת הגופה חיזקה את גרסת השוטר. סלומון טקה/אתר רשמי, אתר רשמי

השוטר שב לחיק משפחתו, ולאחר זמן קצר הגיעו השלושה והחלו להשליך לעברו אבנים. שלוש מתוכן פגעו בשוטר, אחת בראשו ואחת בחזה, אך הפגיעה הקשה הייתה בכתפו. בשלב מסוים הצליח השוטר להתקשר למוקד 100 ולהזעיק עזרה, אולם עד הגעת הכוחות, השוטר טוען שחש בסכנת חיים ושלף את האקדח במטרה להרחיק את התוקפים.

כשהשוטר לא הצליח בכך, הוא ירה ירייה אחת לכיוון הקרקע ולעבר חומה סמוכה. הירי לא בוצע באוויר מחשש שיפגע באנשים, שכן מדובר בשטח מאוכלס. ממצאי הקליע מצביעים כי רק חלקו חדר לבית חזה שמאל של טקה, וחלק מהקליע נשאר על הקרקע.

מחאת בני העדה האתיופית על רקע  הריגתו של סולומון טקה בצומת קרית אתא 1 ביוני 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
מחאת יוצאי אתיופיה מול שער תחנת המשטרה זבולון, אתמול/אתר רשמי, יואב איתיאל

גורמים המעורבים בחקירה אמרו לוואלה!NEWS כי הנתיחה שנערכה בגופתו של טקה מחזקת את גרסת השוטר, לפיה ירה ברצפה והקליע ניתז ממנה ופגע בחזהו של טקה. בנתיחה נמצא כי ליבת הקליע שנמצאה בגופו של טקה היתה מעוכה מצד אחד וחלקה בצדה השני, מה שמעיד כי הקליע פגע בדבר מה קשיח ונמעך - וזאת מבלי שפגע באף עצם משמעותית. בנוסף לכך, בעוד ליבת הקליע פגעה בחזהו של טקה, מעטפת הקליע נמצאה בתוך חור ברצפה. הקליע הועבר לבדיקת המעבדה הבליסטית של מז"פ, שאמורה לבצע בו בדיקות נוספות.

משפחת השוטר הועברה למסתור: "רמת האיום הגבוהה ביותר"

במקביל, במשטרה החליטו להוציא את משפחתו של קצין המשטרה שירה למוות בטקה מביתה. בני המשפחה הועברו לדירת מסתור של המשטרה, שהציבה אבטחה כבדה על כל אחד מהם, כולל על שלושת ילדיו של הקצין.

במשטרה מעריכים כי האבטחה הכבדה על בני המשפחה תימשך תקופה ארוכה וההערכה כי הם לא יוכלו לשוב ולהתגורר בביתם. קצין משטרה בכיר אמר כי "ביממה האחרונה עלו ברשתות ובאתרים באינטרנט התמונות של השוטר וילדיו וקריאה לרצוח את השוטר וילדיו. אנחנו לא אדישים לכך וביצענו פעולות רבות כדי להגן על הקצין ובני משפחתו הילדים. בני שבעה חודשים, חמש, ושבע נמצאים כרגע ברמת איום הגבוהה ביותר שקיימת בישראל".

אמו של  סלומון טקה וורקנך בהפגנה גד הירי בו בקריית חיים ב-1 ביולי 2019. שלומי גבאי
אמו של סלומון טקה בקריית חיים, יום אחרי הירי/שלומי גבאי

במקביל, היום צפויות להתחדש ההפגנות של יוצאי עדה האתיופית ברחבי הארץ על מותו של הנער. מפקד מחוז חוף, ניצב פרץ עמר, ביקר מוקדם יותר בבית משפחתו של טקה. "המסקנות שיוסקו יטופלו", אמר ניצב עמר לדוד, אביו של סלומון. "הקשר שלנו עם העדה, דווקא באזור הזה, הוא קשר מצוין. אני מתכוון להמשיך ולחזק את הקשר הזה, אני מתכוון גם להמשיך ולהיות בקשר עם האב, כדי שיבין שכל מה שהוא מצפה שיקרה - יבוא לידי ביטוי".

ניצב עמר הבטיח כי יוסיף לעדכן את המשפחה בכל התהליכים שמבצעת המשטרה בכדי לחזק את הקשר עם יוצאי אתיופיה. "זו עדה מצוינת ונפלאה", אמר. "העדה עוזרת לנו בעבודה היומיומית. יש אצלנו במשטרת המחוז כ-50 שוטרים בני העדה שכל אחד מהם עושה עבודה מצוינת".

מוקדי ההפגנות:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully