וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות מזהיר: "ייתכן שחלק מההקלות יבוטלו"

פרופ' חזי לוי התריע מפני התפרצות מחודשת של הנגיף, זאת לאור העלייה בשיעור התחלואה בימים האחרונים. הוא ציין כי משרדו יאפשר קיום קייטנות, אך קרא לאכיפה מוגברת של התקנות כדי לשבור שרשראות הדבקה. "לא תהיה ברירה אלא לחזור לאחור"

עריכה: איתי עמרם

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, התריע הבוקר (חמישי) כי ישראל עומדת בפני התפרצות, זאת לאור העלייה בשיעור התחלואה בקורונה בימים האחרונים. לדבריו, לא מן הנמנע שתידרש חזרה לאחור בכל הקשור להתרת המגבלות וכי יש לדבוק באסטרטגיה של בידוד ועטיית מסיכות, ואף לאוכפה.

"אני חושב שלא תהיה ברירה", אמר פרופ' לוי בריאיון בכאן ב' כשנשאל אם אכן תידרש נסיגה לאחור בהקלות. כך, בהקשר זה, טען כי משרד הבריאות אף יאפשר קיומן של קייטנות, בעוד מחנות קיץ ייאסרו. באשר לאולמות האירועים אמר כי "אנחנו רואים שיש מקומות שבהם מעגלים לא נשברים, ומכאן גם הצורך באכיפה מוגברת כדי להימנע מסגר".

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, חזי לוי במהלך טקס חילופי מנכ"לים במשרד הבריאות 18 ביוני 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
"לא תהיה ברירה לחזור לאחור". פרופ' חזי לוי/אתר רשמי, משרד הבריאות

פרופ' לוי טען כי אנשיו מנסים לבודד מגעים עם חולים מהר ככל הניתן, עוד בטרם יבצעו בדיקות. "מבחינה רפואית סביר להניח שגם מי שנבדק כבר הספיק להדביק אנשים בינתיים", הסביר. בהקשר זה ציין מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס כי הוא תומך בהשבת איכוני שב"כ והמעקבים אחר חולים ומבודדים. "אנחנו במלחמה על חיי אדם", טען. "והאיכון הזה יכול לאתר בזמן קצר ביותר אנשים שהיו במגע עם החולים ולבודד אותם מהר מאוד".

משרד הבריאות עדכן כי 532 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה ובכך עלה מספר החולים הפעילים ל-5,796 בני אדם. לפי מנכ"ל המשרד, אנשיו בוחנים את המודלים השונים בנוגע להמשך התחלואה, אך טען כי זה הגורס כי עד סוף השבוע יהיו אלף נדבקים ביום, הוא מודל מפריז. "אין ספק שקצב ההדבקה מאיים עלינו", אמר. באשר לעלייה במספר המונשמים, הסביר כי מדובר בקצב מתון והוא סביל. "אני לא יודע לומר מה הסיבה לכך", אמר. "אני לא חושב שזה קשור לשינוי בווירוס או בחומרת המחלה. מה שכן ניתן לראות הוא שהמחלה פוגעת כעת באחוז גבוה יותר בצעירים. ייתכן שזו הסיבה שבקרבם אנחנו רואים מחלה פחות חמורה. כמו כן, פעלנו להגנה ללא פשרות על האוכלוסיה המבוגרת שנמצאת בסיכון, על דיירי דיור מוגן ובתי אבות. זאת קבוצה שעלולה להיות עם תמותה גבוהה וכשאנחנו מגנים עליהם זה מביא תוצאות".

פקח אוכף את נהלי הקורונה בבת ים, 24 ביוני 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"להתמקד באכיפה". פקחים בת ים, אתמול/ראובן קסטרו

פרופ' לוי נכנס לתפקידו בשבוע שעבר, בצל ביקורת שנמתחה על אופן התנהלותו של משרד הבריאות במשבר הקורונה. במהלך הריאיון, טען כי הוא מתקשה לומר כי הצוותים הסיקו את המסקנות וגיבשו את אופן הפעולה לגל השני אך ציין כי מתבצעת עבודה מאומצת בנושא. "קשה לומר שהכל מתוקתק", אמר. "אבל ללא ספק פגשתי אנשים מקצועיים מאוד שעושים כמיטב יכולתם כדי להתגבר על כל הבעיות על מנת ללמוד את מה שלא ידוע".

אחת הביקורת שספג משרדו באחרונה, נגעה להתנהלותו של המשנה למנכ"ל - פרופ' איתמר גרוטו, בעקבות אישור שנתן לאיש העסקים טדי שגיא להימנע מבידוד. לוי, עם כניסתו לתפקיד, אמר כי גרוטו לא יודח מתפקידו. "זאת הייתה טעות בשיקול הדעת, אבל לא הייתה פרוטקציה", אמר לוי. "אני מכיר את איתמר גרוטו ויש לו הרבה עשייה למען הבריאות, גם במשבר הנוכחי וגם בקודמים. הוא טעה, קבעתי שהוא טעה וקיבלתי את הודאתו שהוא טעה. ראיתי שיש צורך לשנות את תנאי ההקלות, והם יינתנו מעתה, אם יש בהן צורך, ללא אפליה או פרוטקציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully