וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת רשות הטבע והגנים: 11 חזירי הבר שמתו בנשר הורעלו

25.6.2020 / 2:33

אנשי הרשות העבירו את גוויותיהם של החזירים שאותרו בעיר, שלושה בוגרים ושמונה גורים, לבדיקת רעלים במרפאה הווטרינרית בבית דגן. הבדיקה העלתה כי החזירים הורעלו ומהארגון נמסר כי האירוע נמצא תחת חקירה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: חזירי בר ברחובות חיפה, אפריל)

11 חזירי הבר שגוויותיהם נמצאו בשבת האחרונה בעיר נשר מתו מהרעלה - כך מסרה הערב (רביעי) רשות הטבע והגנים, זאת בעקבות בדיקה שביצעו. החזירים, בהם שלושה בוגרים ושמונה גורים, נמצאו במהלך הלילה על ידי פקח של רט"ג בשל דיווח על גופות חזירים ליד החי בר כרמל - שמורה המשמרת גרעין רבייה לנקבות. לאחר סריקה נאספו החזירים ונשלחו לבדיקת רעלים בבית דגן. מהארגון נמסר כי האירוע נמצא בחקירה.

תושבי חיפה והאזור העלו לאחרונה תלונות רבות על העלייה במספר חזירי הבר המשוטטים ברחובות ובקרבת בתי המגורים. על פי החשד, בעקבות התופעה כמה תושבים החלו לפזר פיתיונות רעל במטרה לפגוע בחזירי הבר.

11 חזירים מתים שנמצאו בעיר נשר ונחשד כי הורעלו בעזרת חומרי הדברה. 20 ביוני 2020. אורן חן רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
גופות חזירי הבר שנמצאו בנשר/אתר רשמי, אורן חן רשות הטבע והגנים

הרעלה פוגעת בחיות הבר שאוכלות את פיתיון הבשר ומתות כתוצאה מכך. הנפגעים העיקריים מהרעלות הם הנשרים, שכידוע ניזונים רק מפגרים של פרות, סוסים ובעלי חיים דומים. הרעלות כתוצאה משימוש בחומרי הדברה אינן נעשות תמיד בכוונה תחילה, ולעתים שימוש לא נכון בחומר או פיזורו בכמות מופרזת, ואף חוסר תשומת לב - מובילים לתוצאות קשות. רשות הטבע והגנים מסרה כי יחד עם עיריית נשר, מתבצעת פעילות בתחום הסניטציה בעיר, כגון הצבת פחים טמונים לצמצום כניסת חזירי בר למרחב העירוני.

עוד בוואלה!

חשד להרעלה בכרמל: 11 חזירים מתים נמצאו בעיר נשר

לכתבה המלאה

אקולוג מרחב כרמל ברשות הטבע והגנים, בן רוזנברג, אמר כי "הרעלה מהווה פגיעה רב מערכתית, בה עלולים להיפגע מינים רבים של בעלי חיים, ולא רק בעל החיים בו התכוונו לפגוע, וזאת על ידי הרעלות משנה. חשוב לא למשוך את חיות הבר אל תחום היישוב ולגרום למפגשים לא טבעיים בהם יש סיכון מיד האדם כגון הרעלות, דריסות ומזון מזיק כמו שקיות ניילון ופלסטיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully