וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ ידון השבוע בסיפוח: "תיתכן החלת ריבונות רק באזור ירושלים"

גורמים אמריקניים אמרו כי טראמפ עשוי להצטרף לשיחות בשלב מסוים, וכי בוושינגטון לוקחים בחשבון את ההתנגדות בירדן ובמפרץ, ואת המחלוקות בין נתניהו לגנץ. בשלב ראשון, ייתכן שיאושר סיפוח רק של התנחלויות סמוכות לי-ם. "בוחנים אם זה באמת יתרום לשלום"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בכירי הממשל האמריקני ייפגשו השבוע כדי לדון אם לאשר לישראל את תכנית הסיפוח בגדה, לקראת היעד שהציב ראש הממשלה בנימין נתניהו - 1 ביולי. גורם בכיר בממשל אמר היום (שני) לרויטרס כי השגריר בישראל, דייוויד פרידמן, יגיע לוושינגטון כדי להיפגש עם בכירים בממשל כמו שר החוץ מייק פומפאו, היועץ ג'ארד קושנר ומחליפו בתפקיד השליח למזרח התיכון, אבי ברקוביץ'. גם הנשיא דונלד טראמפ עשוי להצטרף.

"בסופו של דבר, כשהצוות עוסק בשאלת הסיפוח, הדבר המרכזי שעובר לנו בראש הוא 'האם זה עוזר למעשה לקדם את השלום'? ולכן זה יוביל לדיונים רבים", אמר הגורם.

על פי גורם המעורה בנושא, בין האופציות שצפויות להישקל הן תהליך הדרגתי, של שלב אחר שלב, שבו ישראל תכריז תחילה ריבונות על כמה התנחלויות הסמוכות לירושלים, במקום על 30% משטחי יהודה ושומרון כפי שראה נתניהו בתכניתו המקורית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהכרזה על עסקת המאה ב-28 בינואר 2020. קובי גדעון / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נשקלת החלת ריבונות בשלבים. נתניהו וטראמפ בהצגת עסקת המאה בוושינגטון/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון / לע"מ

הגורם אמר כי הממשל לא סגר את הדלת בפני סיפוח נרחב יותר, אולם הוא חושש שאם ישראל תתקדם מהר מדי, הדבר עלול להוביל לחיסול כל סיכוי להושיב את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן כדי לדון בתכנית השלום של טראמפ.

בנוסף לכך, בוושינגטון חוששים מההתנגדות לסיפוח בירדן ובמדינות המפרץ, שבשנים האחרונות הרחיבו בחשאי את שיתוף הפעולה שלהן עם ישראל. המקור הוסיף כי וושינגטון רוצה שהממשלה, החלוקה בנושא, תגיעה לסיכום לפני קידום של צעדים כלשהם.

עוד בוואלה!

לקראת הסיפוח: ארה"ב מאותתת על הכרתה ברשות הפלסטינית כמדינה

לכתבה המלאה
ג'ארד קושנר דולנד טראמפ. GettyImages
ידונו בשאלת אישור תכנית הסיפוח בגדה לקראת 1 ביולי. טראמפ וקושנר/GettyImages

נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ טרם הגיעו להסכמות על תכנית הסיפוח. גורם אחר אמר כי ברקוביץ' מקבל שיחות על התכנית של טראמפ ממדינות אירופיות וערביות, אבל בוושינגטון הביעו בשיחות סגורות תסכול מכך שאותן מדינות לא מציעות רעיונות מבוססים לשינויים בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully