וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו יכולים לעשות זאת מחר בלארוס ורוסיה בדרך לאיחוד?

הרעיון הנושן של פוטין לספח את הרפובליקה הסובייטית לשעבר עשוי להתגשם, אחרי שנשיאה לוקשנקו לא פסל זאת במהלך פסגה שקיים עמו. "השאלה היא - האם הרוסים והבלארוסים רוצים זאת?". במקרה של איחוד, פוטין עשוי להישאר בשלטון מעבר למגבלות החוקתיות הקיימות כיום

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו אמר כי ארצו מוכנה להתאחד עם רוסיה במהלך שיחות שקים עם נשיאה ולדימיר פוטין. השניים נפגשו בשבוע שעבר בסוצ'י שלחופי הים השחור, בצל השמועות שרוסיה עשויה לספח את הרפובליקה הסובייטית לשעבר לאיחוד חדש, שבמסגרתו יוכל פוטין לעקוף את המגבלות החוקתיות שלפיהן הוא מנוע מלהמשיך בתפקיד אחרי 2024.

"שנינו יכולים להתאחד מחר, אין שום בעיה", אמר לוקשנקו, המכונה "הדיקטטור האחרון של אירופה" בשל יד הברזל שהוא מנהיג בבלארוס, שבראשה הוא עומד מאז קריסת ברית המועצות ב-1991. "אבל האם אתם - הרוסים והבלארוסים - מוכנים לזה?". עוד אמר: "אנחנו מוכנים להתאחד ולאחד את המאמצים שלנו, את המדינות שלנו ואת העמים שלנו כל עוד אתם מוכנים".
פוטין, מצדו אמר כי "אין יותר מדינות עצמאיות לגמרי בעולם", כשציין כדוגמה את האיחוד האירופי. נשיא רוסיה כבר השמיע תמיכה באיחוד כזה עוד ב-2011.

השאיפות של רוסיה להתפשט לאזורים שבהם היו בשליטתה מעוררות דאגה רבה במערב, במיוחד אחרי סיפוח חצי האי קרים מאוקרינה ב-2014 והתמיכה בבדלנים במזרח המדינה.

לקריאה נוספת בנושא
גל מעצרים בבלארוס: המחאה שמאיימת על הדיקטטור האחרון באירופה
אוקראינה: רוסיה שיקרה - והותירה כוחות בבלארוס לאחר התרגיל

נשיא רוסיה פוטין ונשיא בלארוס לוקשנקו משחקים הוקי בסוצ'י, 15 בפברואר 2019. רויטרס
בדרך לאיחוד משחקים הוקי. פוטין ולוקשנקו בסוצ'י, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully