וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: לא נשב בשום מצב עם נתניהו ונבטל את חוק הגיוס בתוך שנה

2.7.2019 / 19:12

במסיבת עיתונאים שכינס אהוד ברק התחייב כי מפלגתו לא תשב עם ראש הממשלה "באנו להפיל את משטר נתניהו", התחייב ברק. בנוסף בהמשך לפרסום בוואלה! NEWS הבטיח לבטל את חוק הגיוס ולקדם במקומו את תוכנית השילוב בהתאם לצרכי צה"ל

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: ניב מעוז

אהוד ברק, שהקים מפלגה חדשה בראשותו, התחייב היום (שלישי) שלא לשבת בממשלה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בנוסף הבטיח כי בממשלה שיהיה שותף לה חוק הגיוס יבוטל בתוך שנה ובמקומה יקודם חוק השילוב. "זה לא עבד וזה לא יעבוד - הגיע הזמן למנהיגות שתיקח אחריות", אמר בהתייחס לחוק הגיוס במסיבת עיתונאים שכינס במלון דן בתל אביב.

תחילה התייחס ברק להקמת ממשלה עם נתניהו והבהיר כי מפלגתו לא תשב עם נתניהו. "לא נשב בממשלה עם נתניהו בשום שלב בשום מצב ובשום דרך. אי אפשר לומר את זה בעברית ברורה יותר", התחייב ברק. "באנו להחזיר את ישראל לפסים ולהפיל את משטר נתניהו. לא נשב בשום מצב עם נתניהו בממשלה".

עם זאת, ברק הדגיש כי הוא מעוניין לחבור למפלגות במרכז-שמאל. "אנחנו פתוחים לשלב ידיים עם כל הגורמים במרכז שמאל כדי לשנות את הכיוון שהמדינה צועדת אליו ולהעמיד אותה על הפסים הראויים של מדינה יהודית דמוקרטית שמקיימת את עצמה ברוח ערכי הכרזת העצמאות וחזון נביאי ישראל".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גבי אשכנזי: לא פוסל את האפשרות של חבירה לאהוד ברק
הברק חזר: רכבת ההרים הפוליטית של החייל הצנום מסיירת מטכ"ל
ליברמן: המכינות הקדם-צבאיות מתפתחות לכיוון מיליציות דתיות

אהוד ברק במהלך נאומו במלון דן, ת"א 2 ביוני 2019. אתר רשמי
"זה לא עבד ולא יעבוד". אהוד ברק, היום/אתר רשמי

איש העסקים קובי ריכטר, אחת מהדמויות הבולטות במפלגתו החדשה של ברק, נשמע אתמול בהקלטה שהגיע לידי וואלה! NEWS קורא לבטל את החוק כדי לשלב צעירים חרדים בשוק התעסוקה. בהמשך לכך, ברק התחייב היום כי זה יבוטל בתוך שנה. "אני בזמנו הקמתי את ועדת השופט טל שעסקה בשאלת גיוס הישיבות. לכולנו היו כוונות טובות אבל היישום של חוק טל נכשל וזה היה גורלם של כל הניסיונות האחרים לכן הגיע הזמן לומר אמת. זה לא עבד וזה לא יעבוד. הגיע הזמן למנהיגות שתיקח אחריות ותפעל לשינוי המציאות מן היסוד".

ברק התחייב כי "ממשלה שנהיה שותפים להקמתה, תוביל תוך שנה לביטול חוק הגיוס. סוף לישראבלוף. נביא וניישם תכנית שילוב: מגיוס למראית עין, להשתלבות בעין". הוא הדגיש כי בכוונתו לקדם תוכנית אחרת במקום חוק הגיוס - תוכנית השילוב. "זוהי תוכנית חברתית ולאומית שמשנה ומעצבת נשיאות, זה מה שהחברה והכלכלה זקוקים לו. מיניתי את סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן לרכז את הכנת התוכנית, תסייע בצדו פרופסור יפעת ביטון. התוכנית תושלם עד השבעת הכנסת החדשה", הבטיח.

"תוכנית השילוב תיכון על ארבע יסודות - צה''ל יגייס לפי צרכיו, המשרתים בצה"ל יזכו לשכר הולם. שנית, כל יתר הצעירים והצעירות בחברה כולל ערבים ישרתו שירות אזרחי לאומי. שלישית, מקסימום אזרחים חרדים ישתתפו בשוק התעסוקה. רביעית - הסדרה מכבדת לתלמידי תורה מצטיינים שתורתם אמונתם".

צילום: מתוך הטוויטר של מפלגת הליכוד

מספר שתיים בכחול לבן ויו"ר יש עתיד הגיב לתוכניתו של ברק לביטול חוק הגיוס ואמר כי "‏שבע שנים אנחנו נלחמים על חוק הגיוס כדי שנוכל להגיד לילדים שלנו 'הדם שלכם לא שווה פחות'. אין לנו שום כוונה לעצור''.

ח"כ עפר שלח, (כחול לבן) כינה את הצהרתו של ברק על כוונתו לבטל את חוק הגיוס בורות ואמר כי "כל כך הרבה בורות, פופוליזם ושטחיות. אי אפשר לוותר על גיוס חרדים מבלי להרוס את צבא העם. כל כך הרבה בורות, פופוליזם ושטחיות מתנקזים לנושא הדליק של גיוס החרדים. אי אפשר "לוותר על הגיוס ולהוציא את החרדים לעבוד" בלי להרוס את צבא העם. לא יהיה גיוס חובה בלי גיוס לכולם".

הליכוד תוקף את ברק בסרטון; ראש הממשלה לשעבר: "מעורר חלחלה"

בזמן מסיבת העיתונאים של ברק הליכוד שיחרר סרטון ראשון בו הוא תוקף אותו. קמפיין הליכוד טירגט את הסרטון נגד ברק לכל מי שצפה במסיבת העיתונאים של ראש הממשלה לשעבר באתרי האינטרנט. ברק התייחס לסרטון הליכוד ואמר כי "חלחלה אחזה בנו. זה פשוט סימן שהליכוד בלחץ. כל זמן שהם ימשיכו בסרטונים זה בסדר. אנחנו נקרע את המסיכות בהנאה".

מאוחר יותר התייחס ברק בציוץ בטוויטר לסרטון הליכוד. "ביבי...אני מבין את החרדה, את הלחץ, הנשימות המהירות, הזיעה והעווית שמבצבצת בקצה השפה שלך. אני מכיר אותך היטב. תנשום עמוק. לאט. רק התחלנו".

ברק נשאל במהלך מסיבת העיתונאים על הכניסה שלו לממשלה ב-2009 בראשות נתניהו ולאמירה של שלי יחימוביץ' על כך שהוא יצטרף גם בפעם הבאה ואמר כי "כבודה של שלי במקומו מונח, והוא גדול. העובדות לא נכונות, הסברתי כבר עשרות פעמים למה לנוכח המשקל של הנושא האיראני - הערכתי שהטיפול היה יותר יעיל ונכון כתוצאה מהעובדה שישבתי בממשלת נתניהו".

לדבריו, ''המצב כעת שונה באופן מוחלט בארבע השנים האחרונות יש ברית בלתי קדושה בין נתניהו שמנסה להציל את עצמו מהמשפט וחבר לחבורת קיצוניים גזעניים משיחיים שחותרים לא רק לכיפוף מערכת המשפט אלא גם כיפוף החברה החופשית פגיעה בערכי צה"ל וזה מאיים על עתידה של מדינת ישראל יותר מהאיומים החיצוניים".

(עדכון ראשון: 17:08)

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully