וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחודש הגאווה: עלייה של 100% בפרסומים נגד להט"בים לעומת שנה שעברה

22.7.2019 / 18:00

מדוח שפורסם על ידי האגודה למען הלהט"ב עולה תמונה מדאיגה, לפיה בהשוואה לשנה שעברה, חלה עלייה של כ-100% בהעלאת פרסומים פוגעניים במהלך חודש הגאווה. בדוח נמצא שרוב השיח הפוגעני נכתב ע"י גברים, כשבמחצית מהשיח הפוגעני כונו להט"בים "חוטאים" ו"חולי נפש/סוטים"

צילום: בני ויינר ואבי כהן, עריכה: ניב מעוז

עלייה של כמעט 100% בפרסומים פוגעניים נגד להט"בים חלה בחודש יוני לעומת אשתקד, והיא מהווה כמעט שליש מהשיח הקשור לקהילה בחודש הגאווה - כך עלה היום (שני) מ"דוח השנאה" שפורסם על ידי האגודה למען הלהט"ב ונוטר על ידי חברת VIGO.

כמו כן, בהשוואה לחודש מאי השנה, נמצאה עלייה של 165% בפרסומים הלהט"בופובים. בעוד שבחודש מאי היו 1,043 פרסומים פוגעניים כלפי הקהילה הגאה, בחודש יוני היו 2,775 פרסומים. במהלך החודש התקיימו 9,150 שיחות על קהילת הלהט"ב ברשתות החברתיות, כאשר כמעט שליש מכלל השיח על הקהילה היה פוגעני (2,775 פרסומים) וקרוב ל70% מכלל השיח היה חיובי ניטרלי.

פוסטים כנגד הקהילה הגאה. אתר רשמי
פוסטים כנגד הקהילה הגאה/אתר רשמי

מהנתונים עלה כי בהשוואה לשנה שעברה, ניתן לראות עלייה משמעותית בפרסומים פוגעניים: בעוד שלאורך חודש יוני אשתקד נמצאו 990 פוסטים פוגעניים כלפי חברי הקהילה הגאה, בחודש יוני השנה נמצאה עלייה של כמעט 100%, עם 1,870 פוסטים פוגעניים.

בדוח נמצא כי רוב השיח הפוגעני נכתב בעיקרו על ידי גברים (66%), כאשר במחצית מהשיח הפוגעני כונו להט"בים "חוטאים" ו"חולי נפש/ סוטים". 17% מהשיח הפוגעני כלל קללות וכינויים כלפי קהילת הלהט"ב, כשלמעלה מ-50% ממנו הופנה כלפי הומואים. 3% מהשיח כלל ביטויים קשים הכוללים קריאה לאלימות כלפי הקהילה כאשר 60% מהתכנים הנ"ל נכתבו כלפי הומואים, ו-25% כלפי קהילת הטרנס.

בנוסף לכך, הדוח בחן את כמות הפוסטים והתגובות הפוגעניות לפי מצעדי הגאווה בערים הגדולות. נמצא כי המצעד בירושלים מוביל בהיקף השיח הפוגעני, עם 616 פרסומים ואחריו המצעד בתל אביב עם 510 פרסומים פוגעניים. יום המצעד בירושלים גרר את הכמות הגבוהה ביותר של שיח פוגעני כלפי הקהילה במהלך החודש.

הפגנה מחוץ לביתו של רפי פרץ ביישוב נווה 14 ביוני 2019. בני ואינר
הפגנה מחוץ לביתו של השר פרץ, חודש שעבר/בני ואינר

עוד נמצא כי השיח הפוגעני כלפי הקהילה בעקבות המצעדים בחיפה ובבאר שבע היה נמוך ותפס 3% בלבד מכלל השיח בחודש יוני.

בדוח נבחנו גם הזירות הבולטות של פרסומים להט"בופובים, כאשר טוויטר היא זירת השיח המובילה בהיקף השיח הפוגעני כלפי הקהילה (34%), גם בשל משתמשי רשת ספציפיים שכתבו בתדירות גבוהה נגד קהילת הלהט"ב בתקופת המחקר. פייסבוק נמצאת אחריה עם 31% מתוך היקף השיח הפוגעני, לאחר מכן טוקבקים (14%), פורומים (12%), אינסטגרם (6%) ויוטיוב (3%).

פוסטים כנגד הקהילה הגאה. אתר רשמי
פוסטים כנגד הקהילה הגאה/אתר רשמי

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אמר כי "אירועי הגאווה שהתקיימו השנה בכל רחבי הארץ בתמיכה אדירה של רוב החברה הישראלית, קידמו אותנו עוד צעד אל עבר השוויון אבל גם העירו קולות חשוכים. לא נעבור בשתיקה על אירועי השנאה והאלימות ונמשיך לסייע לכל מי שנפגע על רקע נטייתו המינית וזהותו המגדרית, דרך מרכז הדיווח של האגודה וכלל הכלים שעומדים ברשותנו".

עוד ציין חזקי כי "בשנה האחרונה הקמנו את התוכנית למניעת בריונות בשיתוף איגוד האינטרנט והקרן לנוער בסיכון של הביטוח הלאומי שפועלת רבות על מנת לשנות את השיח ולייצר שינוי. נמשיך להיאבק, לצעוד ולהשמיע את קולנו בכל מקום ובכל זמן, בגאווה ובאהבה".

פילוח תגובות כנגד הקהילה הגאה. אתר רשמי
פילוח תגובות כנגד הקהילה הגאה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully