וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדרס תוך כדי מחאת העדה האתיופית: "פינו אותו מדמם" | תיעוד

3.7.2019 / 13:43

גבר בן 28 תועד כשהוא נפגע מרכב בכביש 431 סמוך למחלף רמלה דרום במסגרת מחאת יוצאי אתיופיה. אחותו כתבה בפייסבוק לאחר ששוחרר מבית החולים: "הוא נפצע בראש ובגב ושבר את היד". עד כה עשרות נפגעו בהפגנות שצפויות להתחדש. צפו ברגע הפגיעה במפגין על ידי הרכב

בעל הזכויות על הסרטון מוזמן לפנות למערכת וואלה! NEWS לקבלת קרדיט מלא, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידיאו: תיעוד רגעי הדריסה בכביש 431. בעל הזכויות על הסרטון מוזמן לפנות למערכת וואלה! NEWS לקבלת קרדיט מלא)

ברקע המשך ההפגנות של יוצאי אתיופיה, המפגין שנדרס בכביש 431 ונפצע באורח בינוני שוחרר היום (רביעי) מבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב. הפצוע, גבר בן 28, תועד בשעת פגיעת הרכב בסמוך למחלף רמלה דרום ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים.

אחותו של הצעיר, טגאנבש וואסה מלקה, הודתה בפייסבוק על התמיכה וכתב: "חברים הסירטון שרץ ברשת זה היה אח שלי, הוא נדרס אתמול בכביש 431 (הנהג ברח), פינו אותו לבית חולים מדמם, נפצע בראש, בגב, שבר את היד.כרגע השתחרר הביתה".

בבית החולים אסף הרופא עדכנו כי הגיעו אתמול ארבעה פצועים מההפגנות, בהם שלושה במצב קל הסובלים ממכות יבשות. הם טופלו על ידי צוות המיון המקצועי של המרכז הרפואי. נפגעים אלה מצטרפים לעשרות פצועים שנספרו בהפגנות שהתקיימו אתמול ברחבי הארץ, בהם 111 שוטרים ועוד תשעה עוברי אורח וכבאי.

עוד בנושא מחאת יוצאי אתיופיה בוואלה! NEWS:
מפקד מחוז חוף לאביו של סלומון טקה: "מקווים זה המקרה האחרון"
עומסים, עימותים ופצועים: כך יצאה משליטה מחאת יוצאי אתיופיה
יולדת באמבולנס וזוג בדרך לחתונה: הנהגים שנתקעו בחסימות הכבישים בת''א

פוסט בפייסבוק של אחות המפגין שנדרס בהפגנת יוצאי אתיופיה בכביש 431 סמוך לרמלה. צילום מסך
הפוסט של אחות המפגין/צילום מסך

ההפגנות צפויות להתחדש היום ברחבי הארץ ולהגיע בין היתר לנמל התעופה בן-גוריון ולבית ראש הממשלה בקיסריה. בנמל התעופה בן-גוריון קראו לציבור הטסים "לחשב את זמן הנסיעה בכבשים על מנת להתייצב שלוש שעות לפני הטיסה" לאור הפקקים הצפויים. במשטרה הבהירו כי לא יאפשרו חסימות כבישים וקצין בכיר במטה הארצי אמר לוואלה! NEWS: "היום אתם תראו גישה אחרת של המשטרה. לא נאפשר חסימות כבישים שיפגעו במרקם החיים של כלל הציבור".

ברקע ההפגנות, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום אחר הצהריים את ועדת השרים לעניין קידום שילובם בחברה הישראלית של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי. שרי הממשלה החברים בוועדה קיבלו זימון לישיבה. נשיא המדינה ראובן ריבלין כי יש למצות את חקירת מותו של סלומון ולמנוע את המוות הבא, אך "אנחנו מוכרחים לעצור, שוב, לעצור ולחשוב יחד כיצד ממשיכים מכאן - זוהי לא מלחמת אחים, זוהי מלחמה משותפת של אחים ואחיות על הבית המשותף שלהם ואני מבקש מכולנו לפעול באחריות ובמתינות".

תיעוד רגעי הדריסה בכביש 431 במהלך מחאת בני העדה האתיופית על רקע הריגתו של סולומון טקה 3 ביוני 2019. אתר רשמי
מתוך תיעוד הדריסה/אתר רשמי

במהלך היום התקיימו דיונים בהארכת מעצרם של 60 העצורים מההפגנות אמש. מפקד מחוף חוף, ניצב פרץ עמר, הגיע הבוקר לבית משפחתו של סלומון טקה והבטיח כי "המסקנות שיוסקו יטופלו". "הקשר שלנו עם העדה, דווקא באזור הזה, הוא קשר מצוין", טען ניצב פרץ. "אני מתכוון להמשיך ולחזק את הקשר הזה, אני מתכוון גם להמשיך ולהיות בקשר עם האב, כדי שיבין שכל מה שהוא מצפה שיקרה - זה יבוא לידי ביטוי ולעדכן אותו בכל התהליכים שאנחנו עושים בקשר עם העדה".

מפקד המחוז הוסיף כי "זו עדה מצוינת ונפלאה שעוזרת לנו בעבודה היומיומית. יש לנו 50 שוטרים בני העדה שכל אחד מהם שוטר מצוין שעושה עבודה מצוינת. כואבים את המקרה הטראגי הזה, מקווה שזה האחרון, זה לא ידיים בידיים שלנו - הדינאמיקה כופה עלינו דברים שאין לנו שליטה על כל דבר תמיד, אבל אני יכול להבטיח שנעשה את המקסימום שהדברים יקרו בצורה נכונה".

מחאת יוצאי אתיופיה בתל אביב, 2 ביולי 2019. רויטרס
מחאת יוצאי אתיופיה, אתמול/רויטרס

דוד, אביו של סלומון, השיב למפקד מחוז חוף ניצב פרץ עמר: "את הבן שלי כבר אי אפשר יהיה להחזיר. אנחנו רוצים שיהיה משפט צדק ומערכת חוק הוגנת. הלוואי והבן שלי יהיה האחרון ואף ילד לא ייהרג".

"הוא היה הבן שלי, הוא היה חבר שלי, ילד אהוב שלי", סיפר האב דוד על בנו שנהרג. "סלומון כמו כל נער שאף להתגייס לצבא, והרבה מעבר לזה, גם להיות שוטר, ורצה להיות ביחידות המיוחדות של המשטרה. ופשוט נשאר צעיר".

הוא הודה למפגינים ואמר: "תודה לקהילה, לכל עם ישראל, שיצא להפגין, והביא אותי למצב שבאמת הם נותנים לי כוחות". לדבריו, "יש שוטרים שבשביל להגן על העם עושים את העבודה שלהם נאמנה, אבל יש מעטים שהם אמנם התגייסו למשטרה, ויש להם נשק, אבל הם משתמשים בזה בשביל הכוח שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully