וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי לשר החוץ של קפריסין: מבקש שתהיו קול ממתן בשיח האירופי על הסיפוח

23.6.2020 / 13:10

ניקוס חריסטודילידיס נחת לביקור בזק בנתב"ג, במהלכו נועד עם מקבילו הישראלי והשניים דנו בנושאים הנוגעים לשתי המדינות. במסגרת ההיערכות להחלת הריבונות, אשכנזי הצהיר על מחויבות ישראל "לקידום תהליך מדיני אחראי ומתואם על בסיס תכנית השלום של טראמפ"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: נתניהו נועד עם ראש ממשלת יוון בישראל, בשבוע שעבר)

שר החוץ של קפריסין ניקוס חריסטודילידיס הגיע היום (שלישי) לביקור בזק בישראל לפגישה ראשונה עם שר החוץ גבי אשכנזי. בשל מגבלות הקורונה, הביקור התקיים בגבולות נתב"ג בלבד, שם הוקמה קפסולה מיוחדת לפגישות שני השרים. ממשרד החוץ נמסר כי "השניים דנו בסוגיות שעל סדר היום הבילטראלי בין המדינות, כמו גם על נושאים אזוריים בהם יש לישראל ולקפריסין עניין משותף".

אחד הנושאים שעלו בפגישה היה ההיערכות לסיפוח והחלת הריבונות. אשכנזי הצהיר בפני השר הקפריסאי על "מחויבותה של ישראל לקידום תהליך מדיני באופן אחראי ובתיאום עם הגורמים השונים באזור, תוך שמירה על האינטרסים האסטרטגיים והביטחוניים של ישראל על בסיס תכנית השלום של הנשיא טראמפ", נמסר ממשרד החוץ. אשכנזי ביקש מהשר חריסטודילידיס כי קפריסין תשמש "כקול ממתן" בשיח מול מדינות אירופה, לאור האיומים של מדינות באיחוד האירופי להגיב על החלת ריבונות בסנקציות על ישראל.

קפריסין נחשבת לאחת המדינות הידידותיות ביותר לישראל באיחוד האירופי, ובעבר אף הצטרפה למדינות ידידותיות אחרות כדי למנוע קונצנזוס אירופי בהחלטות נגד ישראל. ניקוסיה טרם הביעה עמדה פומבית בעד או נגד תכניות החלת הריבונות של ישראל, ואשכנזי צפוי לבקש מקפריסין להמשיך לנקוט בקו תומך וידידותי בפורומים בינלאומיים.

שר החוץ של קפריסין ניקוס חריסטודילידיס ושר החוץ גבי אשכנזי בנתב"ג, 23 ביוני 2020. משרד החוץ, אתר רשמי
שר החוץ של קפריסין ניקוס חריסטודילידיס ושר החוץ גבי אשכנזי, היום/אתר רשמי, משרד החוץ

נושא נוסף שעלה בפגישה הוא פתיחת השמיים לחידוש קשרי התיירות והתעופה בין המדינות. "ישראל פועלת על מנת להקטין את רמת התחלואה בארץ", אמר אשכנזי והביע תקווה שהדבר יאפשר את פתיחת השמיים לטיסות ולחידוש קשרי התיירות בין המדינות. בהמשך הפגישה דנו השרים בשיתופי פעולה בתחום האנרגיה במזרח הים התיכון ובשיתוף הפעולה הטרילטראלי בין ישראל, קפריסין ויוון.

"בין ישראל וקפריסין אינטרסים משותפים רבים בתחומים האסטרטגיים, המדיניים, הכלכליים, והביטחוניים", ציין אשכנזי. "כל ביקור כזה מחזק את הקשר החשוב והשותפות במזרח הים התיכון. אני שמח מאוד שהשר חריסטודילידיס בחר במדינת ישראל כמדינה הראשונה בה הוא מגיע לביקור רשמי בעידן הקורונה, מה שמעיד על קשרי הידידות האיתנים והיציבים והסולידריות בין המדינות, המציינות השנה 60 שנים לקשר ביניהן".

עוד בוואלה!

נתניהו: נערכים לפתיחת השמיים ב-1 באוגוסט כתלות במצב התחלואה

לכתבה המלאה
פגישת שר החוץ, גבי אשכנזי ועמיתו היווני ניקוס דנדיאס 16 ביוני 2020. משרד החוץ, אתר רשמי
אשכנזי ושר החוץ של יוון ניקוס דנדיאס, בשבוע שעבר/אתר רשמי, משרד החוץ

במקור, נשיא קפריסין ניקוס אנסטיאסדס היה אמור להגיע לביקור בישראל השבוע בליווי משלחת גדולה, אבל בשל העלייה בנתוני התחלואה בקורונה הוחלט לדחות את הביקור. עם זאת, שר החוץ הקפריסאי ביקש לפגוש את מקבילו אשכנזי ולכן ינחת בישראל במסוק ומיד לאחר מכן ימריא חזרה לקפריסין.

הביקור הקפריסאי מגיע שבוע לאחר ביקור ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיטסוטקיס, שהיה ראש המדינה הראשון שהגיע לישראל אחרי משבר הקורונה בליווי משלחת גדולה של שרים. בשנים האחרונות ירושלים מטפחת קשר אסטרטגי חשוב עם מדינות המזרח התיכון, יוון וקפריסין, ואף מקיימת בקביעות מפגשים משולשים כדי לדון בקידום אינטרסים ביטחוניים ואנרגטיים משותפים. במהלך הביקור יידון גם המפגש הטרילטרלי הבא בין שלוש המדינות.

(עדכון ראשון: 09:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully