וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולדת באמבולנס וזוג בדרך לחתונה: הנהגים שנתקעו בחסימות הכבישים בת''א

3.7.2019 / 6:00

מחאת יוצאי אתיופה שיתקה מדינה שלמה וגרמה לאלפי נהגים לעמוד במשך שעות בפקקים. במחלף השלום נמנעו מעברם של יולדת באמבולנס שהובהלה לבית חולים, הורי ואורחי הזוג סבן שהתחתן ונהגים שפספסו טיסות. ''המשטרה הייתה אמורה ליטול אחריות ולעצור אותם"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

מדינה שלמה שותקה אתמול (שלישי) החל משעות הצהריים בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה. ההפגנות שהתקיימו במוקדים שונים ברחבי הארץ הובילו לעומסי תנועה כבדים ולחסימות כבישים, בין היתר בצומת עזריאלי בתל אביב. המפגינים חסמו את דרכם של נהגים רבים, מבלי להתחשב במקרים מיוחדים. בין אלו היו גם חתן וכלה שהיו בדרכם לחתונתם, יולדת באמבולנס שהובלה לבית החולים ונהג שפספס את הטיסה שלו.

בנתיבי איילון נצפו מחזות לא שגרתיים: אישה בלבוש חגיגי, ביקשה מהמפגינים לתת לה לעבור כדי שתגיע לחתונת אחותה, אך ללא הצלחה. לבסוף האישה יצאה מהרכב עם בנותיה ויחד הן חצו את איילון דרום ברגל.

עוד בוואלה! NEWS:
שעות מתחילת המחאה: עצורים וכבישים חסומים; שריפה במחלף השלום
פרץ, שמולי או שפיר: המרוץ לראשות העבודה מגיע לישורת האחרונה
ברק: לא נשב בשום מצב עם נתניהו ונבטל את חוק הגיוס בתוך שנה

מחאת יוצאי אתיופיה בתל אביב, 2 ביולי 2019. רויטרס
אחות הכלה תקועה בפקק. אמש/רויטרס

עומסי התנועה הכבדים שיבשו את תכניתם של ליאור סבן ובת זוגו רינת בר דוד, שהיו אמורים להינשא באולם "הגבעה" בגבעת ברנר בשמונה בערב, אך גם שעתיים לאחר מכן הוריו ועוד 180 אורחים טרם הגיעו בגלל הפקקים. "איך אני אמור להרגיש, אני ובת הזוג שלי, שאנחנו גם נפגעי איזי ווד, וגם היום אנחנו מתחתנים'', אמר סבן. ''אפילו ההורים שלי לא הגיעו כי הם תקועים בפקקים, איך זה הגיוני, אנחנו סטודנטים. בקושי הגיעו 120 אנשים, ואנחנו סגרנו 300 מוזמנים''. באולם אמרו שינסו לעזור להם, אבל גם כי לא בטוח שיצליחו.

לנוכח הביקורת הגוברת נגד המשטרה, הוסיף סבן כי ''המשטרה בישראל, עם כל הכבוד, כשהם רוצים להפעיל כוח הם מפעילים. אני לא מאשים את העדה האתיופית הם מוציאים את התסכול שלהם. כל המערכות במדינת ישראל רקובות מהראש''. לטענתו, ''ייתכן שמדינה שלמה משותקת חצי יום? אני תקוע באולם ומתבייש לצאת כי אף אחד מבני המשפחה שלי לא הגיע כי הם תקועים בפקק. אשתי כולה אין לה מצב רוח, לא יוצאת מהחדר".

עוד באותו נושא

מחאת יוצאי אתיופיה: כ-50 שוטרים פצועים ועשרות פצועים

לכתבה המלאה
רינת וליאור. אסף תמם, אתר רשמי
''אפילו ההורים שלי לא הגיעו לחופה''. הזוג המתחתן רינת וליאור, אמש/אתר רשמי, אסף תמם

בדרך השלום בתל אביב ניסה אמבולנס של איחוד הצלה לפנות יולדת ללא הצלחה לבית החולים איכילוב, מאחר והמפגינים לא אפשרו להם מעבר. פרמדיק איחוד הצלה סיפר לוואלה! NEWS כי "אישה בת 28 בלידה ראשונה תקועה שלוש שעות באיילון דרום. הגיעה לפה רגלית נשכבה על הרצפה וכרגע היא מפונה".

בשעות הראשונות של ההפגנה, הנהגים הפגינו סולידריות. אלא שלאחר שעות מרובות אותם העבירו ברכביהם, הם איבדו סבלנות ולא פעם הביעו את זעמם. נהגים שניסו לפרוץ את חסימות המפגינים התמודדו עם התפרעויות אלימות כלפי רכביהם.

יואב בן 47 ממושב גאליה, נהג רכב שנתקע בפקקים, היה בדרכו לערוך קניות בקניון עזריאלי. ''משבע בערב אני תקוע פה, רעב, רוצה הביתה לילדים", סיפר. "מה זה עוזר לעדה האתיופית שהם תקעו אותי פה, אין לי שום סימפטיה למאבק שלהם". עוד הוסיף כי ''היה פה מישהו עם מזוודות שיצא מהמלון ופספס את הטיסה. שיתביישו להם, הם היו אלימים ושתויים, גועל נפש. איפה הייתה המשטרה עד עכשיו, זה פשוט הזיה".

יואב במהלך מחאת בני העדה האתיופית על רקע הריגתו של סולומון טקה, צומת עזריאלי, תל אביב 2 ביוני 2019. דנה ירקצי
''רוצה הביתה לילדים''. יואב, צומת עזריאלי, אמש/דנה ירקצי
גורג, במהלך מחאת בני העדה האתיופית על רקע הריגתו של סולומון טקה, צומת עזריאלי, תל אביב 2 ביוני 2019. דנה ירקצי
''מלא אלימות ואף אחד לא עשה כלום". ג'ורג', צומת עזריאלי, אמש/דנה ירקצי

ג'ורג' בן 23 מיפו, נמנה אף הוא על נהגי הרכבים התקועים בחסימות הכבישים, ונזק אף נגרם לרכבו כשמפגינים שברו לו את המראה. "אני תקוע פה משעה שש", אמר. "אכלנו פיצה בעזריאלי הסתובבנו, הורידו לי מראה אחת בצד ימין. ניסיתי לעבור מהצד השני אבל הם ניסו לשבור את הרכב''. לדבריו, ''רק עכשיו בשעה 21:30 כוחות יס''מ הגיעו לפה. זה ביזיון, הייתה מלא אלימות ואף אחד לא עשה כלום, המשטרה הייתה אמורה לקחת אחריות על המעשים האלה ולעצור אותם".

מירי ליאור מחולון סיפרה גם היא על ההמתנה מרובת השעות שלה ברכבה. ''אני מ-18:00 פה, באתי מאיילון צפון, חשבתי לעשות פרסה ונתקעתי פה. הילדים שלי מחכים לי בקוצר רוח זה ביזיון של מדינה, אי אפשר לעצור את כל המדינה. המשטרה פה לא עושה כלום. מקווה שיעשו משהו שנגיע הביתה. כולם צריכים לקחת אחריות, אבל במצב כזה, גם אם זה בצדק ההפגנה, צריך לעשות את זה בצורה מסודרת", סיפרה.

מירי ליאור במהלך מחאת בני העדה האתיופית על רקע הריגתו של סולומון טקה, צומת עזריאלי, תל אביב 2 ביוני 2019. דנה ירקצי
"ביזיון של מדינה". מירי ליאור/דנה ירקצי
מחאת בני העדה האתיופית על רקע הריגתו של סולומון טקה, צומת עזריאלי, תל אביב 2 ביוני 2019. יאיר טאובר, אתר רשמי
פקקים במחלף השלום, תל אביב, אמש/אתר רשמי, יאיר טאובר

אלפים ברחבי הארץ מחו אמש בעקבות הרג הנער סלומון טקה בן ה-18 מקריית חיים, בידי קצין משטרה. המפגינים חסמו צירי תנועה מרכזיים במוקדים שונים ברחבי הארץ, ובחלקם אף התעמתו עם שוטרים. לטענת המשטרה, בחלק מהמוקדים בדרום ובקריות נעשה שימוש רב בבקבוקי תבערה לעבר הכוחות. במהלך היום נפצעו 47 שוטרים וכ-60 מפגינים נעצרו. ראש הממשלה בנימין נתניהו למפגינים לחדול מחסימת הצירים ולכבד את החוק.

בקריית אתא נעצרו 20 בני אדם, זאת לאחר שהמפגינים הבעירו צמיגים, עצים ורכוש שהיו במקום. נוסף על כך, מאות מפגינים צבאו על פתחה של תחנת משטרת זבולון בחיפה. המפגינים יידו אבנים, הבעירו צמיגים והתעמתו עם כוחות יס"מ, שהגיבו ברימוני הלם. במהלך העימותים נפצעו 12 שוטרים שנזקקו לטיפול רפואי.

מחאת בני העדה האתיופית על רקע הריגתו של סולומון טקה, צומת עזריאלי, תל אביב 2 ביוני 2019. דנה ירקצי
'פיקיניק' בתא המטען של רכב התקוע בחסימות הכבישים, צומת עזריאלי, אמש/דנה ירקצי

במהלך ההפגנה פרצו עימותים בין מפגינים לנהגים ששהו במקום וניסו להתגבר על החסימות. בתיעודים שונים נראים המפגינים עולים על מכוניתו של אחד מהם ומנפצים את זגוגית הרכב. לאחר מכן הציתו המפגינים פחי אשפה בצומת קפלן וגרמו לשריפה במרכז הצומת. לאחר מכן אף הוצתה מכונית שנקלעה למקום. תקרית דומה התרחש בכניסה לאשדוד, שם נראו מפגינים עולים על מכונית בועטים בחלונותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully