וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרים בבלארוס: המחאה שמאיימת על הדיקטטור האחרון באירופה

25.3.2017 / 19:31

מאות אזרחים עוכבו בידי המשטרה לקראת הפגנה ברחובות מינסק, במחאה על תנאי המחייה הירודים ומס נגד מובטלים. ההפגנה מצטרפת לגל מחאה הקורא תיגר על מנהיגותו של הנשיא לוקשנקו, האוחז בשלטון זה כרבע מאה

מעצרים במינסק לקראת ההפגנה:

הרשויות בבלארוס עיכבו היום (שבת) מאות בני אדם במהלך ניסיון לערוך הפגנה ברחובות הבירה מינסק. ההפגנה נערכה ברקע זעם ציבורי מתגבר על תנאי המחייה הירודים ובמחאה על מס שהוטל על מובטלים. בעודם מובלים בידי שוטרים, חלקם באלימות, צעקו המפגינים סיסמאות והניפו שלטים. לקראת ההפגנה עוכבו גם עוברי אורח ולפחות עשרה עיתונאים.

כתב רויטרס דיווח כי ראה מאות שוטרים המכתרים את הכיכר, היכן שההפגנה הייתה אמורה להיערך. רכבות המטרו הסמוכות נסגרו ושלושה תותחי מים הוצבו באזור. מוקדם יותר היום פשטה המשטרה על משרדי ארגון האופוזיציה "וסנה-96", ועצרה 60 מפעיליה, אולם, מאוחר יותר הם שוחררו.

לקריאה נוספת:
אחוזות פאר בדובאי והעלמת עיתונאים: הרודן שמחזיק בבלוגר הישראלי
הדיקטטור האחרון של אירופה מתרחק מרוסיה, ומרגיז את פוטין
צעד מערבה: לראשונה זה 20 שנה - האופוזיציה בבלארוס תיוצג בפרלמנט

הפגנות אלימות בבלארוס במחאה על מס שמוטל על מובטלים, 25 במרץ 2017. רויטרס
מעצר מפגינים במינסק. היום/רויטרס

ההפגנה היום מצטרפת לגל מחאות שהחל מפברואר וקורא תיגר על מעמדו של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו, ששולט במדינה הפוסט-סובייטית זה כמעט רבע מאה. בלארוס נמצאת במיתון בשנתיים האחרונות, כתוצאה מהישענותה על רוסיה, שסובלת גם היא מהרעה כלכלית וכן בשל הירידה החדה במחירי הנפט.

קשיי המחייה הובילו אפילו תומכי לוקשנקו לשעבר לרחובות. "אני הצבעתי לו אבל עכשיו אני אומר ללוקשנקו – תפרוש", אמר לובוב סנקביץ', בן 66 שתכנן להשתתף בהפגנה. "אני מפחד אבל כמה זמן עוד אפשר לפחד? למה שאפחד להישלח לכלא אם אני כבר נמצא ב'כלא'?".

הגורם לגל המחאה האחרון היה מס על אזרחים שעובדים פחות מ-183 ימים בשנה, שהוטל במסגרת חוק, המכונה בבלארוס "טפילים על החברה". האזרחים בבלארוס טוענים כי המס מעניש באופן לא הוגן את מי שלא מצליח למצוא עבודה. לנוכח הביקורת השעה לוקשנקו את המס, אך ההפגנות המשיכו בכל זאת. הפשיטה והמעצרים היום היו לשיא ביחס הרשויות הנוקשה לגל המחאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנות אלימות בבלארוס במחאה על מס שמוטל על מובטלים, 25 במרץ 2017. רויטרס
ההפגנה נערכה גם לציון 99 שנה להכרזתה כרפובליקה. מפגינים במינסק/רויטרס

מוקדם יותר השבוע האשים לוקשנקו "גיס חמישי" בתכנון מזימה להפיל את שלטונו, בסיוע לוחמים הנתמכים בידי מדינות זרות. ביום שישי הוא המשיך עם הקו הרטורי ואמר: "מישהו רוצה לפוצץ פה את המצב, והם משתמשים בחלאות שלנו".

עדיין לא ברור אם המעצרים בהפגנה היום ישפיעו על יחסיה של בלארוס עם שכניה. לוקשנקו מעוניין לשפר את יחסיו עם המערב לנוכח הצינון ביחסיו עם רוסיה. לוקשנקו אף שחרר כמה אסירים פוליטיים, בניסיון לגרום לאיחוד האירופי להסיר את הסנקציות נגד המדינה שפעם ארצות הברית הגדירה: "הדיקטטורה האחרונה באירופה".

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. GettyImages
קורא תיגר על שלטונו. לוקשנקו/GettyImages
הפגנות אלימות בבלארוס במחאה על מס שמוטל על מובטלים, 25 במרץ 2017. רויטרס
כוחות במינסק/רויטרס
הפגנות אלימות בבלארוס במחאה על מס שמוטל על מובטלים, 25 במרץ 2017. רויטרס
כוחות משוריינים במינסק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully