וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוות ראשון אחרי חודש: צבא אוסטרליה נקרא למנוע התפרצות קורונה חדשה

בעוד שהמדינה זכתה להצלחה בינלאומית בבלימת המגיפה, במלבורן, בירת ויקטוריה נרשם מספר נדבקים דו-ספרתי בימים האחרונים. הממשל המקומי יקבל סיוע מהצבא, והוא קורא לכל מי שחולה להישאר בבית, אחרי שבן 80 מת מהווירוס. "מישהו לא ידע או לא עשה את הדבר הנכון"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

צבא אוסטרליה נקרא היום (רביעי) לסייע בהתפרצות קורונה בעיר מלבורן, העיר השנייה בגודלה במדינה. במשך יותר משבוע, מדינת ויקטוריה ראתה מספר דו-ספרתי של מקרים חדשים, בעיר בבירתה מלבורן, והנתונים הללו משקפים עלייה משמעותית במדינה שהצליחה לבלום את התפשטות הווירוס. בנוסף לכך, דווח על מותו של אדם בן 80 מהנגיף, המקרה הראשון במדינה אחרי חדוש.

ראש הממשלה של ויקטוריה, דניאל אנדרוז, קיבל את הצעת הסיוע של הממשל הפדרלי ושל ארבע מדינות נוספות שיעזרו באיתור המגעים עם הנדבקים. דובר הממשלה אמר כי "התמיכה הזו תאפשר לנו לעשות יותר בדיקות ולקבל תוצאות בצורה מהירה יותר, ולהזכיר לתושבי ויקטוריה שאם אתם חולים, הישארו בבתים ועברו בדיקה".

בדיקות קורונה בעיר מלבורן, אוסטרליה, 24 ביוני 2020. רויטרס
עומס רב על בתי החולים. בדיקות קורונה במלבורן, היום/רויטרס

גורמים ברשויות הבריאות דיווחו על תורים ארוכים במרכזי הבדיקה במלבורן, כשחלק מהתושבים הושבו על עקבותיהם בשל העומס הרב. בעקבות זאת, הוקמו כמה מתחמים מאולתרים ב"נקודות חמות" של הנגיף. בנוסף לכך, הוטלו שוב מגבלות רכישה על נייר טואלט ומוצרי יסוד אחרים בשל זינוק בדרישה, שהגביר את החשש מפני תבהלת קניות מחודשת.

שר הבריאות האנט אמר כי אוסטרליה נמצאת ב"צומת קריטי" וכי הרשויות שוקלות להטיל סגר מקומי במוקד ההתפרצות. "מישהו לא ידע או לא עשה את הדבר הנכון, כך שאנחנו צריכים להיות כנים לגבי זה", אמר.

אוסטרליה מוגדרת סיפור הצלחה עולמי, עם כ-7,500 מקרים מאובחנים בלבד ו-103 מקרי מוות מתוך אוכלוסייה של 25 מיליון איש. כמה אזורים נחשבים לחופשיים לחלוטין מהנגיף, עם פחות מ-200 מקרים פעילים, כשלושה רבעים מהם בוויקטוריה. המדינה הסירה לאחרונה את המגבלות שאפשרו לה להגביל את ההתפרצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully