וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בלארוס: רוסיה ופולין מתערבות בבחירות לנשיאות

25.6.2020 / 18:40

לוקשנקו, שמחפש כהונה שישית וניצב בפני האתגר הגדול ביותר לשלטונו בשנים האחרונות, לא ציין מי אלו אותם "מפעילי בובות" בשתי המדינות. "אדבר על זה עם פוטין", אמר לוקשנקו, שרק נועד עמו בעת מצעד הניצחון בכיכר האדומה. בקרמלין מכחישים

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

(בווידאו: הפגנות בבלארוס אחרי שלוקשנקו הכריז שסיכל "מזימה זרה"

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו האשים היום (חמישי) גורמים עלומים ברוסיה ובפולין בהתערבות בבחירות לנשיאות המדינה, שבהן הוא מתמודד על כהונה שישית. לאחר פגישה עם דיפלומטים, אמר לוקשנקו כי "מפעילי בובות" בשתי המדינות עומדים מאחורי אלו המתמודדים מולו בבחירות הקרובות. לדבריו, סיפורי כזב "דוחים" עליו ועל משפחתו מופצים במדינה במסגרת אותה התערבות זרה לכאורה.

"נדבר על זה עם נשיא רוסיה פוטין בקרוב, כשניפגש, אבל המצב הזה מאוד מסובך. עושים שימוש בטכנולוגיות הפייק (ניוז) המתוחכמות ביותר", אמר לוקשנקו. הוא לא ציין מתי תתקיים פגישה שכזו, ורק אתמול הוא נועד עמו בקרמלין, אחרי שהשתתף במצעד יום הניצחון בכיכר האדומה במוסקבה.

בקרמלין דחו ההאשמות מצד מינסק. דוברו של פוטין, דימיטרי פסקוב, אמר כי רוסיה "מעולם לא התערבה, אינה מתערבת ואינה מתכוונת להתערב" בבחירות במדינות אחרות, במיוחד לא בבחירות אצל בעלת בריתה. הוא הוסיף כי על בלארוס לספק "ביסוס" לטענותיה.

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו רגע לפגישתו עם עמיתו הרוסי, ולדימר פוטין בקרמילן 24 ביוני 2020. AP
"מפעילי בובות" עומדים מאחורי המתמודדים בבחירות. הנשיא לוקשנקו/AP

עם התקרבותן של הבחירות לנשיאות ב-9 באוגוסט, האתגר הגדול ביותר של לוקשנקו בשנים האחרונות, הרשויות הגבירו את דיכוי האופוזיציה, ועצרו כ-360 פעילים אופוזיציה במהלך מחאה המונית ברחבי המדינה. הם כללו את הבלוגר הפופולרי סרגיי טיכנובסקי, שאסף חתימות לתמיכה בריצה של אשתו לנשיאות. אשתו אמרה כי היא נתונה לאיומים יחד עם ילדיהם.

עוד בוואלה!

למרות המגיפה ובמשך שבוע, החל משאל העם שיאפשר לפוטין לשלוט עד 2036

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר עצרו הרשויות את ויקטור בבריקו, שנחשב ליריב המרכזי של לוקשנקו ועמד בעבר בראש הבנק בלגזפרומבנק שבבעלות רוסיה. בבריקו טוען כי הוא אסף 435 אלף חתימות לתמיכה במועמדותו - פי ארבעה יותר מהמינימום הדרוש.

לוקשנקו, בן 65, שולט במדינה שבה חיים תשעה וחצי מיליון איש, ביד ברזל מאז יולי 1994. הוא מדכא ללא רחם את האופוזיציה והתקשורת העצמאית, ומכונה "הדיקטטור האחרון של אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully