וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: רוסיה שיקרה - והותירה כוחות בבלארוס לאחר התרגיל

30.9.2017 / 19:55

מפקד צבא אוקראינה טוען כי מוסקבה החזיקה רק חלק קטן מהיחידות שהשתתפו במשחקי המלחמה ולא חשפה את היקף הכוח האמיתי ששלחה אל שכנתה. ברוסיה שללו זאת: מדובר בפנטזיה, כל היחידות שבו לבסיסיהן

צילום: עריכה: משרד ההגנה הרוסי, נאט"ו, רויטרס, סרטוני גולשים, עריכה: ליר שפיגלר

אוקראינה טוענת כי רוסיה הותירה כוחות בבלארוס בתום התרגיל הצבאי הנרחב שקיימה בשטחה במהלך החודש ושיקרה לגבי היקף החיילים שנשלחו אליה מלכתחילה. עם זאת, במוסקבה דחו היום (שבת) את הטענות של קייב ומכנים זאת "פנטזיה". גם במינסק טוענים כי כל הכוחות הרוסיים עזבו את שטח המדינה. דובר משרד ההגנה אמר כי הרכבת הרוסית האחרונה שנשאה חיילים וציוד עזבה את בלארוס ביום חמישי.

"כל היחידות הרוסיות שהשתתפו בתרגיל 'זאפאד 2017 שבו לעמדותיהן הקבועות", צוטט מייג'ור-ג'נרל איגור קונשנקוב בסוכנות הידיעות הרוסית טאס. התרגיל עורר חשש רב בקרב נאט"ו ואוקראינה, שבשטחה מתחוללת זה שלוש שנים וחצי מלחמה עם בדלנים פרו-רוסים, מכך שמוסקבה תנצל זאת כדי להותיר כוחות בשטחה של בלארוס, בעלת בריתה הקרובה.

אתמול אמר מפקד צבא אוקראינה ויקטור מוז'נקו כי רוסיה הותירה חיילים בבלארוס על אף שהתחייבה לא לעשות כך. בריאיון לרויטרס אמר כי מוסקבה הסיגה רק כמה יחידות בודדות ושיקרה לגבי מספר החיילים שנשלחו לבלארוס. קונשנקוב שלל זאת ואמר כי הערותיו הן "סיבה להתפטרות מידית מצד גורם כה בכיר".

לקריאה נוספת בנושא
חרדה במזרח אירופה מהתרגיל הרוסי: "פוטין מתכונן למלחמה עם נאט"ו"
ממערב תיפתח הרעה: התרגיל הצבאי הענק של רוסיה שמדאיג את נאט"ו

שיירת רכבים משוריינים מגיע לשטח אימונים לקראת משחקי המלחמה בין רוסיה ובלארוס  14 בספטמבר 2017. AP
טנקים ומשוריינים בתרגיל "זאפאד 2017"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully